Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• negena
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
Hallo Tweakers-vrienden,

Ik zit al heel lang bij Ziggo en ben eigenlijk nooit echt tevreden geweest met mijn internet. Wifi is zo slecht. Op de eerste etage valt wifi soms weg en op de tweede etage heb je helemaal geen bereik.

Zelfs op de begane grond, waar de modem zich bevindt, is het zo dat wifi problematisch is. Er is dan wel verbinding, maar pagina's laden gewoon niet. Je moet dan wifi op je tel aan- en uitdoen en dan pas heb je bereik.

Dit verhaal geldt voor tablets en telefoons, voor flagships en voor midrange telefoons.

Mijn neef had problemen met upc/ziggo en is overgestapt naar KPN. Nou, hij heeft geweldig bereik.

2 Vragen heb ik:
- Ik lees verschillende ervaringen over KPN, wat zijn jullie ervaringen? Ik heb het nu trouwens over ervaringen in Den Haag.
- In Den Haag levert KPN maximaal 60/6 mb terwijl Ziggo 150/15 en zelfs 300/30 levert. Ik heb nu 150/15. Is 60/6 voldoende?
Ik weet dat je niet altijd de beloofde snelheden haalt, maar ik weet dat ik op mijn desktop 100mb haal, dat zie ik altijd staan als ik de internetkabel erin plug.

Groetjes,

Negena :X

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wát denk je wat KPN aan je (eigen) WiFi gaat veranderen?

Voor de rest: KPN is als Internet Host gewoon een érg goede partij en kan afhankelijk van je locatie dezelfde óf betere bandbreedtes leveren tot aan je router. Ziggo is daarintegen ook gewoon een goede partij.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
WiFi en Ziggo hebben niets met elkaar te maken, want KPN + WiFi kan bij jou net zo goed niet werken.

Schaf een goeie router aan, op dit forum meer als genoeg over te vinden :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:19
Wifi is niet hetzelfde als internet. Zowel Ziggo als KPN leveren matige apparatuur qua wifi mogelijkheden, bereik en snelheid. Wat je wellicht beter kunt doen is een Ziggo wifi bereik ding aanvragen, want hoewel KPN ook prima zal werken hou je hetzelfde probleem min of meer qua bereik.

[ Voor 26% gewijzigd door NiGeLaToR op 23-02-2017 21:01 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 16:15
Gewoon een versterker kopen en je wifi op het ziggo modem uitschakelen.

Kijk eens op http://netco-fpi-info.fourstack.nl of een überhaupt wel 60Mb via KPN geleverd kan worden.

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 11:01
krakendmodem schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 22:08:
Als je het WiFi signaal versterkt en vervolgens de bron uitschakelt ben je nog niet verder ;)

Anyway @TS how ziet je situatie er uit? veel betonnen muren? Veel buren met WiFi signalen? Is het modem weg gestopt in de meterkast?

Er valt zo met jouw verhaal helemaal niks te adviseren, wat informatie zou zeker helpen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:24

NSG

Je weet niks!

krakendmodem schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 22:08:

Kijk eens op http://netco-fpi-info.fourstack.nl of een überhaupt wel 60Mb via KPN geleverd kan worden.
Als je wilt weten welke snelheid er geleverd kan worden moet je niet op netco kijken maar op https://thd-fpi-info.fourstack.nl . Netco geeft aan wat er netwerk-technisch haalbaar is, maar dat hoeft niet overeen te komen met wat er daadwerkelijk op dit moment geleverd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-10 09:20
Welk modem heb je? Als je een ouder modem heb dan de Connect Box kan je ook vragen aan Ziggo of je een nieuw modem mag hebben.

Als ze dat niet willen, modem van spanning afhalen en bellen dat die kapot is, krijg je ook een nieuwe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Fore! schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 22:33:
[...]

Als je het WiFi signaal versterkt en vervolgens de bron uitschakelt ben je nog niet verder ;)

Anyway @TS how ziet je situatie er uit? veel betonnen muren? Veel buren met WiFi signalen? Is het modem weg gestopt in de meterkast?

