Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gamen laptop 1200 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen? Video-bewerking en games
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen? zo veel mogelijk soorten games Adobe programma's.

Wat is je budget? 1200 euro of er iets boven.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen? ja ik reis veel.
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc. maakt niet uit.

Ik heb bijna tot geen verstand er van dus hoop ik dat jullie mij kunnen helpen! Alvast bedankt!

• Boudewijnb
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15-11 17:40
neem een laptop met een hq processor, dat zijn quadcores, en een gtx 1050-ti of een gtx 1060

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 15:25
wat je wilt:

GPU: GTX 1050-Ti +
processor: i5/i7 HQ
RAM: 8GB+
schijf: SSD
scherm: bij voorkeur IPS

kijk eens in dit lijstje:
categorie: Laptops

in dit lijstje heb ik ook de GTX 1060 met 3GB ram en 1152 cores geselecteerd. De GTX 1060 met 6GB en 1280 cores is een stuk beter, maar de kleinere GTX 1060 is wel weer wat beter dan de 1050 Ti

binnen je budget:
pricewatch: Asus FX502VM-DM115T (6th gen i5, met de 3GB GTX 1060)
pricewatch: HP Omen 15-ax225nd (7th gen i7 met GTX 1050 Ti, denk dat deze beter performed dan de asus erboven ivm i7 zal beter in sommige dingen zijn, maar ws lagere framerates:
YouTube: i3-6100 + GTX 1060 vs i5-6500 + GTX 1060 Benchmark (i3-1060-3GB vs i5-1050 Ti)

Als je je budget weet op te rekken naar 1400-1500 heb je wat meer keuzes.

Hoe fanatiek ben je qua gamen, want dan is de 6Gb 1060 met 1280 cores wel de beste keus (maar dan zit je minimaal rond 1500 euro), want dan kan je wel op hele hoge settings spelen.
Bij de 1050 Ti zal je de komende jaren bij nieuwe spelen niet op de hoogste settings kunnen spelen, maar wel met spellen die inmiddels al uit zijn

[ Voor 62% gewijzigd door Metaalhoofd op 23-02-2017 14:27 ]

Star Citizen Referral Code

Verwijderd

Topicstarter
Qua gamen ben ik erg fanatiek. 1400 zou nog geen probleem zijn. De HP Omen 15-ax225nd
Ben ik weer geïnteresseerd in zou je voor me in jip en janneke taal kunnen zeggen wat ik er op zou innen draaien?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2017 13:49 ]

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-11 17:07
Metaalhoofd schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:24:

in dit lijstje heb ik ook de GTX 1060 met 3GB ram en 1152 cores geselecteerd. De GTX 1060 met 6GB en 1280 cores is een stuk beter, maar de kleinere GTX 1060 is wel weer wat beter dan de 1050 Ti
Dat verschil tussen de 3Gb en 6Gb versie valt wel mee hoor. