Glasvezel problemen Telfort

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Anoniem: 889435

Topicstarter
Sinds drie maanden heb ik glasvezel van Telfort waarbij ik grote problemen ervaar.
Telfort erkent het technische probleem maar omdat ze het niet kunnen oplossen adviseren ze me om mijn contract te ontbinden (!)

Ik ervaar problemen op het moment dat ik een TV kastje aansluit. Dan gaat zowel de modem als het NT op tilt. De lampjes gaan zeer hoogfrequent knipperen en Telfort kan dan ook mijn lijn niet meer meten.
Ik heb al meerdere NT's en meerdere modems gehad, Reggefiber heeft gemeten tot aan het wijkkastje maar er komt niets uit. Gezien Telfort het probleem niet kan reproduceren vanaf hun kant hebben ze me het advies gegeven om kosteloos mijn abbo op te zeggen. Ik vind dat de waanzin ten top! Als het moeilijk wordt dan maken ze zich uit de voeten?!

Heeft iemand een idee hoe het zou kunnen komen dat zelfs de infrastructuur over de rooie gaat?
Ik vind het echt te suf voor woorden dat ik weg zou moeten bij een bedrijf omdat ze een technisch probleem niet opgelost krijgen.

Persoonlijk heb ik het idee dat het bij kpn zit, gezien alle hardware hier al meerdere keren vervangen is en ook alles in het wijkhuisje van reggefiber al is vervangen.

Wie heeft er een idee en helpt Telfort het probleem op te lossen?

Vast bedankt en groeten,

Allard

Beste antwoord (via Anoniem: 889435 op 06-03-2017 15:45)

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:26
Echt, na jaren helpdeskervaring weet ik dat enorm veel klanten bij een kleine tegenslag gelijk gaan steigeren en roepen dat ze willen opzeggen. Provider houdt ze aan het contract en het kleine euvel wordt gewoon opgelost. Nu krijg je de optie om op te zeggen en ben je net die ene die niet weg wil. Ik zie de reactie op de werkvloer bij Telfort helemaal voor me :D

Om toch wat opbouwends bij te dragen, dit lijkt inderdaad iets hardware matigs te zijn. Een duidelijke feitelijke opsomming van wat er nu precies gebeurt en wat er al vernieuwd is gaat ons veel helpen. Wat ook vaak een euvel is, zit er toevallig een toestel op zo'n cheap-ass verlengdoos met zo'n schakelaar met een lampje erin? Vaak zorgen die krengen ook voor allerlei storingen, die zijn zo slecht gebouwd dat het ingebouwde lampje/weerstandje het net niet begeeft en dit geeft regelmatig de meest rare storingen met internet en tv. Veel monteurs gehad die vanalles hebben opgelost door die Praxis meuk het raam uit te laten gooien :)

Alle reacties

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:12
Hoe zit het modem en tv kastje aangesloten op de 230v? Ik doe een wilde gooi, maar kan het geen aarde probleem zijn? Kan je de twee is op aparte groepen aansluiten? (Al hoeft dat een aarde probleem niet op te lossen) Is er ook geen monteur langs geweest?

Ik vind het trouwens een logische actie van telfort om aan te bieden het contract te ontbinden. Ze kunnen het niet oplossen en zo heb je er ook niks aan...

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:09
Nette actie van telfort lijkt me. Normaal gesproken laat een provider je echt niet zomaar vertrekken.

Het zou zomaar kunnen dat er een adapter oid stoort op je installatie thuis. Je kan daardoor de gekste dingen krijgen. Even proberen adapters op een andere groep aan te sluiten om te kijken of het probleem dan vermindert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Het verhaal doet mij sterk denken aan een netwerkloop die ontstaat wanneer je een TV ontvanger aansluit. Heb je een switch in gebruik tussen het glasvezelmodem en de TV ontvangers?

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:36
Heb je ergens zelf een extra switch aangesloten? Zoek dan even op "IGMP snooping" op 't internet ...

Link: https://forum.kpn.com/int...oord-igmp-snooping-308301

Heb je iets van een tekening hoe jouw situatie thuis er uit ziet? En dan echt alles even laten zien, hoe onbelangrijk het wellicht ook lijkt!