Er valt zo met jouw verhaal helemaal niks te adviseren, wat informatie zou zeker helpen!
Accesspoint bedoel ik dan ook :P.
De wifi modems van Ziggo presteren gewoon slecht, terwijl een goedkope TP link van drie tientjes het wel goed kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-10 17:10
Zoals anderen ook zeggen, probeer eerst met accesspoints je lokale netwerk te verbeteren. Overstappen houdt in dat je een nieuw modem krijgt maar je nieuwe modem gaat niet ineens vele malen beter werken.

Ziggo garandeert de snelheid volgens mij, met KPN zul je moeten schatten wat de snelheid wordt die geleverd kan worden.

Of 60/6 voldoende is voor je dat is lastig te zeggen zonder te weten wat je wilt doen. Als je vaak nog even snel iets groots wilt downloaded dan is sneller altijd beter. Als je nooit echt download of je download 's-nachts dan zal vrijwel iedere snelheid voldoende zijn. Voor streamen is beide volgens mij meer dan genoeg.

Als je PC aangeeft 100mbit te zijn als je de kabel erin doet dan heb je waarschijnlijk of een CAT-5 kabel of een oude netwerkkaart. Dit heeft niets met je internet snelheid te maken. Om snelheden sneller dan 100mbit te kunnen halen moet je minimaal een 1gb kaart/kabel hebben.

Goede kans dat je over Wifi al nooit een 150mbit verbinding hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
Heel leuk zelf nieuwe spullen kopen maar misschien zit TS nog met een hele oude ubee320w of een cisco 3925 als wifimodem.

Dan kan je beter eerst lief aan Ziggo vragen of je een nieuwe mag krijgen. Ik merk in mijn omgeving dat de Connect Box vaak voldoende is om een dekkend wifi netwerk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

500/500 van kpn hier, maar ruk router erbij (ding trekt maar 100 mbit met wifi). dus access pointje gekocht van 100 euro ofzo, nu 250 over de wifi, 2 banden, dus vrouwlief en ik hebben allebei snel wifi.
internet van kpn is verder prima, niks op aan te merken, tv is ook relaxed, start gemist, uitzending gemist (2 weken) etc allemaal gratis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-10 18:39

Demo

Probleemschietende Tovenaar

negena schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 20:56:
Hallo Tweakers-vrienden,

Ik zit al heel lang bij Ziggo en ben eigenlijk nooit echt tevreden geweest met mijn internet. Wifi is zo slecht. Op de eerste etage valt wifi soms weg en op de tweede etage heb je helemaal geen bereik.

Zelfs op de begane grond, waar de modem zich bevindt, is het zo dat wifi problematisch is. Er is dan wel verbinding, maar pagina's laden gewoon niet. Je moet dan wifi op je tel aan- en uitdoen en dan pas heb je bereik.

Dit verhaal geldt voor tablets en telefoons, voor flagships en voor midrange telefoons.

Mijn neef had problemen met upc/ziggo en is overgestapt naar KPN. Nou, hij heeft geweldig bereik.
Zoals al door een aantal mensen aangegeven, dit heeft meer te maken met de accesspoint dan de provider. Ik heb in mijn werk genoeg locaties gezien waar je een verdieping boven het AP (Aerohive, professioneel spul) al geen bereik meer hebt vanwege dik beton en veel metaal in de muren/plafonds. Daarnaast is de 2.4 GHz wifi-band in stedelijk gebied zwaar overbevolkt, iedereen drukt elkaar uit de lucht waardoor je matig bereik en snelheid zal hebben, ongeacht de provider. De ervaringen van je neef bieden geen enkele garantie voor jouw probleem.
- In Den Haag levert KPN maximaal 60/6 mb terwijl Ziggo 150/15 en zelfs 300/30 levert. Ik heb nu 150/15. Is 60/6 voldoende?
Maximaal 60/6 impliceert dat ze alleen DSL kunnen leveren, waarbij je de beloofde snelheid nooit zal halen.
Ik weet dat je niet altijd de beloofde snelheden haalt, maar ik weet dat ik op mijn desktop 100mb haal, dat zie ik altijd staan als ik de internetkabel erin plug.
Je desktop vertelt jou met welke snelheid hij communiceert met het eerstvolgende apparaat, dus een switch of de router. Dat zegt helemaal niets over de snelheid van je internetverbinding. Breng eens een bezoekje aan Speedtest.net vanaf je desktop en vertel ons het resultaat.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
Welk WiFi modem heb je eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:33

vr6-only

Blub Blub

Demo schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 12:13:
[...]

