Alvast excuses als dit een stomme vraag is, maar ik ben totaal niet thuis in het netwerk gebeuren om de informatie te verwerken die ik gevonden heb tijdens mijn eigen zoektocht mbv google. Het zit zo, het ziekenhuis waar ik werk heeft een eigen netwerk, maar nu is er op mijn kantoor geen wifi signaal te vinden. Ik vroeg mij af of het mogelijk is een simpele access point zelf aan te schaffen en met een ethernet kabel (welke wel aanwezig is en gekoppeld is aan mijn desktop) aan te sluiten op het netwerk, zodat deze het internet draadloos kan doorsturen naar mijn macbook en telefoon. Uiteraard is het netwerk van het ziekenhuis beveiligd en staat het alleen geregistreerde mac-adressen toe. Zou dit werken? Is een access point in die zin echt plug-and-play?
Reden van de vraag is dat ik te horen heb gekregen dat het plaatsen van een access point door de IT afdeling een paar honderd euro gaat kosten wat van mijn project budget af zal gaan, terwijl ik een access point zelf voor een veel kleiner bedrag op de kop kan tikken.
Edit: Mocht dit overigens niet mogelijk zijn, zou ik dan een ethernet switch kunnen halen om zo een ethernet kabel in mijn desktop en mijn macbook te kunnen doen?
Reden van de vraag is dat ik te horen heb gekregen dat het plaatsen van een access point door de IT afdeling een paar honderd euro gaat kosten wat van mijn project budget af zal gaan, terwijl ik een access point zelf voor een veel kleiner bedrag op de kop kan tikken.
Edit: Mocht dit overigens niet mogelijk zijn, zou ik dan een ethernet switch kunnen halen om zo een ethernet kabel in mijn desktop en mijn macbook te kunnen doen?
[ Voor 7% gewijzigd door Cache op 23-02-2017 13:47 ]