DRM/Securerom in hedendaagse Windows..

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:35
Goedemorgen,

Ik zit al meerdere dagen te denken en proberen om wat oude titels aan de praat te krijgen op Windows 10. Het gaat om GTA San Andreas, COD1 en COD2. Vooral COD2 wil ik héél graag nog eens goed kunnen spelen. Om met de deur in huis te vallen, op Windows 10 krijg ik hem sowieso niet aan de praat ook niet met compatibiliteitsmodus. Installeren gaat nog wel, maar spelen ho maar. Zodra je hem wil starten gebeurd er gewoon niks.

Op Windows 7 opent gek genoeg het spel ook niet na installatie (ook niet na wat aanpassing betreft compatibiliteit) hij blijft maar zeuren om de dvd van het spel. Die er toch écht inzit (en het is een origineel exemplaar wat ik 10-11 jaar terug heb gekocht :P )

Nu verbaast het mij dat hij zelfs op Windows 7 niet start, ik weet dat MS de securerom/DRM van games uit Windows 7,8,8.1,10 heeft gehaald (Vista weet ik niet zeker) máár deze Win 7 installatie is een kale SP1 zonder andere updates. (hangt niet aan het internet) dus daarom vind het extra vreemd.

Wie kan mij helpen? Kijk het liefst speel ik het spel gewoon op mijn Windows 10 hoofdbak via daemon tools of virtual clonedrive (geen geratel van dvd'tjes en verwisselen) maar als een of beide van dit niet gaat kan ik nog uitwijken naar die Windows 7 bak. Maar er lijkt gewoon helemaal niets te lukken momenteel!

Een no-cd/dvd fix zie ik niet zo zitten, omdat ik niet of die ''clean'' zijn, en via een dienst als uPlay, Steam of Origin deze games kopen vind ik eigenlijk ook zonde wetende dat ik ze toen gewoon alle 3 heb aangeschaft.

Nu kwam ik dit tegen: https://support.securom.com/removaltool.html zou dit wat zijn? Als ik op die manier de DRM van de game kan (mag dat eigenlijk?) halen dan maakt het niet uit dat in Windows 10/7 de DRM verwijderd is. Of ik moet een mogelijkheid zoeken om de DRM weer te activeren in Win 7/10. Ik weet echter niet van deze alinea, of deze handelingen veilig zijn?

Ik denk dat er meer mensen op dit forum dit soort problemen hebben of hadden, ik snap dat OS'en veranderen maar je wil toch gewoon graag dit soort games blijven spelen. Ik heb nog even gekeken op om een oude bak XP te zetten, maar dat is toch wel te oud merk ik. Veel applicaties werken dan niet meer met de huidige versie. Ik heb programma's als 7zip, daemon tools, msi afterburner, nvidia inspector. XP in vmware heb ik ook geprobeerd maar dat is het toch ook net niet met gaming.

Thanks alvast voor jullie hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-10 08:21
dennis_rsb schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 09:12:

Een no-cd/dvd fix zie ik niet zo zitten, omdat ik niet of die ''clean'' zijn, en via een dienst als uPlay, Steam of Origin deze games kopen vind ik eigenlijk ook zonde wetende dat ik ze toen gewoon alle 3 heb aangeschaft.

Thanks alvast voor jullie hulp!
Als het goed is kan je de CD keys die je bij je spellen had, activeren in Steam. Hiermee kan je daarna via Steam het spel downloaden en installeren en zou het moeten werken.

zie: https://support.steampowe...ef=7480-wusf-3601&l=dutch

Daarmee is jouw probleem in één keer opgelost.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Wylana schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 12:40:
[...]

Als het goed is kan je de CD keys die je bij je spellen had, activeren in Steam. Hiermee kan je daarna via Steam het spel downloaden en installeren en zou het moeten werken.

zie: https://support.steampowe...ef=7480-wusf-3601&l=dutch

Daarmee is jouw probleem in één keer opgelost.
Was het maar zo'n feest, dit heb ik al meerdere keren geprobeerd met COD2. (activeert gewoon niet) en bij bv GTA SA heb je niet eens een key. Ofterwijl ook al voeg je hem toe als non-steam game dan krijg je nog steeds dezelfde problemen zover ik weet. iig dank voor het meedenken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
Volg dan de stappen die vermeld staan wanneer de key (Invalid?) niet geaccepteerd wordt.
Deze zouden namelijk wel degelijk moeten geaccepteerd worden als jij legale keys hebt.

