Ik game inmiddels alweer 4j met hetzelfde systeem (voornamelijk Planetside2, Mortal Online, Age of Empires HD) en hoop een dezer dagen eens aan Star Citizen en Battlefield1 te beginnen.
Daarnaast ben ik een beetje een duizendpoot en gebruik het ook voor het volgende:
- C# ontwikkelen, waarbij ik veel rapportages maak die leunen op parallellisatie. Met testen van deze rapportages is meer cores/threads dus beter.
- Browsen hou ik redelijk bescheiden (10 tot 20 tabbladen)
- Spotify samen met Skype / Teamspea
- Heb altijd 3 1080p monitoren aangesloten op mijn systeem.
- Simpele filmpjes monteren (Movimax)
Waarom upgraden?
- Ik merk bij Planetside2 dat zodra er meer dan 48 spelers in beeld komen, mijn systeempje begint te stotteren (en dan speel ik al op low settings)
- Heb ik een immense aversie voor (langdurende) laadschermen, waarvan ik nu in mijn spellen er meer tegenkom dan ik wil.
- Ik ben niet gezegend met de mogelijkheid om om 10u naar bed te kunnen gaan. Vaak ben ik nog vele uren achter mijn pc bezig, terwijl mijn vriendin al ligt te slapen. Mijn huidige PC kan als de fans naar 100% schieten (best vaak als ik game) haar nog wel eens wakker maken. Zou voor het bewaren van de vrede thuis daarom eigenlijk ook het liefst een stillere kast hebben.
Wat is je budget?
~400 gereserveerd, maar een absoluut maximum heb ik niet zo lang er een goede performance increase is waardoor ik langer met mijn systeem zou kunnen.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik game al meer dan 12 jaar met AMD videokaarten.
Wat heb ik al bedacht
- Als ik kijk naar advies van iemand met soortgelijk system, sowieso videokaart upgrade naar minimaal een RX480.
Twijfel om te upgraden
- Meenemen uit oude build: SSD, HDD, Voeding.
- Twijfel zeer over het upgraden naar een Ryzen CPU met 16GB ram, maar ik ben niet thuis in de hele CPU wereld en hoor graag van iemand met meer verstand aan wat voor performance effect ik moet denken voor het gamen.
- Is er een aanbevolen kast/fan upgrade die het geheel stiller maakt dan mijn huidige set-up, zonder er direct 200,- of meer aan uit te moeten geven?
Mogelijke onderdelen om mee te nemen / waar ik het nu mee doe
Intel Core i5 3570K Boxed
MSI Z77A-G45
Sapphire Radeon HD 7850 2GB
Samsung 840 series 250GB
Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003 1TB
Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU (2x4GB @ 1800 Mhz)
XFX PRO650W
Corsair Carbide 300R
Daarnaast ben ik een beetje een duizendpoot en gebruik het ook voor het volgende:
- C# ontwikkelen, waarbij ik veel rapportages maak die leunen op parallellisatie. Met testen van deze rapportages is meer cores/threads dus beter.
- Browsen hou ik redelijk bescheiden (10 tot 20 tabbladen)
- Spotify samen met Skype / Teamspea
- Heb altijd 3 1080p monitoren aangesloten op mijn systeem.
- Simpele filmpjes monteren (Movimax)
Waarom upgraden?
- Ik merk bij Planetside2 dat zodra er meer dan 48 spelers in beeld komen, mijn systeempje begint te stotteren (en dan speel ik al op low settings)
- Heb ik een immense aversie voor (langdurende) laadschermen, waarvan ik nu in mijn spellen er meer tegenkom dan ik wil.
- Ik ben niet gezegend met de mogelijkheid om om 10u naar bed te kunnen gaan. Vaak ben ik nog vele uren achter mijn pc bezig, terwijl mijn vriendin al ligt te slapen. Mijn huidige PC kan als de fans naar 100% schieten (best vaak als ik game) haar nog wel eens wakker maken. Zou voor het bewaren van de vrede thuis daarom eigenlijk ook het liefst een stillere kast hebben.
Wat is je budget?
~400 gereserveerd, maar een absoluut maximum heb ik niet zo lang er een goede performance increase is waardoor ik langer met mijn systeem zou kunnen.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik game al meer dan 12 jaar met AMD videokaarten.
Wat heb ik al bedacht
- Als ik kijk naar advies van iemand met soortgelijk system, sowieso videokaart upgrade naar minimaal een RX480.
Twijfel om te upgraden
- Meenemen uit oude build: SSD, HDD, Voeding.
- Twijfel zeer over het upgraden naar een Ryzen CPU met 16GB ram, maar ik ben niet thuis in de hele CPU wereld en hoor graag van iemand met meer verstand aan wat voor performance effect ik moet denken voor het gamen.
- Is er een aanbevolen kast/fan upgrade die het geheel stiller maakt dan mijn huidige set-up, zonder er direct 200,- of meer aan uit te moeten geven?
Mogelijke onderdelen om mee te nemen / waar ik het nu mee doe
Intel Core i5 3570K Boxed
MSI Z77A-G45
Sapphire Radeon HD 7850 2GB
Samsung 840 series 250GB
Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003 1TB
Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU (2x4GB @ 1800 Mhz)
XFX PRO650W
Corsair Carbide 300R