Toon posts:

MSI CR650 Upgraden met een SSD schijf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hi beste tweakers,

Heb besloten om in mijn budget notebook een SSD'tje in te stoppen. Alleen zit ik met een vraagje:

Wanneer ik filmpjes aan het kijken ben op 720p lagged de hele laptop like sh*t. Ik weet dat de cpu troep is maar zou een SSD helpen of ligt het allemaal aan de cpu?

MSI CR650
AMD Fusion E-350 1.6Ghz
Radeon HD6310M
4GB DDR3
7200RPM 600GB HDD

Alvast bedankt,

Kemy

Alle reacties

• tim-405
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-09 17:12
Een SSD gaat het niet verbeteren. Waarschijnlijk zorgt de cpu voor de vertraging. Een SSD is wel leuk voor meer snelheid met het openen van programma's en het opstarten.

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:35
Helaas is de Cpu gewoon te slecht om er nog iets fatsoenlijks mee te doen, een ssd gaat hier geen verandering in brengen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De CPU is het probleem inderdaad. De SSD zorgt er voor dat Windows sneller opstart en ook de browser sneller open gaat. Zodra dat echter allemaal geladen is naar het RAM geheugen heb je niets meer aan een SSD. Die CPU is gewoon te langzaam om bepaalde dingen te doen, een SSD verandert daar helaas niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt guys! Ik ga zoeken naar een andere laptop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Is helaas het nadeel van laptop's die 250 of 300 euro kosten. Die worden vaak gekocht omdat ze zo goedkoop zijn en mensen er niet veel mee doen. Helaas is goedkoop dan duurkoop. Een laptop vanaf 400 euro met een i3 er in is dan wel weer zat om alles mee te doen. Net iets meer uitgeven is een stuk beter bij zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:53:
Is helaas het nadeel van laptop's die 250 of 300 euro kosten. Die worden vaak gekocht omdat ze zo goedkoop zijn en mensen er niet veel mee doen. Helaas is goedkoop dan duurkoop. Een laptop vanaf 400 euro met een i3 er in is dan wel weer zat om alles mee te doen. Net iets meer uitgeven is een stuk beter bij zoiets.
Klopt heb je zeker gelijk in, deze laptop was als tweede laptop voor ons. Maar omdat mijne defect is geraakt dacht ik dat ik het wel kon redden met een SSD'tje maar ik denk dat het dus toch niets gaat worden.. :) Bedankt voor de reacties.
Pagina: 1