In het artikel over het lek in cloudflare wordt aangegeven "Er zougeen misbruik zijn gemaakt van de bug". Nou is dit een standaardreactie van elk bedrijf met lekken, en het is niet onlogisch dat een nieuwssite een reactie van het bedrijf opneemt in zijn artikel. Maar als in diezelfde alinea staat "headers, tokens en andere inloggegevens belandden daardoor in de cache van zoekmachines", dan is de stelling dat er geen misbruik zou zijn gemaakt daarmee toch ontkracht? Cloudflare heeft geen zich en controle op gevoelige informatie die ze per ongeluk alle kanten op hebben gesproeid. Áls er al geen misbruik van wordt gemaakt is dat puur geluk en onmogelijk om te weten, aangezien gevoelige informatie nog een onbekende tijd in de cache van een onbekend aantal zoekmachines zal blijven hangen. Het lijkt mij vrij waarschijnlijk dat er wél misbruik van wordt gemaakt, of gaat worden.
Als tweakers al de reactie van cloudflare opneemt in het artikel, dan is deze 'nuance' ernaast ook wel op zijn plaats? Nu wordt het beeld geschept dat er niks aan de hand is en het allemaal goed afgelopen is.
Als ik het helemaal verkeerd begrepen heb hoor ik dat ook graag.
In het algemeen is deze zin standaardreactie nummer 1 bij veel lekken. Het lijkt me voor de kwaliteit van artikelen wel goed om een inschatting te maken over of deze reactie ook terecht is. Bijvoorbeeld:
• Bedrijf X geeft aan dat uit logs is gebleken dat er geen misbruik is gemaakt.
• Bedrijf X geeft aan dat er geen misbruik is gemaakt. Wij kunnen niet bevestigen of dit klopt.
• Bedrijf X geeft aan dat er geen misbruik is gemaakt, maar aangezien de gevoelige informatie over duizenden third parties kan zijn verspreid, lijkt dit flauwekul.
Zonder een dergelijke inschatting weet ik als lezer eigenlijk niets nieuws.
Als tweakers al de reactie van cloudflare opneemt in het artikel, dan is deze 'nuance' ernaast ook wel op zijn plaats? Nu wordt het beeld geschept dat er niks aan de hand is en het allemaal goed afgelopen is.
Als ik het helemaal verkeerd begrepen heb hoor ik dat ook graag.
In het algemeen is deze zin standaardreactie nummer 1 bij veel lekken. Het lijkt me voor de kwaliteit van artikelen wel goed om een inschatting te maken over of deze reactie ook terecht is. Bijvoorbeeld:
• Bedrijf X geeft aan dat uit logs is gebleken dat er geen misbruik is gemaakt.
• Bedrijf X geeft aan dat er geen misbruik is gemaakt. Wij kunnen niet bevestigen of dit klopt.
• Bedrijf X geeft aan dat er geen misbruik is gemaakt, maar aangezien de gevoelige informatie over duizenden third parties kan zijn verspreid, lijkt dit flauwekul.
Zonder een dergelijke inschatting weet ik als lezer eigenlijk niets nieuws.
[ Voor 23% gewijzigd door bwerg op 24-02-2017 09:27 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.