Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Jigsaw is een onderdeel van Alphabet Inc, niet Google

Pagina: 1
Acties:

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-11 15:35

Ravefiend

Carpe diem!

Topicstarter
nieuws: Google-onderdeel zet algoritme in voor moderatie 'giftige' comments

@Koekiemonsterr: De titel en het artikel spreekt enkel maar over Google terwijl Jigsaw een onderdeel is van Alphabet Inc. Tenzij Tweakers het eerder gepast vind om de naam Google te blijven gebruiken, lijkt het me eerder aangewezen om Alphabet Inc. iets meer in de picture te zetten.

Wikipedia: Jigsaw (company)

Parent
Google (2010–2015)
Alphabet Inc. (2015–present)

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02:34

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Ja op zich heb je daar gelijk in, maar ik heb ervoor gekozen om niet (teveel) in te gaan op de bedrijfsverbanden. Het is niet heel relevant om te melden dat Alphabet de holding van Google is en dat Jigsaw in feite onder Alphabet valt.

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-11 15:35

Ravefiend

Carpe diem!

Topicstarter
Ik snap je punt wel, en ook dat de gemiddelde lezer zich sneller zal associëren wanneer je als auteur Google vermeld ipv Alphabet. Echter, daarin zit net het stukje 'educatie' in, waarin je als auteur de mensen gaandeweg aanleert dat niet alles wat in de buurt komt van Google, ook daadwerkelijk 'Google' is.

De org chart die BusinessInsider midden vorig jaar publiceerde geeft dit ook duidelijk weer:
http://uk.businessinsider...nest-etc-2016-7?r=US&IR=T

Om die redenen lijkt het mij eerder gepast om zelfs Google helemaal niet te vermelden, of in het beste geval te vermelden dat Jigsaw voorheen door het leven ging als Google Ideas, met een naams- en organizatieverandering sinds februari 2016.