[...]
Maximaal 60/6 impliceert dat ze alleen DSL kunnen leveren, waarbij je de beloofde snelheid nooit zal halen.

[...]
Geen idee hoe je bij deze wijsheid komt? Maar het klopt niet. In veel gevallen haal je zelfs meer dan de beoogde 60/6. Die is in de praktijk 70/30. Echter zul je dan wel op het nieuwe netwerk moeten zitten (buitenring met actieve kast).

Tip aan negena:

Bel Ziggo en vraag om de nieuwe "Connectbox". Die schijnt qua bereik al veel beter te zijn. Daarnaast kun je aangeven dat je boven geen bereik hebt. Je krijgt wellicht dan gratis een Wifi versterker van ze.

Blind overstappen naar KPN is geen goed idee. Hoewel hun routers beter zijn qua bereik dan de Ziggo varianten, uitgezonderd de Connectbox.

[ Voor 48% gewijzigd door vr6-only op 24-02-2017 13:22 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Demo schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 12:13:

[...]
Ja niet dus. Die snelheden leveren ze ook op glasvezel. Ja, dat is klote, je betaald een paar euro extra voor synchrone snelheden.

Daarnaast haal je tegenwoordig met DSL al veel vaker de beloofde snelheid dan 5 jaar terug. Hier komt keurig netjes 50Mb/10 binnen volgens afspraak. Op andere plekken kwam er zelfs 100Mb down en 30Mb up binnen op een 80/8 pakket. En dat werkt dus ook erg stabiel.

Ziggo mag wel stevige snelheden kunnen doorgeven, maar daar heb ik overdag niks aan aangezien ik gewoon merk dat het internet lang niet stabiel is.

[ Voor 33% gewijzigd door krakendmodem op 24-02-2017 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:29
Zet modem in bridge modus, koop een goede router met eventueel nog een bedraad access point. Ik heb geruime tijd last gehad van dagelijks wegvallend wi-fi. Meerdere malen monteur over de vloer gehad. Nee, alle meetwaarden zijn ok, dus aan ons ligt het niet. Router gekocht, modem in bridge modus en nooit meer problemen gehad. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrizCroz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-07 09:51
de modems van beide providers zijn gewoon ruk.
had laatst nog een gesprek met iemand van KPN inzake mijn slechte wifi bereik.
hij gaf al aan dat de modems niet eens echte wifi hebben.
ze zouden het niet eens zo mogen verkopen.
het beste is zelf een router aanschaffen en de modem doorschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ook ik ervaar dat WiFi van Ziggo heel onbetrouwbaar is. Zowel de hotspots als de eigen modem. Ik heb er dan ook gewoon een eigen router achterhangen met een WiFi-accesspoint en daaraan nog een los accesspoint gekoppeld in een andere ruimte. Beide eigen WiFI-accesspoints werken perfect, maar die van Ziggo beschouw ik als zeer onbetrouwbaar.

Lijkt mij dat voor jouw situatie hetzelfde geldt; niet vertrouwen op die 'rommel' van Ziggo maar zelf WiFi regelen :)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:55
Ook ik ervaar dat WiFi van Ziggo heel onbetrouwbaar is.
Over onbetrouwbaar gesproken, breek me de bek niet open over de KPN Experia V8........
Niet te veel waarde hechten aan de wifi faciliteiten van de standaard door provider geleverde apparatuur.
Ik heb gelijk bij oplevering het Ziggo modem in bridge laten zetten en een Airport Extreme geplaatst, haal gewoon de volle 150/15mpbs over wifi (5Ghz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zou om de wifiontvangst niet van provider wisselen. Dat is in je eigen huis en kun je gewoon zelf oplossen.

