Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Selfservice portal op verschillende infrastructuren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-11 22:43
Hallo Allen,

Namens een ICT dienstverlener ben ik op zoek naar een portal waarin ik taken kan automatiseren. Binnen de portal moet gebruik kunenn worden gemaakt van het on- en offboarden van gebruikers, het wachtwoord wijzigen en zo nog meer standaard taken. Vooralsnog allemaal vrij simpel.

Om dit te realiseren zijn er oplossing van bijvoorbeeld RES, RES One Automation biedt hiervoor oplossingen die precies dat kunnen doen wat ik vraag. Alleen nu komt het probleem. Als ICT dienstverlener beheren wij meerdere infrastructuren waarbinnen deze oplossing moet komen te draaien. De oplossingen zoals RES ONE, zijn allen gericht op 1 infrastructuur en 1 domein.

Ik ben dus opzoek naar een oplossing die "portable" is. Enkele parameters wijzigen, starten en aan het werk.

Enkele eisen waaraan de oplossing moet voldoen:

- Moet opereren binnen meerdere infrastructuren, los van elkaar en met verschillende domeinnamen.
- Het moet autorisatiemogelijkheden bevatten (niet iedereen moet zomaar resets kunnen regelen)
- Moet voldoen aan het automatiseren van de standaardzaken zoals genoemd in alinea 1.

De oplossingen die ik zelf heb gevonden zijn:

RES One Automation
AppSense
HP CSA

Mijn vraag is, is dit uberhaubt mogelijk, wat overzie ik en welke mogelijkheden zijn er ? Wellicht dat jullie ervaring hebben met dergelijke oplossingen.

Alle reacties

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-11 20:45
Naar mijn weten kan RES One Automation toch met meerdere domeinen werken?
Mogelijk moet je dan wel een beheerdomein hebben wat een trust heeft naar alle de klanten toe.

• ExilaaHH
gasemans schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:21:
Naar mijn weten kan RES One Automation toch met meerdere domeinen werken?
Mogelijk moet je dan wel een beheerdomein hebben wat een trust heeft naar alle de klanten toe.
Wellicht niet duidelijk genoeg vermeld, maar bij veel van de klanten is geen directe connectie, waarbij VPN onmogelijk is.

Er zijn dus klanten binnen ons beheer waarbij wij enkel beheer leveren op afstand. Hierbij zijn wel agents geïnstalleerd op de servers om deze te monitoren. Dit wordt gedaan via Solarwinds N-Able.

Er is dus geen connectie mogelijk naar het merendeel van de klanten.

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-11 20:45
Ah, duidelijk, Nee dan gaat RES One niet werken inderdaad.

• ExilaaHH
gasemans schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:25:
Ah, duidelijk, Nee dan gaat RES One niet werken inderdaad.
Waar ik een beetje naar toe neig is overigens hetzelfde als wat nu gebeurd met het monitoren. Een agent (ofwel een webservertje) waarop een portal draait. Alleen er zitten meerdere knelpunten in deze oplossing, want dit lijkt onmogelijk beheerbaar.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

ExilaaHH schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:26:
[...]

Waar ik een beetje naar toe neig is overigens hetzelfde als wat nu gebeurd met het monitoren. Een agent (ofwel een webservertje) waarop een portal draait. Alleen er zitten meerdere knelpunten in deze oplossing, want dit lijkt onmogelijk beheerbaar.
Dan nog moeten die agents een verbinding hebben met je centrale managementportal. Zonder een dergelijke verbinding ontkom je niet aan simpelweg meerdere installaties van je portal (plus evt. backend).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• ExilaaHH
Question Mark schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:29:
[...]

Dan nog moeten die agents een verbinding hebben met je centrale managementportal. Zonder een dergelijke verbinding ontkom je niet aan simpelweg meerdere installaties van je portal (plus evt. backend).
Uiteraard ligt er op de locaties die worden beheerd verbindingen, deze worden vanwege bedrijfspolicy niet via VPN aan ons geknoopt.

De verbinding van bijvoorbeeld N-Able vindt plaats doormiddel van een centraalmanagement portal die bij ons aanwezig is die via het publieke internet bij de agents terecht komt, uiteraard met passende beveiliging.

Het mooiste zou uiteraard zijn dat er zo'n dergelijke oplossing is voor automatiseren i.c.m. self service naar users toe. Ik heb alleen nog niet de juiste oplossing kunnen vinden.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

ExilaaHH schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:33:
[...]

