Headset voor circa €200,-

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Adipose
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-03-2021
Hey,

Sinds kort heb ik met behulp van tweakers en HWI een mooie geluidset samengesteld. Nou is het helaas zo dat mijn vriendin soms ook wat wil kijken op haar telefoon. Twee geluiden door elkaar heen klinkt natuurlijk verschrikkelijk, daarom ben ik op zoek naar een goede headset.

De headset zal veel gebruikt worden voor films/ series, maar ook voor games (shooters en open world). Ook worden ze gebruikt in de trein, meestal luister ik dan naar een spotify playlist. Ik vind het erg belangrijk dat de headset het omgevingsgeluid goed wegfiltert, aangezien ik overgevoelig ben voor, bijvoorbeeld, plotselinge geluiden zoals dichtvallende prullenbakjes.

Verdere eisen:

- Draagcomfort moet ook goed zijn, kan soms echt heel lang gamen en de treinreis duurt anderhalf uur.
- Neutrale kleur, zoals: zwart, grijs of zilver
- Alleen over-ear
- Noise cancelling of goede isolering
- Geen zichtbare microfoon

Wat ik zelf gevonden heb

pricewatch: Sony MDR-1RNC (Zwart): heeft goede reviews, noise cancelling en is over-ear. Helaas wel weer wat aan de grote kant.

pricewatch: Audio-Technica ATH-M50X (Zwart): ook veel positieve reviews | Over-ear | Niet te groot

pricewatch: Philips A5-PRO (Zwart): goed beoordeeld | goede geluidsisolatie | bass is ook goed

Aangezien ik zelf door de bomen het bos niet meer zie, leek het me verstandig opnieuw advies te vragen aan de kenners. De vorige keer ben ik erg goed geholpen, dus graag ontvang ik weer jullie adviezen. Alvast bedankt. _/-\o_

Ps: Bestellen via amazon.de/fr/es is geen probleem, totale kosten mogen dan ook circa 200 euro bedragen.

[ Voor 119% gewijzigd door Adipose op 26-02-2017 23:05 . Reden: Budget verdubbeld ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adipose
Niemand? :-(

[ Voor 77% gewijzigd door Adipose op 26-02-2017 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Had de zelfde wensenlijst maar dan ook nog een grote voorkeur voor Bluetooth.
Uitgekomen op de AKG K845BT pricewatch: AKG K845BT (Zwart)

Voor een Bluetooth headset zeer strak, zowel draadloos als met draad te gebruiken; klinkt geweldig en accuduur en bereik zijn ruimer boven specificatie. Wel even de drivers controleren bij levering; komt voor dat de ingedeukte de fabriek uit komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Henning op 28-02-2017 11:49 ]

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:18
Het feit is dat mensen vaak maar één headset hebben. Dus voor hooguit één van de genoemde headsets een oprechte mening kunnen vormen. Echter is die mening misschien meer zoiets van: "ja, hij zit comfortabel en het geluid is goed". Deze mening vind je echter terug bij alle headphones die er bestaan.

Er is geen maatstaf voor 'comfortabel' en 'goed geluid'. Aangezien deze ook gebruikt worden bij de goedkoopste headsets, speakers of oortjes.

Bijvoorbeeld mijn review van de Z200: productreview: Logitech Z200 Wit review door Fleximex
Ik zeg daar dat het geluid goed is voor de prijs (30 euro). Maar daar heb je weinig aan in vergelijking met een 150-200 euro headset. Want is het geluid van een ATH-M50x, die ik ook bezit, 5x beter? Geen idee. Wat ik wel weet is dat het geluid van de Z200 crappy is in vergelijking met de ATH-M50x. Maar voor 30 euro is het een prima speakerset.

Het is dus heel moeilijk om de nuance te vinden en bij dit soort producten heb je vaak dat mensen het product dat ze zelf hebben aanbevelen zonder objectieve gefundeerde mening. Hetzelfde zie je bij auto's.
Zoiets zie je niet, of minder, bij processors omdat daar de belangrijkste eigenschappen (snelheid en energieverbruik) te meten zijn.

Wat ik je wel kan vertellen is dat ik de leren ear pads van mijn ATH-M50x heb vervangen voor stoffen (velours) ear pads. De standaard pads van de ATH-M50x worden te zweterig voor mij. Ze nemen te veel de temperatuur van de omgeving op. In veel reviews wordt dat niet genoemd, dus ik weet niet of het voor iedereen geldt.
Het lastige is ook dat je moeilijk naar een winkel kan gaan en elke headset een uur op kan zetten.

