Vervanging voeding/mobo kapotte pc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Anoniem: 889389

Topicstarter
Hallo allen,

Mijn pc heeft het onlangs begeven en waarschijnlijk zal dit aan de voeding en/of mobo liggen.
Ik wil er zeker zijn welk onderdeel/onderdelen defect is/zijn en laat daarom een diagnose vaststellen bij een reparatieshop. Gezien ik daar zelf nogal onhandig in ben laat ik het door de kenner uitvoeren, en ja dat kost eenmaal geld 8)7 ...

Hieronder een setup van mijn PC die ik gebruik om hoofdzakelijk te gamen:

Ik heb een 2e gen Intel I5-2500k, (Sandy Bridge was dat?) in gebruik met een 1155 socket:

- pricewatch: Intel Core i5 2500K Boxed

Deze in combinatie met een Corsair TX750 Watt voeding:

- pricewatch: Corsair TX750W

Daarbij gebruik ik 12GB RAM van G.Skills Ripjawx, DDR3 1600 MHz:

- pricewatch: G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL

Een MSI Geforce GTX 770 2GB, DDR5:

- pricewatch: G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL

En een Asus P8Z68 V pro mobo:

- pricewatch: Asus P8Z68-V PRO

Nu is mijn vraag aan jullie:

Stel dat het moederbord naar de k* is, op welke huidige generatie mobo's kan ik dan mijn nog werkende onderdelen aansluiten, met name de I5-2500K processor?

Ik heb geen flauw benul, ook na enig zoekwerk op internet, of mijn I5 2500k met 1155 socket nog op een nieuwe generatie mobo past en werkt. Ik heb tevens gekeken naar dezelfde oude onderdelen (voeding/mobo) maar deze zijn slecht verkrijgbaar of tweedehands..
Ook ben ik bang dat het DDR3 RAM geheugen dan vervangen moet worden. Mijn doemscenario zou zijn om teveel onderdelen te moeten vervangen.

*suggesties voor mobo's / linkjes mogen als reactie worden aangegeven ;)

Voor een nieuwe, goed werkende mobo ben ik bereid rond de 130-150 euro neer te tellen en voor een nieuwe voeding rond de 100 euro. Zelf heb ik in ieder gekeken naar de Cooler Master GM750M voeding. (pricewatch: Cooler Master GM G750M

Alvast hartelijk dank voor het delen van jullie ideeën/tips! 8)

Beste antwoord (via Anoniem: 889389 op 01-03-2017 12:49)

Anoniem: 660294

Een vervangend moederbord is nieuw niet meer te koop. Deze zal je in het 2e hands circuit categorie: Moederborden moeten zoeken. De vraag naar gebruikte s1155 borden is echter groot en de prijzen daardoor evenredig hoog.

Hoe oud is de voeding? Zeg nooit nooit maar de kans dat deze defect is is veel kleiner dan een kapot moederbord. Deze voeding zou meer dan 10 jaar betrouwbaar mee moeten gaan. Blijkt het toch de voeding te zijn zou je naar een pricewatch: Corsair RM550x, pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M, pricewatch: Enermax Revolution X't II 550W of pricewatch: Corsair Vengeance 500W kunnen kijken als vervanger.

Alle reacties

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-07 11:55

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Als voeding is in dit geval een cx450m het beste. Goede kwaliteit en genoeg vermoeden. 750W is echt teveel.

Als je een nieuwe mobo nodig hebt, dan moet dat dezelfde socket hebben. Dus LGA1155.

[ Voor 4% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 23-02-2017 20:44 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Een vervangend moederbord is nieuw niet meer te koop. Deze zal je in het 2e hands circuit categorie: Moederborden moeten zoeken. De vraag naar gebruikte s1155 borden is echter groot en de prijzen daardoor evenredig hoog.

Hoe oud is de voeding? Zeg nooit nooit maar de kans dat deze defect is is veel kleiner dan een kapot moederbord. Deze voeding zou meer dan 10 jaar betrouwbaar mee moeten gaan. Blijkt het toch de voeding te zijn zou je naar een pricewatch: Corsair RM550x, pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M, pricewatch: Enermax Revolution X't II 550W of pricewatch: Corsair Vengeance 500W kunnen kijken als vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 889389

Topicstarter
Hoe oud is de voeding? Zeg nooit nooit maar de kans dat deze defect is is veel kleiner dan een kapot moederbord.
De voeding blijkt inderdaad nog te werken. Ik moet het moederbord vervangen..dat wordt dus een zoektocht naar een 1155 moederbord (liefst dezelfde) voor een schappelijke prijs.

Bedankt iig!