Uiteraard ligt er op de locaties die worden beheerd verbindingen, deze worden vanwege bedrijfspolicy niet via VPN aan ons geknoopt.
Ik snap dat er een verbinding ligt, maar die is kennlijk niet aan jullie omgeving gekoppeld.
ExilaaHH schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:24:
[...]
Er is dus geen connectie mogelijk naar het merendeel van de klanten.
Dan valt er toch weinig centraal te regelen? Je ontkomt dan niet aan een installatie van een oplossing in de omgeving van de klant, en dat zul je dan per klant moeten regelen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
Om eerlijk te zijn denk ik ook niet dat een dergelijke oplossing voor zo'n self service portal bestaat. De meeste werken vaak zo dat de server waarop de tool staat direct tegen AD praat en niet zozeer via een Agent.

edit:
Wil je dicht in de buurt komen, zul je zelf een portal moeten maken en kun je bijv. via Microsoft OMS in combinatie met Hybrid Workers bij de klant zoiets voor elkaar krijgen.

[ Voor 31% gewijzigd door Meekoh op 23-02-2017 14:46 ]

Computer says no

• ExilaaHH
Question Mark schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:40:
[...]

Ik snap dat er een verbinding ligt, maar die is kennlijk niet aan jullie omgeving gekoppeld.

[...]

Dan valt er toch weinig centraal te regelen? Je ontkomt dan niet aan een installatie van een oplossing in de omgeving van de klant, en dat zul je dan per klant moeten regelen.
Meekoh schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:42:
Om eerlijk te zijn denk ik ook niet dat een dergelijke oplossing voor zo'n self service portal bestaat. De meeste werken vaak zo dat de server waarop de tool staat direct tegen AD praat en niet zozeer via een Agent.
Ik snap jullie punten, ik probeer het uit te leggen, maar het is lastig om precies duidelijk te maken wat de bedoeling is.

Ik zal het beschrijven:

1. De user (in dit geval even een HRM medewerker) opent de webbrowser en gaat naar een specifieke website toe, bijvoorbeeld SSbedrijfA.mijnbedrijf.nl ( de site/portal staat op onze bedrijfslocatie)

2. De gebruiker ziet het onboardingproces staan, vult daar de gegevens in en drukt op klaar.

3. De request gaat via het centraleportaal naar de agent op de client, die praat tegen de AD en voert de taak uit. Er wordt teruggekoppeld naar het portaal en klaar.

Met de wijze waarop ik het hierboven beschrijf, staat het portaal centraal, en kan lokaal in de AD worden geschreven.

Hopelijk wordt hiermee duidelijker wat precies de bedoeling is, hopend dat jullie hiervoor mij in de goede richting kunnen sturen

• Meekoh
ExilaaHH schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:50:
lang verhaal...

Hopelijk wordt hiermee duidelijker wat precies de bedoeling is, hopend dat jullie hiervoor mij in de goede richting kunnen sturen
En dat is dus precies waarvan ik zeg, dat bestaat bij mijn weten niet.

Computer says no

• ExilaaHH
Meekoh schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:06:
[...]

En dat is dus precies waarvan ik zeg, dat bestaat bij mijn weten niet.
En hoewel ik zelf ook wel bang ben dat een dergelijke oplossing niet bestaat, wat zou je dan zelf aandragen? De automatisering per klant inrichten of zou je de servicedesk waar de simpele aanvragen op binnenkomen verder automatiseren ?

• Meekoh
Al je klanten aansluiten (trusts) op een management domein wat bij jezelf draait en met VPN verbindingen werken. Dan kun je iedere tool gaan gebruiken die je wilt. Heb je ook al je eigen admin accounts gecentraliseerd wat ook helpt bij auditing.

of een dusdanig simpele tool uitzoeken en die bij iedere klant neerzetten.

Computer says no

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

ExilaaHH schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:50:
[...]
3. De request gaat via het centraleportaal naar de agent op de client, die praat tegen de AD en voert de taak
En dat stukje kun je niet realiseren via een centrale website. Securitytechnisch ga je het niet voor elkaar krijgen dat een website een actie of code uit kan (laten) voeren op een werkplek. (iets met anti-virusbestrijding).

De enige manier is om met agents te werken die een fatsoenlijke koppeling hebben met een management omgeving.

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:03
Ad Manager Plus?
Is wel een betaald product, maar heb je extreem veel mogelijkheden. (users beheer /ad / exchange beheer)
Intern koppelen met je active directory, en via deze portal kun je rechten delegeren.
De portal is dan intern bereikbaar over een specifieke poort. Deze kun je vervolgens extern beschikbaar stellen over https of bijvoorbeeld via ad fs met een extra beveiliging.

