Onlangs heb ik de Samsung UE40J6240 gekocht. Wat mij opvalt is als je deze aanzet dat het best lang duurt totdat je fatsoenlijk kunt zappen. Het aanzetten van de tv totdat je een zender in beeld hebt gaat wel normaal, maar daarna als je wilt zappen gebeurt er eerst niks, alsof hij de zap-actie niet goed ontvangen heeft. Dan druk je nog een paar keer op de zap-knop, waarna er niks gebeurt. Na een seconde of 10 gaat ie dan alsnog die opgespaarde zap-acties allemaal achter elkaar doen en komt het zappen langzaam op gang. Daarna gaat het zappen wel snel.
Het lijkt dus dat de cpu het na het aanzetten van de tv nog zo druk heeft dat er niet goed gezapt kan worden.
Wat ik al heb geprobeerd is 'instant on' uit te zetten en dat de smart hub niet automatisch in beeld komt. Dit heeft geen/weinig effect.
Hebben meer mensen dit en is hier nog iets aan te doen? Eenmaal 'opgestart' zapt de tv wel prima.
Het lijkt dus dat de cpu het na het aanzetten van de tv nog zo druk heeft dat er niet goed gezapt kan worden.
Wat ik al heb geprobeerd is 'instant on' uit te zetten en dat de smart hub niet automatisch in beeld komt. Dit heeft geen/weinig effect.
Hebben meer mensen dit en is hier nog iets aan te doen? Eenmaal 'opgestart' zapt de tv wel prima.