Anoniem: 467839

Topicstarter
Ik heb een Samsung UE55KU6000 (UHD) tv gekocht, normaal heb ik een netflix 1080p abbo, maar ik wilde graag testen hoe 4k uitziet op mijn tv.

Daarom heb ik deze maand het duurste netflix abbo genomen, met 4k/UHD streaming.

Als ik een 4k serie/film afspeel, zie ik eigenlijk geen verschil tussen full hd en ultra hd. Hoe kan ik zien dat het in ultra hd wordt afgespeeld? gebeurt dit automatisch bij het selecteren van een 4k serie?

Wordt dit ergens aangegeven o.i.d. tijdens/voor het afspelen?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 467839 op 23-02-2017 19:52 ]

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Heb je hier al gekeken? https://help.netflix.com/nl/node/13444

En de belangrijkste vraag hoe kijk je Netflix wat gebruik je daarvoor?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Anoniem: 467839

Topicstarter
True schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 19:46:
Heb je hier al gekeken? https://help.netflix.com/nl/node/13444

En de belangrijkste vraag hoe kijk je Netflix wat gebruik je daarvoor?
ja daar heb ik al gekeken.
Ik kijk het via de tv app op de TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:17
Ik weet niet of dit bij Samsung ook werkt, maar op mijn Sony krijg ik de huidige resolutie (en nog wat andere informatie) te zien als ik op de "i"-knop druk.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Vergeet ook niet dat Netflix streams zwaar gecomprimeerd zijn en niet zo'n hoge bitrate hebben. Dat komt de beeldkwaliteit ook niet ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zie je HDR tevoorschijn komen als je kiest voor een HDR bron (zoek op HDR)? Je TV zou dit ook aan moeten kunnen.

En heb je ook voldoende bandbreedte beschikbaar bij je TV, want daar heb je niet echt antwoord op gegeven?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:54

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Je kan via smart tv naar youtube en even zoeken naar 4k test. In het oled topic staan ook linkjes naar sites voor content op usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Anoniem: 467839 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 19:43:
Als ik een 4k serie/film afspeel, zie ik eigenlijk geen verschil tussen full hd en ultra hd.
Waarop baseer jij dat een 4k film draait?
Hieronder vraag je namelijk hoe je dit kunt herkennen :?
Hoe kan ik zien dat het in ultra hd wordt afgespeeld? gebeurt dit automatisch bij het selecteren van een 4k serie?
Er bestaat niet zoiets als een 4k serie. Netflix biedt zijn content in verschillende resoluties aan. Wanneer de app detecteert dat jouw opstelling 4k-proof is, zal hij dit, indien beschikbaar, netjes aanbieden. Zie b.v. dit screenshotje
Afbeeldingslocatie: https://cdn.homecinemamagazine.nl/wp-content/uploads/2014/05/Samsung-HU7500-netflix.jpg
Wordt dit ergens aangegeven o.i.d. tijdens/voor het afspelen?
Voor het afspelen dus

[ Voor 3% gewijzigd door Switchie op 25-02-2017 02:25 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Pagina: 1