Hallo,
Ik ben van plan om een upgrade te kopen bestaande uit de volgende componenten:
Processor: Intel Core i7-7700K Boxed
Werkgeheugen: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15
Moederbord: MSI Z270 Gaming Pro Carbon
Ik moet mijn processor/moederbord 'overclocken' om de DDR4 @ 3200MHz volledig te kunnen gebruiken (ik heb niet veel ervaring met overclocken - ik heb ergens gelezen dat het gewoon een BIOS/EUFI instelling is).
Ik heb geen behoefte om de processor of het werkgeheugen te overklokken boven de standaard kloksnelheid.
Een tijd geleden heb ik een Cooler Master Hyper 212 EVO aangeschaft om de boxed cooler te vervangen die bij mijn huidige CPU zat.
Mijn vraag is: kan de Hyper 212 EVO de processor goed genoeg koelen als deze met 3200MHz DDR4 draait (dus geen extreme temperaturen, of kans dat hij té heet wordt).
Zowel de CPU als het moederbord kan deze kloksnelheid aan (wel OC natuurlijk).
Bij voorbaat dank.
Ik ben van plan om een upgrade te kopen bestaande uit de volgende componenten:
Processor: Intel Core i7-7700K Boxed
Werkgeheugen: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15
Moederbord: MSI Z270 Gaming Pro Carbon
Ik moet mijn processor/moederbord 'overclocken' om de DDR4 @ 3200MHz volledig te kunnen gebruiken (ik heb niet veel ervaring met overclocken - ik heb ergens gelezen dat het gewoon een BIOS/EUFI instelling is).
Ik heb geen behoefte om de processor of het werkgeheugen te overklokken boven de standaard kloksnelheid.
Een tijd geleden heb ik een Cooler Master Hyper 212 EVO aangeschaft om de boxed cooler te vervangen die bij mijn huidige CPU zat.
Mijn vraag is: kan de Hyper 212 EVO de processor goed genoeg koelen als deze met 3200MHz DDR4 draait (dus geen extreme temperaturen, of kans dat hij té heet wordt).
Zowel de CPU als het moederbord kan deze kloksnelheid aan (wel OC natuurlijk).
Bij voorbaat dank.