Overigens maakt het nog veel uit hoe je zo'n kabelmodem neerzet, daarom heb ik het Telenetmodem (van de Belgische Ziggo zeg maar ;) ) ook niet aan de muur laten schroeven (dan zou de wifi gericht staan op de gang en de voordeur ipv het huis in).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-10 19:07

Compizfox

Bait for wenchmarks

Vorkie schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 21:00:
WiFi en Ziggo hebben niets met elkaar te maken, want KPN + WiFi kan bij jou net zo goed niet werken.

Schaf een goeie router aan, op dit forum meer als genoeg over te vinden :)
^ Dit.

Dit krijg je dus als ISPs zich zoveel gaan bemoeien met dingen waar ze in feite niet verantwoordelijk voor (horen te) zijn; mensen begrijpen het verschil tussen internettoegang en WiFi niet meer en weten niet dat het twee losstaande dingen zijn.

@negena: Zoals al door anderen is gezegd: je zoekt de verkeerde oplossing voor je probleem. Je kunt het beste gaan kijken naar een beter router/AP, niet naar een andere ISP. Wat je nu wilt is, om een analogie te gebruiken, een beetje alsof je een andere kabelaanbieder wil omdat je televisie niet groot/mooi genoeg is ;)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavbj
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-01-2024
Ik heb thuis prima infrastructuur staan met goede routers etc. We hebben een ziggo abonnement (150 mb/s). Meestal haal ik die snelheid ook, zeker op de bekabelde PC's. Helaas heeft Ziggo nog wel eens storing (vandaag bijvoorbeeld) en dan schreeuwen m'n zonen moord en brand. (hun games worden dan langzaam of werken niet). Ik vraag me af of KPN dit beter zou doen. Die leveren hier 100 mb/s. Dus iets langzamer. Als het echt 100 procent stabiel is, zou ik wel willen overstappen. Of misschien xs4all, die pretenderen (of zijn misschien echt) nog beter te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

mavbj schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 17:37:
Ik heb thuis prima infrastructuur staan met goede routers etc. We hebben een ziggo abonnement (150 mb/s). Meestal haal ik die snelheid ook, zeker op de bekabelde PC's. Helaas heeft Ziggo nog wel eens storing (vandaag bijvoorbeeld) en dan schreeuwen m'n zonen moord en brand. (hun games worden dan langzaam of werken niet). Ik vraag me af of KPN dit beter zou doen. Die leveren hier 100 mb/s. Dus iets langzamer. Als het echt 100 procent stabiel is, zou ik wel willen overstappen. Of misschien xs4all, die pretenderen (of zijn misschien echt) nog beter te zijn.
Geen idee welk spel ze spelen maar de volle 150 mb/s voor een spel lijkt mij sterk :? Al zou je nu 50 mb/s halen dan nog ken ik niet zo 123 een spel die dat de hele tijd gebruikt.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
als men het tegenwoordig over het internet werkt niet heeft kan je er bijna al uitgaan dat de wifi niet werkt... omdat men gewoon het verschil niet (meer) kent

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xatduty
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-10 08:25
Vanwege een verhuizing net overgestapt van KPN glasvezel naar Ziggo. Allereerst, ik ben blij met ziggo want ik woon in het buitengebied, KPN levert op mijn nieuwe adres een asdl aansluiting van 2 mbps, dus das waardeloos en ziggo levert gewoon 300mbps.
Maar toch... bij KPN Glas had ik zo goed als nooit storing, de settop box werkte prima. En nu, een horizon box, deze maakt veel lawaai en geeft vaak storing. Verder is de klantenservice van KPN imho ook beter.
Zodra er glas komt hier stap ik waarschijnlijk weer over op KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negena
Janus Bier schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 00:26:
Welk modem heb je? Als je een ouder modem heb dan de Connect Box kan je ook vragen aan Ziggo of je een nieuw modem mag hebben.

Als ze dat niet willen, modem van spanning afhalen en bellen dat die kapot is, krijg je ook een nieuwe...
Ik heb een Ubee.
vr6-only schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:19:
[...]

Bel Ziggo en vraag om de nieuwe "Connectbox". Die schijnt qua bereik al veel beter te zijn. Daarnaast kun je aangeven dat je boven geen bereik hebt. Je krijgt wellicht dan gratis een Wifi versterker van ze.

Blind overstappen naar KPN is geen goed idee. Hoewel hun routers beter zijn qua bereik dan de Ziggo varianten, uitgezonderd de Connectbox.
Versterker? Dat is toch anders dan een accesspoint? Met een versterker wordt het signaal toch met dezelfde sterkte doorgegeven, maw, die moet je dan op een plek zetten waar het signaal nog sterk is en dan nog zal het doorgegeven signaal wat zwakker zijn?

Een versterker wordt toch juist afgeraden?
newtastyland schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:58:
Zet modem in bridge modus, koop een goede router met eventueel nog een bedraad access point. Ik heb geruime tijd last gehad van dagelijks wegvallend wi-fi. Meerdere malen monteur over de vloer gehad. Nee, alle meetwaarden zijn ok, dus aan ons ligt het niet. Router gekocht, modem in bridge modus en nooit meer problemen gehad. Succes
Ja, als ik bel en ze 'kijken het na', dan zeggen ze ook dat het goed is. Je krijgt dan dat standaardriedeltje over te veel draden bij elkaar en buren en kanalen etc.

Wat is bridge modus?

Een accesspoint houdt toch in dat het wifisignaal niet alleen via de modem , maar ook via het accesspoint wordt verspreid?
CrizCroz schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 14:01:

het beste is zelf een router aanschaffen en de modem doorschakelen.
Dus gewoon een router aansluiten op de modem en het signaal van de router gebruiken? Zijn er wel zulke goede routers?

SITUATIE

Eengezinswoning: begane grond, eerste etage, zolder.

Modem staat beneden in de woonkamer naast de tuindeur, dus niet bij het trappengat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantera88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-10 21:20
Versterker? Dat is toch anders dan een accesspoint? Met een versterker wordt het signaal toch met dezelfde sterkte doorgegeven, maw, die moet je dan op een plek zetten waar het signaal nog sterk is en dan nog zal het doorgegeven signaal wat zwakker zijn?
Zie het als iemand die halverwege de trap de boodschap nog eens omhoog schreeuwt. Ja, het is vertraging, maar het signaal is veel duidelijker (beter bereik)
Wat is bridge modus?
Kort; dit maakt van je modem een werkelijk modem ipv modem+router. Dus geen dhcp, wifi etc.

En:
Heb een tijdje voor KPN gewerkt en tevens beide providers hun diensten afgenomen ...

Neem het de reacties van bovenstaande Tweakers maar aan en zet je eigen netwerk op met het modem in bridge, daar heb je verreweg het meeste profijt van. Wat de beste provider is hangt af van je situatie (afstand tot centrale, ouderdom huis etc) maar je wifi en geleverde modem is even ruk.

[ Voor 65% gewijzigd door Pantera88 op 24-02-2017 23:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janus Bier
[quote]negena schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 23:13:
[...]

Ik heb een Ubee.

[...]

Alle Ubee's zijn minder dan de Connect Box

Dus ik zou eerst Ziggo vragen een nieuw modem toe te sturen om te kijken of je wifi dan wel optimaal werkt voordat je geld uitgeeft aan Acces Point of een wifi router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marjannn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15-03 19:44
De experiabox V9 kan maximaal 50 Mbps aan via de wifi maar dat zal menig medewerker van de klantenservice van KPN je niet zeggen of gewoon niet weten. Maximale bereik wat me gelukt is, is 48 maar dan moet ik wel gekke dingen doen en moet er niet iemand anders tv op een tablet kijken. De nieuwste modem/router van Ziggo (connect) zou beter zijn qua mbps via wifi als ik juist geinformeerd ben .
Ziggo is eerlijker :) !!

Ik zit nu opgescheept mer KPN en gun ze gewoon geen abonnementsgeld meer >:)

Ps modem/router van ziggo kun je zowieso als modem gebruiken. Experiabox moet ik even uitzoeken. Zag al wel iets dat t kan maar leek meer gedoe dan bij Ziggo....