[ Voor 22% gewijzigd door qwasd op 23-02-2017 18:23 ]

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

qwasd schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 18:21:
Intern koppelen met je active directory, en via deze portal kun je rechten delegeren.
TS wil een oplossing hebben, die gekoppeld kan worden aan non-trusted AD Forests/Domains. Dáár moeten de acties namelijk plaatsvinden.

Daar zijn best wel wat opties voor, maar die vereisen allemaal op één of andere manier een koppeling.

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:03
Duidelijk. Ik weet helaas niet of het mogelijk is in admanager om bijvoorbeeld naar een externe locatie een ldap koppeling te leggen.
Je kunt altijd een proefversie proberen om te kijken wat de mogelijkheden zijn.

• thaizzz
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-05-2024
Ik zie hier nergens tussen de reacties Azure Automation staan.
Dit is een erg goede optie waar wij op dit moment ook de mogelijkheden van aan het ontdekken zijn.

Hoe het werkt?
https://docs.microsoft.co...ion-hybrid-runbook-worker

Je hebt dus wel een Azure subscription nodig voor elke omgeving die je op deze manier wilt beheren.
Bij ons is dit het geval en daarom hebben we hier voor gekozen.

MCP, MCSA:2008/2012R2, MCSE:Comm

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dit lijkt me een mooie om met Wikipedia: Robotic process automation af te vangen.
Op die link worden een aantal vendors genoemd, maar kijk ook eens naar UIpath en blueprism.

Wat je doet is per proces dat je aan wilt sturen een flow definieren. De input qua requests monitor je, en als er iets binnenkomt dan verwerk je dat. In jouw situatie heb je bijv een server bij de klant staan met die robot er op, die als ware het een mens een scherm monitort waar de requests van de portal binnenkomen. En voor bepaalde requests gaat ie een voorgedefinieerde flow van acties aftrappen. Aangezien het in een usersessie draait, kan het dus overal op draaien en overal bij waar het in kan loggen. Dus kun je idd je portal gebruiken als bron, en in willekeurig welk systeem iets verwerken, ook over meerdere systemen. En een afwijkende flow per klant is ook geen probleem.

In de praktijk zie je dit vaak bij gestandaardiseerde administratieve processen gebruikt worden, maar er is niks wat je tegenhoudt om het voor een taak als de jouwe in te zetten.

Uiteraard is het spul niet echt goedkoop, maar nog steeds een stuk goedkoper als iemand full time die dingen laten doen voor alle klanten. Praktisch gezien is het een geautomatiseerde Indiër. Alleen deze werkt 24/7/365 ;)

[ Voor 5% gewijzigd door The Eagle op 23-02-2017 22:31 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

thaizzz schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 22:10:
Dit zou nog een optie kunnen zijn inderdaad :)

Lastige is dat er nog steeds een portal zelf gebouwd moet gaan worden waarin alle gewenste aanpassingen door een eindgebruiker in te stellen zijn. Deze aanpassingen zouden dan als parameter via een webhook aan een Azure Automation runbook door te geven zijn.

Veel werk om in te gaan richten, wel erg leuk om mee te spelen.

• ExilaaHH
The Eagle schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 22:30:
Dit lijkt me een mooie om met Wikipedia: Robotic process automation af te vangen.
Op die link worden een aantal vendors genoemd, maar kijk ook eens naar UIpath en blueprism.

Wat je doet is per proces dat je aan wilt sturen een flow definieren. De input qua requests monitor je, en als er iets binnenkomt dan verwerk je dat. In jouw situatie heb je bijv een server bij de klant staan met die robot er op, die als ware het een mens een scherm monitort waar de requests van de portal binnenkomen. En voor bepaalde requests gaat ie een voorgedefinieerde flow van acties aftrappen. Aangezien het in een usersessie draait, kan het dus overal op draaien en overal bij waar het in kan loggen. Dus kun je idd je portal gebruiken als bron, en in willekeurig welk systeem iets verwerken, ook over meerdere systemen. En een afwijkende flow per klant is ook geen probleem.

In de praktijk zie je dit vaak bij gestandaardiseerde administratieve processen gebruikt worden, maar er is niks wat je tegenhoudt om het voor een taak als de jouwe in te zetten.

