Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Topicstarter
Mijn vraag:

Ik vraag mij af of ik een CM Nepton 240 in mijn CM 690 1 krijg. Dit ivm het formaat van het moederbord. Ik heb nu de Nepton heb ik nu volledig gemonteerd met de fans die naar buiten blazen, om te monteren aan de bovenzijde van de kast. Ik ben echter bang dat dit icm mijn geheugen niet gaat passen. Kan ik zonder problemen de ventilatoren buiten de kast monteren en de radiator eronder in de kast ?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Coolermaster 690 1
Asus Rampage IV Extreme
I7 3930K
CM 650

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Hier gezocht, google. Echter ik kan de exacte combinatie niet vinden. Ik hoop dat iemand hier ervaring er mee heeft ?

Ik hoop dat ik hier in de juiste topic zit.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Beste antwoord (via Gri77ie op 24-02-2017 15:11)

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
Het kan op zich zonder problemen. Ik heb hetzelfde op dit moment met ook een nepton 240 :

-> Nepton 240 fans aan de buitenkant.
-> de lange schroeven die bijgeleverd worden zijn lang genoeg om het blok door de "gaas" opening aan de bovenkant te bereiken waardoor het radiator gedeelte in de kast hangt.

Qua performance merk je er niet heel veel van , vind het persoonlijk alleen minder mooi (dus nieuwe kast komt er in mijn geval binnenkort aan ^^)

Wat ik je nog wel wil aanraden : Ik heb een dood mobo gehad door de nepton 240. Dit omdat de cylinders waarop je je cooler plaatst geen beschermrubbertjes hebben , tijdens het vastzetten heeft dat dus wat lanes geraakt waardoor mijn dure mobo van 200 euro naar de knoppen ging met dual channel memory ^^.

Dus voor jezelf : zet er even een rubbertje tussen op het moederbord en voor de rest veel klusplezier met de fans on top ^^

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:49
Ja je kan prima je fans buiten de kast plaatsen. Of het daar beter van gaat worden vraag ik mij af. Je zit immers met een kap die er niet meer op kan. En een gat waar stof etc door kan vallen.

Ik zou het niet doen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
Het kan op zich zonder problemen. Ik heb hetzelfde op dit moment met ook een nepton 240 :

-> Nepton 240 fans aan de buitenkant.
-> de lange schroeven die bijgeleverd worden zijn lang genoeg om het blok door de "gaas" opening aan de bovenkant te bereiken waardoor het radiator gedeelte in de kast hangt.

Qua performance merk je er niet heel veel van , vind het persoonlijk alleen minder mooi (dus nieuwe kast komt er in mijn geval binnenkort aan ^^)

Wat ik je nog wel wil aanraden : Ik heb een dood mobo gehad door de nepton 240. Dit omdat de cylinders waarop je je cooler plaatst geen beschermrubbertjes hebben , tijdens het vastzetten heeft dat dus wat lanes geraakt waardoor mijn dure mobo van 200 euro naar de knoppen ging met dual channel memory ^^.

Dus voor jezelf : zet er even een rubbertje tussen op het moederbord en voor de rest veel klusplezier met de fans on top ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Topicstarter
Dank allen. Ingebouwd en draai nu op 4.7 ghz. en temp zijn idle ongeveer 35 graden. In BF1 rond de 65-70 hangt beetje van de core af maar dit is wel gemiddeld !

Edit: Eens qua kast. Topcover kan er niet meer op, op dit moment. Denk dat ik de multitool maar ga pakken en dr een deksel in zaag.... kan die cover erop. Zie je voorlopig alleen de vents van de radiator.

Bedankt iig voor het advies !

[ Voor 42% gewijzigd door Gri77ie op 24-02-2017 18:50 ]

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti