Aankoop balie tv dagelijks gebruik, oververhitting?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Royvano97
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-05-2021
Mijn vraag:

Ik wil voor een balie in de winkel een Samsung tv tussen 19 - 23inch kopen met een usb ingang.
Nu werd ik gewaarschuwd dat tv's kapot gaan bij ons gebruik.

We zetten de tv aan om 8:00 en gaat uit om 17:30, er speelt steeds een filmpje af en de tv heeft genoeg ruimte om hitte e.d. kwijt te raken.

Nu wil ik jullie graag vragen, moet ik echt een signage tv van € 600/1000 kopen voor dit gebruik? Graag hoor ik het antwoord van een ervaringsdeskundige / expert.

Alle reacties

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:26

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Denk het niet, mijn pa ziet ook bijna god ganse dag tv (gepensioneerd) en tv leeft nog altijd en is ondertussen 5 of 6 jaar waarvan de laatste 2 jaar veel brand uren zijn op gekomen.

Volgens mij is het zolang het beeld beweegt er niets aan de hand. Hij heeft dezelfde als de mijne en dat is een pricewatch: LG 37LE5300 Zwart

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Royvano97
Beste @Damic
Dus met dagelijks gebruik van 9,5 uur constante brandtijd heb je nog nooit een probleem ondervonden?
Ik hoorde van een coolblue medewerker dat ie mij wou waarschuwen, omdat dergelijke tv's snel oververhitting vertonen en dat dergelijk tv gebruik niet onder de garantie zou vallen..

Ben benieuwd, bedankt alvast voor je reactie!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-01 13:45
Lijkt me ook onzin idd. Natuurlijk zal het aantal branduren beperkt zijn en de TV dus niet even veel jaar meegaan als een minder gebruikte TV. Maar na een kwartiertje (of minder) is een TV echt wel volledig opgewarmd, dus als oververhitting een probleem zou zijn zou iedereen die wel eens een film kijkt daar last van moeten hebben.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Er zijn zat kleine 'digital signage' bedrijfjes die gewoon Samsungs/LG's pakken voor hun doeleinden, niets om je druk over te maken. Mijn oude Samsung TV (9-10 jaar oud) had volgens dat speciale menu meer dan 9500 draaiuren dus zou +/- 395 volle dagen aangestaan hebben..

9500/9 zou 1055 'dagen' zijn.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:50
Maar koop dan geen wegwerp-Samsung, maar een degelijke Panasonic oid.
Die nieuwe Samsungs worden steeds goedkoper geproduceerd, waardoor ze ook steeds minder kunnen hebben.

[ Voor 42% gewijzigd door TereZz op 23-02-2017 16:34 ]

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:26

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Royvano97 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:31:
Beste @Damic
Dus met dagelijks gebruik van 9,5 uur constante brandtijd heb je nog nooit een probleem ondervonden?
Ik hoorde van een coolblue medewerker dat ie mij wou waarschuwen, omdat dergelijke tv's snel oververhitting vertonen en dat dergelijk tv gebruik niet onder de garantie zou vallen..

Ben benieuwd, bedankt alvast voor je reactie!
Ja de tv gaat minder lang meegaan in jaren want hij gaat sneller aan zijn brand uren geraken maar over verhitten waarom zou ie dat doen, als je de tv niet wegstopt in een kast waar geen frisse lucht aan kan mag er normaal geen probleem zijn. Dan zou een winkel waar 10 tallen tv's hangen ook problemen moeten hebben.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Duskwither
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-01 14:53
En anders pak je de achterkant van de tv, zoek je de warme plekken, plak je er een paar heatsinks op en voor de zekerheid gooi je er een fan tegenaan :).

Verder klinkt het ook een beetje als kansberekenen. Als de samsung tv 100 euro kost vs 600 van het alternatief kun je hem 6 keer vervangen. Of dat verstandig is of niet kun je het beste zelf inschatten.