Èn Dan zoeken naar één die veel MBps via de wifi kan verzenden :).... Maar eerst doen wat Janus zegt ;), mogelijk is dat voldoende

[ Voor 9% gewijzigd door Marjannn op 25-02-2017 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:36

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Ik heb een glasvezel abonnement bij KPN van 500/500 Mbit/s en heb daarbij een V9 Modem gekregen die alleen op de 2,4 Ghz band werkt met 65Mbit verbinding snelheid (aangegeven) door mijn hele appartement maar de werkelijke snelheid is meer rond de 30 Mbit.

in 2013 zat ik bij Ziggo en daarbij had een modem die wel ondersteuning had voor de 5 Ghz band en de v9 van KPN heeft dit dus niet en daarom had ik in de eerste week een eigen router gekocht en heb daar nog geen spijt van gehad!

Daarbij woon ik in een flat met 65 andere woningen om mij heen (zie ongeveer 25 tot 30 wifi signalen om mij heen) dit was voor mij dus niet de oplossing en heb naast de meeste apparaten met een LAN kabel aangesloten en een losse Wifi router in de woonkamer neergezet
(precies in het midden van mijn appartement)

Ik haal nu tussen de 350 en 450 Mbit/s op de 5 Ghz band en rond de 60 Mbit op de 2,4 Ghz band. Dit doe ik via een Linksys EA6300 router.

Dit is zeker niet de nieuwste en snelste draadloos router maar volgens mij gebruikt hij wel andere kanalen dan andere 5 Ghz routers Hij gebruikt namelijk de 36- 5180 Ghz band en als ik bekijk welke andere netwerken de 5 Ghz band gebruiken zijn dit voornamelijk Ziggo en ASUS modems in de 114-136 kanalen en een.

Dus bedraad aansluiten wat je niet verplaatst en een losse wifi router kopen en die gebruiken.

Vake bei te bange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 11:01
negena schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 23:13:

Een versterker wordt toch juist afgeraden?
Klopt, een versterker is een doorgeefluik, zoals net mooi als voorbeeld wordt gegeven. Het is alsof iemand bij een trappen gat de boodschap doorgeeft.

Vervelende hiervan is, is dat als het signaal al ruis heeft, deze ruis ook wordt doorgegeven. Zodoende is het signaal wel sterker maar de kwaliteit wordt er niet beter op.

Door een aparte accesspoint te plaatsen los je dat probleem op.
Wat is bridge modus?
Bridge modus houd in dat het modem/router van de provider alleen nog maar als modem gaat functioneren. Dus moet je een aparte router aanschaffen waarmee je het netwerk kunt opzetten.

IMO kun je hier wel mee wachten.

Mijn ervaring met Ziggo en WiFi is dat dit inkakte wanneer ze begonnen waren met hotspots.
Wat Ziggo doet, hij geeft 2 signalen door, 1 voor privé gebruik (jouw WiFi) de andere voor andere Ziggo abonnees.
Dit zorgt ervoor dat het apparaat nu 2 WiFi signalen staat uit te schreeuwen.

Dus mits je zelf geen fervent gebruiker bent van hotspots zet dit dan als eerste uit. Dit kan geloof ik alleen op de Mijn Ziggo pagina. (tja of in bridge modus zetten maar dan mag je vervolgens gaan investeren in een aparte router).
Zodra jij hotspots uitzet mag je geen gebruik meer maken van andermans Ziggo hotspots.
Dus gewoon een router aansluiten op de modem en het signaal van de router gebruiken? Zijn er wel zulke goede routers?
Als je dit gaat besluiten, er zijn genoeg routers die dit ondersteunen/aankunnen. Let daarbij alleen op dat jij deze router gemakkelijk kunt managen. Niet dat je of een idiote web userinterface hebt of met een zwart/wit commandline interface zit opgescheept.

Dit wordt vaak gemeld in reviews of betreft wat voor type interface in de omschrijving van het product op de site van de fabrikant.
SITUATIE

Eengezinswoning: begane grond, eerste etage, zolder.

Modem staat beneden in de woonkamer naast de tuindeur, dus niet bij het trappengat.
Probeer je in te denken dat het wifi signaal een soort bubbelbel is. En dat deze bel in jouw geval voornamelijk 1 kant van het huis, plus een enkele zijde van bovenliggende verdieping bereikt.