Uiteraard is het spul niet echt goedkoop, maar nog steeds een stuk goedkoper als iemand full time die dingen laten doen voor alle klanten. Praktisch gezien is het een geautomatiseerde Indiër. Alleen deze werkt 24/7/365 ;)
Het nadeel is ook een beetje het kosten/baten verhaal, wegen de kosten echt wel op tegen de winst die je er uit haalt, dat maakt het lastig. Sowieso waardeer ik je antwoordt maar vind ik het moeilijk om het in de context van mijn verhaal te plaatsen. Het ziet er uit als de techniek achter een automated task.
Meekoh schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:28:
Al je klanten aansluiten (trusts) op een management domein wat bij jezelf draait en met VPN verbindingen werken. Dan kun je iedere tool gaan gebruiken die je wilt. Heb je ook al je eigen admin accounts gecentraliseerd wat ook helpt bij auditing.

of een dusdanig simpele tool uitzoeken en die bij iedere klant neerzetten.
Dit is een beetje waar ik nu naar neig, een simpele tool, een simpele interface en makkelijk beheerbaar op afstand. Uiteindelijk voeren we wel beheer uit bij klanten, ze zijn gewoon alleen niet gekoppeld. Waar ik zelf aan dacht was een "portable portal" makkelijk te verplaatsen waarbij enkel parameters hoeven worden aangepast. Maar dan, je hebt uiteraard hele mooie oplossingen zoals RES, maar dit is veel te groots, te log en te duur ook.
Question Mark schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:28:
[...]

En dat stukje kun je niet realiseren via een centrale website. Securitytechnisch ga je het niet voor elkaar krijgen dat een website een actie of code uit kan (laten) voeren op een werkplek. (iets met anti-virusbestrijding).

De enige manier is om met agents te werken die een fatsoenlijke koppeling hebben met een management omgeving.
Question Mark schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 21:06:
[...]

TS wil een oplossing hebben, die gekoppeld kan worden aan non-trusted AD Forests/Domains. Dáár moeten de acties namelijk plaatsvinden.

Daar zijn best wel wat opties voor, maar die vereisen allemaal op één of andere manier een koppeling.
Misschien moet ik het idee van centraal beheerbaar maar laten varen. Ik zat zelf beveiligingstechnisch ook al te dubben, ik denk dat ik meer iets in de vorm van een soort "portable" portaal moet zoeken, parameters aanpassen en gaan met die banaan, lokaal uiteraard. Maar, wat zijn de opties dan ?
thaizzz schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 22:10:
Dit is een erg goede optie waar wij op dit moment ook de mogelijkheden van aan het ontdekken zijn.

Hoe het werkt?
https://docs.microsoft.co...ion-hybrid-runbook-worker

Je hebt dus wel een Azure subscription nodig voor elke omgeving die je op deze manier wilt beheren.
Bij ons is dit het geval en daarom hebben we hier voor gekozen.
Eens even naar gekeken, ziet er mooi uit, erg mooie techniek, die denk ik in veel opzichten aansluit op het idee wat ik zoek. Alleen is dit meer gericht op beheerders, waarbij ik de frontend juist bij de end users wil neerleggen, zo is er voor zover ik zie geen self service portal mogelijk die ik bijvoorbeeld aan HRM kan aanbieden.
qwasd schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 18:21:
Ad Manager Plus?
Is wel een betaald product, maar heb je extreem veel mogelijkheden. (users beheer /ad / exchange beheer)
De portal is dan intern bereikbaar over een specifieke poort. Deze kun je vervolgens extern beschikbaar stellen over https of bijvoorbeeld via ad fs met een extra beveiliging.
Ziet er goed uit! Alleen ik vraag me af in hoeverre dit geschikt is naar end users toe, het is wel behoorlijk uitgebreid.

////////////////////

Kijk het is ook een beetje de afweging van kosten en baten. Moeten hiervoor hele grootse dure oplossingen voor worden ingericht, dan is het niet interessant. We zijn een IT dienstverlener in het MKB. Zo is de klantenkring ook niet groot genoeg om daar complexe dure oplossingen voor in te richten, ook de prijsverhoging op servicecontracten zou dat niet ten goede komen, er moet dus worden gedacht in een simpelere oplossing.

