Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Langzaam opstarten nieuwe Samsung Smart TV

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Onlangs heb ik de Samsung UE40J6240 gekocht. Wat mij opvalt is als je deze aanzet dat het best lang duurt totdat je fatsoenlijk kunt zappen. Het aanzetten van de tv totdat je een zender in beeld hebt gaat wel normaal, maar daarna als je wilt zappen gebeurt er eerst niks, alsof hij de zap-actie niet goed ontvangen heeft. Dan druk je nog een paar keer op de zap-knop, waarna er niks gebeurt. Na een seconde of 10 gaat ie dan alsnog die opgespaarde zap-acties allemaal achter elkaar doen en komt het zappen langzaam op gang. Daarna gaat het zappen wel snel.

Het lijkt dus dat de cpu het na het aanzetten van de tv nog zo druk heeft dat er niet goed gezapt kan worden.

Wat ik al heb geprobeerd is 'instant on' uit te zetten en dat de smart hub niet automatisch in beeld komt. Dit heeft geen/weinig effect.

Hebben meer mensen dit en is hier nog iets aan te doen? Eenmaal 'opgestart' zapt de tv wel prima.

• Palomar
  • Niet online
Bedankt voor alle reacties....... ;)

Het is nu redelijk opgelost. Heb toch weer de functie 'instant on' aangezet en na een paar keer testen is de tv na aanzetten wel direct voldoende responsief. Heb het idee dat die instant on functie alleen goed werkt als je voor het standby gaan geen instellingen in de tv configuratie hebt aangepast. Lijkt erop dat ie dan alsnog een soort verse boot doet. Zat toen ik de tv net had nl. vaak met instellingen te spelen. Nu ik een tijdje niet meer aan de menu's heb gezeten gaat ie aldoor wel snel uit standby.

Vind het wel slordig dat het kan gebeuren dat je tv zo super inresponsief kan zijn. Ik heb dan liever een laadscherm voor 30 seconden dan dat hij direct aan gaat, maar niet/traag te bedienen is.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:57

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Hoe kijk je? Digitale (interactieve) tv met een losse decoder of ingebouwde kaart?
Mogelijk dat daar misschien iets in zit dat die vertraging veroorzaakt.

Ik heb bij een oudere samsung smart tv (UE40F5300 geloof ik) ook iets vergelijkbaars gehad, totdat ik de netwerkkabel eruit trok. Blijkbaar ging de tv eerst iets van updates zoeken of zo. Daarna handmatig de software bijgewerkt en toen was het weg.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Palomar
  • Niet online
Ik kijk digitale tv dmv een quantis CI module (ingebouwde kaart dus). Had idd ook al de automatische updates uitgezet, maar dat maakte ook niet uit.

• Palomar
  • Niet online
Ik heb het nog wat langer aangekeken en het probleem lijkt toch met automatische updates te maken te hebben. Als ik dat aanzet start de tv 's ochtends soms traag op icm. slecht reagerende menu's e,d, de eerste minuut. Kennelijk gaat ie 's nachts soms checken op updates, waardoor de 'instant on' functie kennelijk teniet wordt gedaan oid. Ik heb automatische updates uitgezet en de tv start nu wel snel op.

Ik vraag me wel echt af of ik nu de enige ben met dit probleem? Als ie met automatische updates aan (default instelling) vaak zo langzaam opstart dan zouden toch veel mensen hier last van moeten hebben?

Wat me verder opvalt is dat als ik de tv aanzet er soms 'zender gecodeerd' in beeld staat voor een tijdje en soms ook 'zender gecodeerd, controleer of de smartcard erin zit'. TV kijken werkt dan wel gewoon en die melding gaat na 10 seconden weg.
Tijdens het zappen komt soms na een paar minuten opeens nog onder in beeld dat rode knopje met 'interactieve tv' in beeld.

Verder had ik gisteren dat de RTL XL app crashte, waarna ik opeens rtl 4 en 5 niet meer in de zenderlijst had staan. Met zappen ging ie ook van nederland 3 ineens door naar sbs 6. Stekker eruit en nogmaals geprobeerd, maar het bleef. Daarna via het menu opnieuw de zenders gezocht en alles werkt weer.

Lang verhaal, maar zou deze combinatie van zaken een gemeenschappelijke oorzaak hebben? Ik vind sowieso dat ik vrij veel moeite moet steken in het fatsoelijk werkend krijgen van een nieuwe tv. Zou er iets met mijn exemplaar aan de hand zijn of heeft iedereen dit? Laat ik de vraag anders stellen: heeft iemand met deze (of vergelijkbare tv) deze ervaringen totaal niet?

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-11 16:32
Ik had ook dat mijn tv langzaam opstartte. Model UE65JU6000. Na het uitzetten van automatische updates lijkt het probleem verholpen. Je bent dus niet de enige.
Pagina: 1