Daarbij bedenkt dat de ontvanger net zo'n zelfde bel heeft alleen veel kleiner is.
Ik durf je te vertellen dat jij op zolder jouw signaal met je telefoon of laptop wel kan zien, maar er geen verbinding mee kunt maken. Dit komt omdat jouw device niet krachtig genoeg is om het signaal terug te sturen.

Een krachtige accesspoint is niet altijd de oplossing. Jouw devices moeten ook kunnen terug praten.

Hoe meer hinder (muren, plafonds, andere wifi signalen buren) hoe lastiger het wordt voor zowel accesspoint als device het is om elkaar te bereiken.

Het is daarom raadzaam om een accesspoint per verdieping te plaatsen zodat je overal optimaal bereik en kwaliteit hebt.
Je device neemt namelijk contact met het sterkste signaal waarmee hij kan verbinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:45
Het beste wat je kunt doen in Ziggo bellen voor een ConnectBox die heeft echt betere WiFi dan jouw huidige Ubee.

KPN en Ziggo leveren beide goed internet, waarbij Ziggo zelfs hogere bandbreedtes kan leveren op veel plaatsen waar KPN dit niet kan.

Ziggo met de ConnectBox en KPN met de ExperiaBox v10 hebben beide AC WiFi en in deze beide modems is meer tijd besteedt aan de WiFi factor. Als je de KPN modem van je kennis vergelijkt met jouw jaren oude Ubee, dan is dat appels en peren vergelijken.

Want zoals gemeld zegt men snel "mijn internet is slecht van provider X, ik ga overstappen" maar eigenlijk bedoelen ze dan "Mijn WiFi is slecht en ik heb er geen cent verstand van hoe ik dit beter krijg, uit paniek stap ik maar over"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:36
Wat wel zolijkt te zijn is dat KPN ze routering beter voor elkaar heeft. Over het algemeen is KPN ff vlotter dan Ziggo.

Ik moet bekennen dat mijn ping altijd prima te noemen is.

De WiFi regel ik idd zoals velen zelf. Door op iedere verdieping een AP te zetten. Dit werkt meer dan prima. En heb hier draadloos overal 200~275 Mbps draadloos. Van de 300.

Imo is KPN en betere provider, wanneer ze fatsoenlijke aansluitmogelijkheden bieden. En dat wisselt per adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-10 19:07

Compizfox

Bait for wenchmarks

Pantera88 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 23:22:
[...]

Zie het als iemand die halverwege de trap de boodschap nog eens omhoog schreeuwt. Ja, het is vertraging, maar het signaal is veel duidelijker (beter bereik)
Dat is inderdaad hoe een repeater hoort te werken maar in de praktijk valt het allemaal vaak tegen. Het is meestal een beter idee om een extra AP neer te zetten (bijvoorbeeld 1 per verdieping).

Fore! schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 06:54:
[...]
Mijn ervaring met Ziggo en WiFi is dat dit inkakte wanneer ze begonnen waren met hotspots.
Wat Ziggo doet, hij geeft 2 signalen door, 1 voor privé gebruik (jouw WiFi) de andere voor andere Ziggo abonnees.
Dit zorgt ervoor dat het apparaat nu 2 WiFi signalen staat uit te schreeuwen.
Ik weet niet hoe dit in het specifieke geval van de router van Ziggo zit, maar over het algemeen is dat niet zo. De router zendt dan wel twee SSIDs (netwerken) uit, maar doet dat met één en dezelfde radio.

Het is dus niet alsof twee mensen vlak naast elkaar door elkaar zitten te schreeuwen, maar meer alsof één iemand naar twee mensen zit te schreeuwen (dus om-en-om, maar niet tegelijkertijd). Uiteraard wordt de totale beschikbare bandbreedte dan gedeeld tussen de twee SSIDs, maar dat is ook al zo bij verschillende clients op één SSID.

Met andere woorden: twee SSIDs aanbieden is eigenlijk een niet veel andere situatie dan twee clients op dezelfde SSID. In beide gevallen wordt de totale bandbreedte verdeeld.

[ Voor 54% gewijzigd door Compizfox op 27-02-2017 00:43 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negena
Nou ik ga eerst een Connectbox aanvragen en dan horen jullie weer van me!

:X
Pagina: 1