[ Voor 64% gewijzigd door Houtenklaas op 23-02-2017 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een switch maar het probleem doet zich ook voor op een compleet leeg netwerk met maagdelijke
Router en een nieuwe NT.telfort is twee keer geweest en Reggefiber is ook geweest. Die kunnen niks vinden maar bevestigen dat het probleem zeker niet bij mij ligt. Ik heb zelf het gevoel dat het probleem bij KPN ligt maar telfort krijgt van hen enkel de terugkoppeling dat ze "alles hebbem gedaan om het probleem te verhelpen". Echt frustrerend want ik heb het idee dat we bijna bij de oplossing zijn... heeft een van jullie een idee hoe het kan komen dat de NT flipt? Ik kan me voorstellen dat ik een router over de rooie krijg, maar een NT? Via linkedin zelfs al contact gezocht met Onno vd Poel, maar ze kunnen het blijkbaar echt niet opgelost krijgen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:27
"op tilt", "over de rooie" en "flipt" zijn geen objectieve, technische, volledige of nuttige beschrijvingen van symptomen. Wat doet het wel, wat doet het niet, wanneer begint het, wanneer stopt het. Elke actie en gevolg van seconde tot seconde dient gedocumenteerd te worden.

En op het ene moment is "alles vervangen" en op een ander moment wordt alleen de "NT" en "modem" genoemd en niet het "TV kastje". Het "modem" wordt vervolgens ook nog "router" genoemd en nergens worden typenummers vermeld.

Op zo'n manier heeft niemand voldoende informatie om een nauwkeurig plaatje op te bouwen.

Normaal kijk je in zo'n geval naar het netwerkverkeer, maar dat gaat topicstarter niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-05 11:11
Heb je al een nieuw tv kastje gehad van Telfort? Ik haal er niet uit dat die al vervangen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nt en experia box v10 zijn meerdere keren vervangen.
Op het moment dat ik een tv kastje aan zet dat verder aangesloten zit op een helemaal lege experia box gaan op de NT het lampje glas en ethernet hoogfrequent knipperen evenals de het wan lampje en de aangesloten poort op de experia box. In die staat kan telfort niet meten tot aan mijn experia box. Haal ik het kabeltje van de tv uit de experia box dan herstelt zowel de nt als de experia box zich na een aantal (niet exact getimed) minuten. Vanaf dan is de lijn ook weer te meten. Ik heb twee verschillende tv kastjes hmb2260 arcadyan geprobeerd en ook op verschillende stroomgroepen. Probleem doet zich in alle gevallen voor en is zonder problemen te reproduceren. Is dit helderder? Sorry voor de verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het enige dat ik in de test situatie gekoppeld heb zitten is mijn iphone aan de wifi van de experia box om te kunnen zien of internet weg valt. De experia box is verder ingesteld op fabrieksstand en verder is er niets bekabeld aangesloten. Een loop in mijn nerwerk lijkt me daarmee uitgesloten?

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee reacties onder elkaar zetten binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 24-02-2017 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theuser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-01 19:20
Ik denk toch dat het de voeding van de TV box is!
Heb je toevallig 2 x dezelfde voeding (adapter) gebruikt voor de 2 hmb2260 arcadyan??

Een probleem waarbij deze verschijnselen optreden door apparatuur aan de andere kant van het glas (optische scheiding) lijken mij vrijwel uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, de voedingen zijn gewisseld. Ik heb echter nog een voeding die ik kan proberen, ga ik zo meteen doen! Thanks voor de hulp vast.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:26
Echt, na jaren helpdeskervaring weet ik dat enorm veel klanten bij een kleine tegenslag gelijk gaan steigeren en roepen dat ze willen opzeggen. Provider houdt ze aan het contract en het kleine euvel wordt gewoon opgelost. Nu krijg je de optie om op te zeggen en ben je net die ene die niet weg wil. Ik zie de reactie op de werkvloer bij Telfort helemaal voor me :D

Om toch wat opbouwends bij te dragen, dit lijkt inderdaad iets hardware matigs te zijn. Een duidelijke feitelijke opsomming van wat er nu precies gebeurt en wat er al vernieuwd is gaat ons veel helpen. Wat ook vaak een euvel is, zit er toevallig een toestel op zo'n cheap-ass verlengdoos met zo'n schakelaar met een lampje erin? Vaak zorgen die krengen ook voor allerlei storingen, die zijn zo slecht gebouwd dat het ingebouwde lampje/weerstandje het net niet begeeft en dit geeft regelmatig de meest rare storingen met internet en tv. Veel monteurs gehad die vanalles hebben opgelost door die Praxis meuk het raam uit te laten gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor je reactie Andros! Ja, ik geloof dat ze vast een rare vinden maar ik heb jarenlang fatsoenlijk internet van ze gehad dus vind ik ook dat ze de kans moeten krijgen het op te lossen. Ik zit in het buitenland maar ga volgende week die verlengdoos-truc meteen proberen.... er zit namelijk inderdaad zo een ding in mijn meterkast... 😳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 16:04

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Dit topic lezend ben ik wel benieuwd of het opgelost is door de verdeeldoos te vervangen. Gezien het markeren van het beste antwoord zou het best wel kunnen :)

[ Voor 28% gewijzigd door error33 op 22-03-2017 20:06 ]

macOS 15.5

Pagina: 1