Qua isolering denk ik dat er betere opties zijn dan een ATH-M50x, wat overigens niet wil zeggen dat het omgevingsgeluid gedempt niet wordt.

En het belangrijkste is dat de ATH-M50x niet veel bass heeft, maar wel een bass met definitie (midden en hoog ook) w.w.z. dat je goed instrumenten met lage noten (bassgitaren vooral) kan horen en voor mij een nieuwe dimensie aan muziek luisteren bracht. Ik ontdekte opeens allemaal nieuwe geluiden en instrumenten in liedjes die ik al tientallen of honderden keren gehoord had. Prachtig geluid.

Echter mis ik soms wel een dikke punchy bass. Gelukkig kan mijn Hercules XPS 2.0 60 set daarvoor zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adipose
Ik heb gister de Philips A5 Pro kunnen testen, deze klonk aardig goed voor mijn smaak. Op aanraden van HWI leden krijg ik vandaag ook een Beyerdynamic 770 Pro binnen, kan ik die ook eens beluisteren.

De Audio Technical m50x had ik overigens ook geprobeerd, maar deze voldoet niet qua isolatie en ook het geluid is minder dan de Philips; in mijn beleving.

@Fleximex Je verhaal is duidelijk. Om die reden bestel ik ook meerdere koptelefoons zodat ik zelf kan beoordelen hoe ik het vind klinken en of het comfortabel is. Dat is natuurlijk heel persoonlijk allemaal.

@Henning Bluetooth wilde ik eerst heel graag, alleen is het geluid hier meestal toch een stuk minder van. Hierom heb ik nu liever alleen bedraad.

[ Voor 20% gewijzigd door Adipose op 28-02-2017 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Laatst online: 16:18
De Beyerdynamic 770 heeft als het goed is nog minder bass. Je moet niet de fout maken dat je het beste objectieve geluid wilt hebben a.k.a. een platte frequency grafiek. Het is ook een studio headset. Voor sommige is dat ook voor muziek goed, omdat je heel scherp en nauwkeurig geluid hebt.

Ik heb dat bij mijn ATH-M50x ook, alleen soms mis je echt die bass. Ook bij sommige films. Je wilt soms gewoon dat het geluid iets overstemt en te hard is. En dus niet (op papier) nauwkeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adipose
Ik heb de Beyerdynamic beluistert en is niet mijn ding. Bij de Philips A5 Pro heb ik veel druk op mijn klieren en dat doet aardig pijn. Ze klinken wel echt heel goed, maar om nou pijn te krijgen voor een beetje geluid. De kussens zouden vervangbaar moeten zijn, maar die worden niet meer verkocht en weet ook niet of er iets omheen gedaan kan worden om de druk/pijn te verlagen?

[ Voor 26% gewijzigd door Adipose op 28-02-2017 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@TeQview Wil je een headset of een koptelefoon? Dat is mij nog niet helemaal duidelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Tsurany op 28-02-2017 16:30 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adipose
Tsurany schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:29:
@TeQview Wil je een headset of een koptelefoon? Dat is mij nog niet helemaal duidelijk.
Ik wist voorheen niet dat er verschil tussen zat. Ik ben op zoek naar een koptelefoon, microfoon en dergelijke heb ik niet veel aan. :)

Kwam net deze tegen: pricewatch: Sennheiser HD 569 (Zwart). Lijkt me wel een goede?

[ Voor 22% gewijzigd door Adipose op 28-02-2017 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adipose
Uiteindelijk besloten om de Philips te houden, ze klinken geweldig en de bouwkwaliteit is al even geweldig. De standaard oorkussens voelde pijnlijk aan, maar dat probleem heb ik opgelost door contact op te nemen met Philips, bij hun heb ik comfortabelere velour pads kunnen krijgen/bestellen. Ook heb ik de standaard kabel vervangen voor de officiële Philips 1.3 meter kabel, dat scheelt weer wat in gewicht en zit er beter uit in het openbaar. :p Om hem dan toch nog op bed te kunnen gebruiken heb ik nog een verlengkabel bijbesteld, ook van Philips, welke 5 meter is. Heb dus zat bewegingsruimte. :D

[ Voor 15% gewijzigd door Adipose op 03-03-2017 19:10 ]

Pagina: 1