Airsoft materiaal verkopen in Belgïe

Pagina: 1
Acties:

• dejona100
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05-2021
Hoi,

ik ben aan het opsparen voor een race stuur te kopen en ik heb hier een hele hoop airsoft materiaal liggen dat nog nooit gebruikt is, buiten in de eigen tuin een paar keer. Het gaat over een airsoft rifle, een hoop accessoires hiervoor en wat draagbaar materiaal.

Maar het probleem is dat ik weinig tot geen plekken vind waar je airsoft kan verkopen, de meeste sites zijn Nederlands en daarvoor heb je dus zo een lidmaatschap nodig, of dat denk ik toch.

Mijn vraag is of er andere Belgen aanwezig zijn hier die al ervaring hebben met airsoft materiaal te verkopen en tips hebben hoe ik hier het beste mee omga.

Ik heb ook deze service gevonden (http://www.airsoft-freaks.com/service/inkoop/) die blijkbaar replica's aankoopt over de toonbank. De problemen hiermee zijn dat het ten eerste heel ver weg is en dat ze enkel de replica's aankopen, niet het andere materiaal. Ook maak ik me zorgen over de prijs dat ze me zullen aanbieden dus zie ik dit enkel als een laatste optie.

Alle tips zijn welkom, dit materiaal ligt hier al best een tijdje en ik zou het liever in de handen zien van iemand die er effectief tijd voor heeft.

Bedankt!

• neolite
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-05 00:35

neolite

Immer kritisch

Het bezitten van een Airsoft replica is in Nederland alleen toegestaan met een NABV lidmaatschap, in België is het voldoende om 18+ te zijn.

Dit betekent dat als jij verkoopt aan een Nederlander, deze een NABV lidmaatschap aan jou moet tonen. Verkoop je aan een Belg dan dient deze te bewijzen 18+ te zijn.

Binnen Nederland is het toegestaan een Airsoft Replica via de post te versturen (alsnog af te raden). In en vanuit België is dit verboden. Wil jij dus een Airsoft replica verkopen zul je dit "face to face" moeten doen.

Jij kan dus wel degelijk aanbieden een Airsoft Replica te verkopen op een Forum, echter moet je dan geen prijs noemen, bespreek dit via een P.M of andere manier buiten het forum om. Daarbij moet je aangeven dat de koper 18+ moet zijn en indien Nederlander in het bezit van een NABV. Wees ook duidelijk dat je de replica nimmer zal opsturen.

'It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.'

Anoniem: 172410

neolite schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 22:21:
Dit betekent dat als jij verkoopt aan een Nederlander, deze een NABV lidmaatschap aan jou moet tonen. Verkoop je aan een Belg dan dient deze te bewijzen 18+ te zijn.
Dit lijkt allebei flink af te hangen van het land waar je je bevindt en niet zozeer aan wie je verkoopt. Dat je in België een Nederlandse wet overtreedt maakt niet uit, als die wet niet toevallig ook in België geldt uiteraard.

• neolite
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-05 00:35

neolite

Immer kritisch

Correct, zo lang de Nederlander zonder zich in België bevindt is er inderdaad niks aan de hand. Zodra de Belg zich in Nederland bevindt is het echt wel een probleem, die is toestemming nodig van de NABV voor het met zich meebrengen van deze replica.

Ben je dus in overtreding als je in België een replica verkoopt aan een Nederlander zonder NABV? Nee zeer waarschijnlijk niet. Toch zou ik willen aanraden om echt alleen te verkopen aan een Nederland in het bezit van een NABV. Zeker als je op een Nederlands forum een advertentie wilt plaatsen.

'It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.'

• dejona100
Dus voor mij, als een 18+ Belg kan ik advertenties plaatsen op Nederlandse fora, zolang ik enkel verkoop aan mensen die een NABV lidmaadschap hebben, en er dan een afspraak mee maak in persona voor de betaling af te handelen? Dat is uiteindelijk beter dan ik had verwacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:24
Gratis tip, doe de overdracht handiger dan dit stel:

http://www.bndestem.nl/ni...boulevard-breda~aea12d08/

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dejona100
haha, niet op een parking in het publiek, check!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik geef het topic een schop richting AZ, aangezien het daar beter past.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:00
Zijn op facebook genoeg verkoop groepen waar je het kan plaatsen.

Als je aan nederlanders verkoop zorg dan dat ze nabv pas hebben! Je wilt geen geziek hebben namelijk.

Als belg mag je overigens geen replicas versturen!

Wil je als belg fysiek met de spullen de grens over dan dien je een exemption aan te vragen op de site van de nabv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

probeer het ook eens hier: Het Grote Airsoft Topic deel 3/4

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Pagina: 1