Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Django023
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 02-02 01:55
Mijn vraag
... mijn computer is volledig gemonteerd volgens de instructies van het moederbord ed. Als ik hem nu opstart gaan de fans draaien inclusief die van de processor. Echter krijg ik geen beeld en gaan er ook geen lampjes branden in het toetsenbord en muis, ook hoor ik geen piepjes oid. Heeft iemand een idee waar het aan ligt?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
i5 7400 processor
Msi B150 PC Mate moederbord
Corsair 650 Watt voeding
Met en zonder externe gpu
1x 8gb 2133 ddr4 geheugen
Cooler master hyper 103 tower cooler
Sharkoon vg4w kast

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Andere voeding geprobeerd
Met en zonder externe videokaart
Opnieuw monteren mocht allemaal niet werken

Kan ik ervan uitgaan dat het aan het moederbord ligt? Of kan het ook aan de processor liggen? De processor + moederbord zijn allebei bij coolblue aangeschaft als tweedekans product. Eventueel nog andere dingen die ik kan proberen?

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Heb je coolblue laten controleren of je BIOS wel nieuw genoeg was voor die processor? Zo niet, terugsturen en even laten updaten. Op 100 serie borden werken de kaby lake processors niet zonder update.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Django023
Zou jij mij advies kunnen verstrekken welke bios is geupdate voor de kaby lake processor? Het liefst via coolblue maar ergens anders maakt ook nirt veel uit. Of waar zou ik anders op moeten letten?

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
Omdat je niet bij het BIOS kan, kun je dat ook niet zelf updaten.
Je zal dat via Coolblue moeten laten doen omdat je een andere cpu nodig hebt om in het BIOS te komen/de monitor te laten werken zodat je het BIOS kunt updaten om daarna een nieuwe processor te kunnen gebruiken.
(of RMA aanvragen voor deze en een geüpdatete laten opsturen, zij hadden moeten weten dat jouw cpu niet op een niet geupdatet MB werkt)

Hier vindt je alle updates.
(Maar ik lees ook dat Msi Skylake MB met Kabylake CPU support heeft ingetrokken vanwege de update problemen, maar misschien is dat opgelost.)

[ Voor 25% gewijzigd door Teijgetje op 23-02-2017 23:00 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Teijgetje schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 22:48:
Omdat je niet bij het BIOS kan, kun je dat ook niet zelf updaten.
Je zal dat via Coolblue moeten laten doen omdat je een andere cpu nodig hebt om in het BIOS te komen/de monitor te laten werken zodat je het BIOS kunt updaten om daarna een nieuwe processor te kunnen gebruiken.
(of RMA aanvragen voor deze en een geüpdatete laten opsturen, zij hadden moeten weten dat jouw cpu niet op een niet geupdatet MB werkt)

Hier vindt je alle updates.
(Maar ik lees ook dat Msi Skylake MB met Kabylake CPU support heeft ingetrokken vanwege de update problemen, maar misschien is dat opgelost.)
Of ts kiest gewoon de makkelijke weg en gooit het op de wet koop op afstand.

Je stelling aangaande "zij hadden moeten weten..." vind ik overigens opmerkelijk. Denk niet dat het reëel is om met het vingertje naar Coolblue te wijzen:
1. De consument heeft zelf onderzoeksplicht. Compabiliteit van verschillende componenten valt hier wat mij betreft prima onder
2. Als TS dit stukje aankoopbegeleiding had gewild had hij naar de lokale pc boer kunnen stappen voor advies.
3. Het hele orderpicken is volledig geautomatiseerd. Er is echt geen fulltime buildchecker die alle individuele bestellingen checkt op compabiliteit.

Overigens als ik ts was zou ik voor die update alsnog even de lokale pc boer binnenstappen. Coolblue zal echt niet te beroerd zijn om een updatetje te draaien maar je bent waarschijnlijk meer kwijt aan alle verzendkosten dan aan een bakje bier voor de lokale zzper.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
TS heeft beide aangeschaft, tweedehans, bij Coolblue, dan mag je imo aannemen dat het voor elkaar bedoelt is.
Wat ik dan denk dat Coolblue daarbij moet aangeven dat eea niet past, of door een opmerking/popup/whatever of door het Msi B150 PC Mate beter te specificeren.
Ik ga er ook van uit dat als de socket past de CPU er op werkt.

Maar je hebt natuurlijk gelijk, in de MSI specs staat als eerste dat 6e gen intel wordt ondersteunt, dat mis je bij Coolblue, die geven alleen i7.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:50

pclinde

TechGaming.nl

Je kan jezelf hier eventueel aanmelden voor een Skylake CPU: Sharing is caring! Doorgeef Skylake CPU Er zijn meer Tweakers die tegen dit probleem aanlopen. :)

Het is zeer eenvoudig: Skylake CPU erin, BIOS update, demonteren en je Kaby Lake processor erin. That's it! Veel succes.

Edit: BIOS lijst voor je moederbord Pak de allernieuwste van 2017-01-03 deze heeft ondersteuning voor de 7e generatie (Kaby Lake).

[ Voor 26% gewijzigd door pclinde op 24-02-2017 01:06 ]

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

• Django023
dank jullie wel. Ik heb het moederbord geretourneerd en een ander moederbord besteld, dit gaat het snelst. Thanks
Pagina: 1