• Url
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-05 20:46

Url

rechargingshow.com

Topicstarter
Dear mede-Tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe microfoon. Nu ben ik er bijna zeker van dat het de Razer Seiren word, maaaar ik twijfel of het de Pro moet worden of niet. Ik twijfel omdat ik een sucker ben voor "Oowh maar die versie is iets beter en/of heeft meer opties, leg dat beetje dan wel bij voor iets beters." Het probleem is dat het in dit geval niet een beetje is maar ongeveer 60 euro.

Nu weet ik dat ik de XLR uitgang van de Seiren pro (nog) niet zal gaan gebruiken. De reden waarom ik hem zou kopen is de "High Pass Filter", alleen ben ik er niet over uit of dit 60 euro waard is. Ik kan op google hier ook niet zo goed info over vinden, daarom vraag ik het aan u.

Link naar de pro versie: https://www.razerzone.com/gaming-audio/razer-seiren-pro

Groetjes,
Een mede-Tweaker

P.S. Ik weet dat deze microfoon overpriced is (Pro helemaal). Heel veel comments hierover hoef ik dus ook niet, tenzij je met een super goede andere microfoon komt.

Rechargingshow | rechargingshow.com

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

P.S. Ik weet dat deze microfoon overpriced is (Pro helemaal). Heel veel comments hierover hoef ik dus ook niet, tenzij je met een super goede andere microfoon komt.
Oke... Houden we het bij slechts 1 opmerking ;)
Is de keuze voor de microfoon gemaakt op basis van prijs/kwaliteit/behoefte of spelen irrationele factoren de overhand? De eerste optie kunnen we je namelijke prima mee helpen als je ons een inkijkje geeft in het gewenste gebruik e.d. Indien de laatste optie is het voor ons onmogelijk jouw keuze te weerleggen

Of het filter een meerprijs van 60 euro rechtvaardigd hangt b.v. volledig af van je gewenste gebruik.
Marco Borsato die dagelijks 10k verdient met zijn microfoon legt die 60 euro zonder blozen neer. Voor een chatsessie met je counterstrike teamleden lijkt het mij dan weer een gevalletje geld over de balk gooien. Perspectief is key! :)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Url
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-05 20:46

Url

rechargingshow.com

Topicstarter
Om er toch maar dieper op in te gaan dan (A). Het is gemaakt op basis prijs/kwaliteit/behoefte. Zoals meerdere mensjes op deze aardkloot maak ik youtube filmpjes. Ik ben niet populair ofzo, maar vind het leuk om te doen. Ik wil hier wel kwaliteit voor leveren en wil dus een goede microfoon voor commentaar.

Op dit moment heb een Blue Snowball Yeti ICE. Alleen vind ik dat deze te veel omgevingsgeluid oppakt. (Met name mijn toetsenbord pricewatch: CM Storm Trigger Z (brown switch). Ik wil dus graag een andere Microfoon.

Nu heb ik de gewoonte om dan gelijk voor duur te gaan (zit helaas in mijn aard). En ik weet dat bijvoorbeeld de Blue Yeti bijna de zelfde kwaliteit levert als de Seiren, maar voor één of andere reden trekt de Seiren mij meer aan.

Andere suggesties zijn altijd welkom natuurlijk! Ik wilde alleen voorkomen om doelloze overpriced reacties te krijgen :).

Omdat ik youtube voor mijn lol doe vind ik de prijs van de normale Seiren eigenlijk wel genoeg voor nu. Iets om rekening mee te houden met andere suggesties.

Rechargingshow | rechargingshow.com

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Url schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 20:22:
Om er toch maar dieper op in te gaan dan (A). Het is gemaakt op basis prijs/kwaliteit/behoefte. Zoals meerdere mensjes op deze aardkloot maak ik youtube filmpjes. Ik ben niet populair ofzo, maar vind het leuk om te doen. Ik wil hier wel kwaliteit voor leveren en wil dus een goede microfoon voor commentaar.
Aankopen doen voor een hobby is als met een hongerig gevoel naar de supermarkt gaan.
Maar goed, hobbies mogen geld kosten. Weten wij nu in ieder geval dat je niet perse op zoek bent naar beste bang for buck :)
Op dit moment heb een Blue Snowball Yeti ICE. Alleen vind ik dat deze te veel omgevingsgeluid oppakt.
Ben geen expert maar zou toch juist zeggen dat het 'goed' is dat een microfoon gevoelig is.
Zijn deze ongewenste geluiden niet op een andere manier te filteren?
Doe je live verslag of bewerk je nog eea alvorens je het upload naar youtube?
(Met name mijn toetsenbord pricewatch: CM Storm Trigger Z (brown switch). Ik wil dus graag een andere Microfoon.
Natuurlijk beetje kip/ei verhaal. Makkelijkere en goedkopere oplossing is om een stiller toetsenbord aan te schaffen. Vraag me namelijk af of een nieuwe microfoon dit probleem voor jou gaat oplossen. Het (uit)filteren van geluid lijkt mij meer een software aangelegenheid.
Nu heb ik de gewoonte om dan gelijk voor duur te gaan (zit helaas in mijn aard). En ik weet dat bijvoorbeeld de Blue Yeti bijna de zelfde kwaliteit levert als de Seiren, maar voor één of andere reden trekt de Seiren mij meer aan.
Ach ja, hobbies en rationele aankopen gaan zelden hand in hand. Mijn gereedschap is ook totale overkill voor mijn gepruts. Denk dat je de aankoop van de Razer niet moet 'verantwoorden' door het probleem van omgevingsgeluid want dat ga je hier namelijk niet mee oplossen. Volgens mij wil je gewoon graag een nieuw speeltje en in dat geval zeg ik; gewoon doen! Geld is niet belangrijk als je ergens plezier aan beleefd :)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 13:34
Je hebt waarschijnlijk veel meer aan een boom en een shockmount, dat ontkoppelt je microfoon van je bureau, wat ervoor zorgt dat je je toetsenbord niet meer hoort. Een andere microfoon gaat alleen maar meer oppikken.