Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop vriendin voor afstuderen en werk als verloskundige

Pagina: 1
Acties:

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:47
Wat ga je met je laptop doen?
Mijn vriendin gaat dit jaar afstuderen en zal daarna de laptop zakelijk gebruiken. Na haar studie zal ze als zelfstandige (zzper) verloskundige aan het werk gaan. Er zullen geen zware toepassingen op de laptop worden gedraaid. Laptop moet 5 jaar meegaan.

Wat is je budget?
€600,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal redelijk vaak mee worden genomen naar college's en haar werk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben zelf wel fan van de zakelijke lijnen van bijv. HP en Lenovo.

Wat heb ik zelf gevonden
Van mijn eigen werk heb ik een HP Elitebook en ik ben erg te spreken over deze laptop. Nu vallen deze laptops normaal buiten het budget. Echter nu heb ik een overjarig model (a-grade) weten te vinden die budgettechnisch wel mogeljk is. Dit betreft een HP Elitebook 820 g2 i7 5600u/512ssd/16gb geheugen/12.5 inch FHD. Is dit een geode koop of kan ik voor het budget beter iets anders kopen?

Verwijderd

Hallo TS,

ik heb even voor je gekeken, maar zelf denk ik dat je het beste voor de overjarige HP kunt gaan. Hij heeft op zich goede specs voor hetgeen je vriendin ermee wil doen, en tevens 16 GB geheugen. Dat heb ik niet kunnen vinden voor het budget welke jij te besteden hebt.

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Die HP lijkt mijn een goed model. Lichte laptop welke goed in elkaar zit en ruim voldoende specs voor je vriendin. Gezien het een G2 is zit er waarschijnlijk ook nog een jaar of langer garantie op.

• Scorpei
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03-2022
HP heeft ook een student programma, even naar kijken.

Owner of http://scorpei.com/

• Crowdpleaser
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-08-2024
Mijn vriendin, ook verloskundige, Gebruik een instap toshiba notebook en deze voldoet prima. Notuleert er vaak om en er wordt binnen de verloskundigen wereld 1 webapp gebruikt voor de patienten dossies. Dus zoveel spannends heb je niet nodig. SSD is wel handig, mochten ze snel dingen op kunnen starten en zoeken voor een bevallig :)

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:44
Lijkt me inderdaad zware overkill kijkende naar wat je vriendin er mee gaat doen.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:40
Surfspot heeft wellicht nog interessante hardware staan.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:35
Die EliteBooks zijn gewoon overall goed qua robustheid, performance, etc. Ik zou het doen (zelf een voor het werk, nichtje een voor school).

HBO Verloskunde staat overigens in het lijstje van best betaalde startersfuncties dus een paar knaken aan goed gereedschap uitgeven moet hopelijk kunnen.

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 20:26
Mijn vrouw is ook verloskundige en heeft deze: pricewatch: HP Pavilion 15-ab140nd

Erg tevreden mee! Wel wat groter en zwaarder, want ze neemt in haar diensttas altijd alleen haar iPad mee (orfeus Werkt prima daarop). De laptop gebruikt ze dan vooral thuis en dan is het 15 inch scherm wel prettig. Je zou ook nog aan een surfacebook kunnen denken, nog mobieler, wel een toetsenbord en niet zo'n overkill aan specs 😊

psn: jagermeistertim

• chrissis
Bedankt voor de adviezen. Grappig lezen dat veel partners ook verloskundige zijn. De G2 wordt het niet, ik ga toch voor een nieuwe laptop. Keuze is nu een G3 820 of 840 met 8 gb/256 ssd en dus 12,5 of 14 inch. We neigen naar de 14 inch. Wel ongeveer 100€ boven budget, de 12,5 inch valt ruim binnen budget. Ik besef dat een G3 ook een overkill is, maar de laptop moet ook 5 jaar meegaan. De vraag is dus nu eigenlijk een 12,5 of 14 inch? Of iemand nog een beter alternatief.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Als je het bonnetje bewaart en de laptop ook gaat gebruiken in de aanloop naar de onderneming, mag je die als zakelijke kosten opvoeren in de onderneming. Je mag die kosten dan aftrekken van de winst om je belastbaar inkomen te verlagen en je mag de BTW terugvragen.

[ Voor 22% gewijzigd door Ernemmer op 24-02-2017 21:25 ]

• chrissis
Zit daar een max termijn aan?

Verwijderd

chrissis schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 21:07:
Bedankt voor de adviezen. Grappig lezen dat veel partners ook verloskundige zijn. De G2 wordt het niet, ik ga toch voor een nieuwe laptop. Keuze is nu een G3 820 of 840 met 8 gb/256 ssd en dus 12,5 of 14 inch. We neigen naar de 14 inch. Wel ongeveer 100€ boven budget, de 12,5 inch valt ruim binnen budget. Ik besef dat een G3 ook een overkill is, maar de laptop moet ook 5 jaar meegaan. De vraag is dus nu eigenlijk een 12,5 of 14 inch? Of iemand nog een beter alternatief.
Gewoon kopen waar jij je het best bij voelt.

De adviezen heb je gekregen en gelezen, maar als jij ineens met iets anders komt en opnieuw vragen gaat stellen, dan haak ik af. :/

• chrissis
Is toch niet heel anders, ander type Elitebook. Excuus in iedergeval ;)

Verwijderd

chrissis schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 21:30:
Is toch niet heel anders, ander type Elitebook. Excuus in iedergeval ;)
Geen probleem kerel. Gewoon kopen waar jij je lekker bij voelt. :Y

Verwijderd

Moet in hetzelfde kwartaal.
De btw die u aftrekt als voorbelasting, berekent u op basis van de facturen die u hebt ontvangen in het tijdvak waarover u aangifte doet. De factuurdatum bepaalt in welk tijdvak u de btw aangeeft. U kunt de btw pas aftrekken als u de factuur hebt ontvangen, ook als de leverancier u de factuur te laat stuurt.

Maarrrrrrrr:

Uiteindelijk heeft de Hoge Raad bepaald dat geneeskundige diensten verricht aan de mens vrijgesteld zijn van btw. Dat betekent dat voor vrijwel ieder beroep in de zorgsector een vrijstelling geldt.

Dus het gaat allemaal niet op. Je vriendin zal zeer waarschijnlijk vrijgesteld zijn van BTW. Dus dan hoeft ze geen BTW te rekenen maar ze kan ook geen BTW aftrekken. Wel kan ze hem opvoeren als kosten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2017 22:26 ]

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Die Elitebook is een prima laptop. Goede bouwkwaliteit en robuust. Prima voor veel meenemen.

Een zakelijk model laptop heeft ook de voorkeur omdat deze een TPM hebben. Je vriendin kan dan makkelijk Bitlocker activeren als ze Windows 8.1 of 10 Pro gebruikt. Lijkt mij handig als er ook data van klanten op of over de laptop gaan. Bij verlies of diefstal kan die data niet op straat komen te liggen.
Pagina: 1