Wellicht zou je als alternatief nog een monitor kunnen overwegen. Als je naar een gemiddeld scherm kijkt wat binnen een kantoor gebruikt wordt zou 8/9 uur per dag gebruik geen probleem mogen zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Duskwither op 23-02-2017 16:38 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:28

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar TB

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Er zijn zat tv's die eind van de middag aangezet worden tot diep in de nacht.
Voor 24 uur gebruik hoor je dit soort dingen wel eens maar 9,5 uur op een dag
zou toch moeten lukken.
We hebben op het werk ook monitoren 24 uur per dag aanstaan.
Acers trokken het niet maar Dell wel.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-01 13:36
Let wel op: je koopt waarschijnlijk zakelijk (winkel), je hebt dan niks te maken met consumentengarantie.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:00

Bever!

3

Is geen enkel probleem, uitval is echt heel erg laag. Spreek uut ervaring met een winkel vol tvs die allemaal 12 uur draaiden per dag :) zelden een defect gehad

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Bij een klant zijn nu vier televisies die al ruim 9 jaar aanstaan 24/7. Dit zijn Samsung en LG televisie. Ze zijn ingebrand en hebben nog nooit uitgestaan. Als ze nu uitgaan denk ik dat het letterlijk zwart gaat wordt dus we zien wel als ze stuk gaat. Dus geen probleem.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ook in warme landen worden tv's verkocht en gaan ze niet bij bosjes stuk... kan prima joh.

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:28
Koop je die als bedrijf of privé (ivm garantie)?

• Royvano97
Privé ja, ik ga een 19 inch Samsung tv'tje kopen. Bedankt voor jullie advies!

• Royvano97
Wat zou trouwens het nadeel zijn qua garantie als ik deze op naam van de zaak zou kopen?

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:59

krietjur

Where am I?

We gebruiken hier goedkope Samsung tv's in de fabriek, voor de weergave van de takttijden. Draaien al jaren 24/7 en staan in niet de schoonste omgeving. Geen enkel probleem.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zie ook geen probleem. Computermonitors zijn toch hetzelfde idee? Die staan ook de hele dag aan op kantoren e.d. Gaan ook bijna nooit kapot.

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:04
tv's in de winkel staan toch ook zeker een uur of 8/9 per dag aan? lijkt mij geen enkel probleem.
En als die binnen een week niet over verhit raakt, dan met 2 jaar ook niet

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:58
Mijn ervaring is dat de kans groter is dat de TV uiteindelijk weggehaald wordt door jullie en vervangen dan dat ie stuk gaat.

Hier liggen ook nog verschillende samsung monitoren op zolder in de stof en rommel werken nog steeds elke keer als ik ze nog eens gebruik voor iets.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-01 13:45
Royvano97 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 08:39:
Wat zou trouwens het nadeel zijn qua garantie als ik deze op naam van de zaak zou kopen?
Als consument geniet je aardig wat bescherming die d.m.v. europese wetgeving is vastgelegd. Zo heb je recht op garantie gedurende de volledige te verwachten levensduur, waarvan het eerste half jaar bewijslast altijd bij de verkoper ligt.

Als je zakelijk koopt heb je die bescherming niet, maar je kunt natuurlijk nog steeds een garantie vastleggen in het aankoopcontract. Als je dat doet zal het in de praktijk weinig verschillen.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:08
Ik zou gewoon een monitor hiervoor gebruiken ipv een tv ivm het eerder genoemde argument dat monitoren op kantoor sowieso langer aanstaan. Bedenk echter wel dat een gewone tv misschien functies niet heeft die een signage wel heeft zoals het in een loop blijven afspelen van content (bijv. vanaf een usb stick).

• mc_maarten
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:03
Laten we de vraag wiskundig oplossen. Je kunt kiezen voor een tv van 200 of 1000 euro, stel de tv van 200 euro heeft een levensduur van 2 jaar. Dit betekent dat de afschrijving 100 per jaar is. Wanneer je een tv van 1000 euro koopt moet de minimale levensduur 10 jaar zijn om de tv terug te verdienen. Wanneer de tv van 200 euro 3 jaar mee gaat is de afschrijving 67 euro per jaar. De tv van 1000 euro moet in dat geval bijna 15 jaar mee gaan.

Conclusie: Koop de tv van 200 euro, wanneer die langer dan 2 jaar mee gaat heb je geluk anders pech :)

PS: veel tv staan 7 dagen in de week van 18:00 tot 24:00 aan

[ Voor 5% gewijzigd door mc_maarten op 24-02-2017 20:17 ]

Pagina: 1