En hoe heb jij GTA SA geinstalleerd dan? Daar heb je toch echt een cd key of product key voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:22

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Wylana schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:28:
En hoe heb jij GTA SA geinstalleerd dan? Daar heb je toch echt een cd key of product key voor nodig.
Bij GTA SA dvd die ik hier hebben liggen zit die in ieder geval ook niet. Je hoeft ook geen key in te voeren tijdens installatie.

Voor GTA SA kan je in ieder geval dit proberen.

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 24-02-2017 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:17

IceStorm

This place is GoT-like!!!

dennis_rsb schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 09:12:
Nu kwam ik dit tegen: https://support.securom.com/removaltool.html zou dit wat zijn? Als ik op die manier de DRM van de game kan (mag dat eigenlijk?) halen dan maakt het niet uit dat in Windows 10/7 de DRM verwijderd is. Of ik moet een mogelijkheid zoeken om de DRM weer te activeren in Win 7/10. Ik weet echter niet van deze alinea, of deze handelingen veilig zijn?
Die removal tool verwijderd (resten) SecuROM van je systeem, niet de beveiliging in zijn geheel van een game.

Verder, lastig. San Andreas is voor weinig nog wel op Steam te krijgen (zeker in de sale). Maar COD kost je daar nog een godsvermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
IceStorm schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:42:
[...]

Die removal tool verwijderd (resten) SecuROM van je systeem, niet de beveiliging in zijn geheel van een game.

Verder, lastig. San Andreas is voor weinig nog wel op Steam te krijgen (zeker in de sale). Maar COD kost je daar nog een godsvermogen.
GTA SA heb ik ook op steam (zat bij een bundel waar veel oudere GTA titels bijzaten, gekocht in de wintersale afgelopen winter) Maar die versie werkt dus ook niet fatsoenlijk op Win10, en heb hem nog wel op schijf. Maar cod2 kost idd nu 20 euro... En als ik dan ook nog COD1 wil.. pff. Bizar dat zoiets zo moeilijk op te lossen is. Je bent bijna geneigd om een no cd-/dvd patch te pakken. Maar ik vind dat toch tricky. Waar kan ik nog de normale cod1 en 2 patches vinden (dus geen no cd/dvd crack) maar de normale verbeteringen? Ik kan die ook niet vinden, ja op wat vage sites alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
iemand nog een ideetje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVDS
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-09-2020
Je kan dit proberen: https://support.microsoft...windows-september-8,-2015 Ik weet wel niet of dit gaat lukken voor windows 10. Dit heb ik moeten doen om mijn oude games toch te kunnen spelen op windows 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
NVDS schreef op zondag 26 februari 2017 @ 22:54:
Je kan dit proberen: https://support.microsoft...windows-september-8,-2015 Ik weet wel niet of dit gaat lukken voor windows 10. Dit heb ik moeten doen om mijn oude games toch te kunnen spelen op windows 8.1.
Nope las al op diverse pagina's dat op Win10 dit niet lukt. Op Win7 had ik dit wel geprobeerd, maar daar nog werkt het spel niet. (De DRM stond nog aan blijkbaar omdat het een ongepatchte Win7 SP1 offline machine is)

Ik heb voor de gein toch een een no dvd patch geprobeerd op die offline bak in eerste instantie. Hij komt van de 1 van de 2 bekende sites die eindigen op ''world'' ik denk niet dat ik hier de naam mag zetten omdat het toch een grijs gebied is. Maar laten we het er op houden dat zo'n beetje iedereen de site wel kent. Daarmee werkt hij meteen.

Het is treurig dat het op deze manier moet, je hebt dat spel ooit legaal aangeschaft maar door die DRM botsingen tussen MS en gameontwikkelaars krijg je nu het deksel op je neus. Ik heb over .exe bestanden wel even virustotal laten draaien. Zag er schoon uit, ben nog wel wat paranoia om hem op mijn echte hoofdpc te zetten. Het zou mooi zijn als er een échte oplossing is die niet te ingewikkeld is en legaal is. Key toevoegen aan steam zou een uitkomst zijn, helaas werkt dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
Zoals al vermeld kan je voor COD contact opnemen met steam en de fabrikant. Je key zou toch echt moeten werken in Steam!.

Wat betreft GTA SA durf ik het ook niet te zeggen wat je daarop kan doen.

Pagina: 1