En wellicht zoek ik ook wel in de verkeerde hoek, ik probeer middels deze weg het klantgemak te verhogen en de werklast van de servicedesk te verlagen. Er zijn uiteraard meer wegen naar Rome, zo zou ik ook meer kunnen kijken naar de efficiëntieverbetering binnen de servicedesk. Toch zou ik het eerst via deze weg willen proberen.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik weet niet hoe de werkzaamheden nu gebeuren maar met wat eenvoudige Powershell scripts zijn er al een flink aantal zaken te automatiseren. Dat maakt het leven van een servicedesk een stuk eenvoudiger. Zie dat als een soort tussenstap, uiteindelijk wil je zoiets als wat je in je startpost omschrijft.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• ExilaaHH
Oogje schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 09:58:
Ik weet niet hoe de werkzaamheden nu gebeuren maar met wat eenvoudige Powershell scripts zijn er al een flink aantal zaken te automatiseren. Dat maakt het leven van een servicedesk een stuk eenvoudiger. Zie dat als een soort tussenstap, uiteindelijk wil je zoiets als wat je in je startpost omschrijft.
Grotendeels handmatig, maar er wordt hard gewerkt aan de scripts. Alleen is dit voor ons niet de eindoplossing. We willen graag dat de klanten zichzelf kunnen bedienen.

• ExilaaHH
In mijn zoektocht naar een oplossing ben ik op http://ayehu.com/ gestuit. Na contact met de helpdesk lijken zij te kunnen voorzien in de functionaliteit die ik zoek.

Zoals hun beschrijven kan er op elk netwerk (WAN, lokaal) een agent worden geinstalleerd, zo zij het noemen een eyeShare executor module. Deze communiceert met een centrale omgeving vanuit taken kunnen worden doorgeschoven.

Vooralsnog ziet het er goed uit, toch weet ik licentietechnisch nog niet hoe het er uit ziet en ik wil me toch in meerdere oplossingen inlezen.

Verwijderd

Ik ben opzoek naar exact hetzelfde, hier ook meerder domeinen ( AD ) op verschillende locaties zowel op locatie bij klanten maar ook in het datacenter, een oplossing waarbij de enduser of een vast contact persoon van de klant via een selfservice portal de meest basale taken zelf kan uitvoeren zoals een password reset , een email account aanmaken etc.etc. ben benieuwd wat jij allemaal hierover tegenkomt.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:25:
ben benieuwd wat jij allemaal hierover tegenkomt.
Wat is je vraag nu precies?

en wat heb je zelf allemaal al als opgelossen gevonden en wat vond je daarvan?

• ExilaaHH
Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:25:
Ik ben opzoek naar exact hetzelfde, hier ook meerder domeinen ( AD ) op verschillende locaties zowel op locatie bij klanten maar ook in het datacenter, een oplossing waarbij de enduser of een vast contact persoon van de klant via een selfservice portal de meest basale taken zelf kan uitvoeren zoals een password reset , een email account aanmaken etc.etc. ben benieuwd wat jij allemaal hierover tegenkomt.
Leuk dat je reageert! Uiteindelijk ben ik bij een behoorlijk onbekende oplossing terecht gekomen. Het gekozen product is Zervicepoint.

Voor mij is het een prachtig product, volledig gebaseerd op PowerShell, hiermee kan je dus de meest basale taken uitvoeren maar ook hele specifieke taken, gericht op je datacenter, door PowerShell heb je ook direct integratie tot heel veel systemen.

Voor de oplossing heb ik gekozen voor een scenario waarin Zervicepoint in Azure staat, via ADFS wordt er authenticatie uitgevoerd. Alle klanten worden gescheiden door de multi tenancy mogelijkheden van Zervicepoint (waarbij iedereen zijn eigen website krijgt) en door de authenticatie van ADFS.

Overigens, een hele transparante organisatie, technische informatie is op de website weinig beschikbaar, ze willen je graag hierin voorzien en helpen, erg prettige communicatie.

[ Voor 6% gewijzigd door ExilaaHH op 06-06-2017 15:42 ]

• The Eagle

The Eagle

Oi, dat ziet er leuk uit. Stukje RPA wat ik noemde icm plugins zo te zien. Interessant :)
Kan zomaar eens zijn dat mijn werkgever dat ook wel leuk spul vind ;)

thx voor de feedback :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ExilaaHH
The Eagle schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:40:
Oi, dat ziet er leuk uit. Stukje RPA wat ik noemde icm plugins zo te zien. Interessant :)
Kan zomaar eens zijn dat mijn werkgever dat ook wel leuk spul vind ;)

thx voor de feedback :)
Is een erg leuk pakket, ik zou eens informeren naar de demo omgeving als ik jou was, dan kun je de kracht eens echt zien!

Daarnaast tegenover een RES met zijn Identity Director is dit een veel goedkopere oplossing, hoewel ik geen prijzen ga noemen scheelt dit gewoon echt enorm.

• The Eagle

The Eagle

Weet jij toevallig of dat ding plugins heeft voor VMware Vcenter?
Zou perfect zijn als je er Windows en Linux VM's mee kan provisionen :)

Pagina: 1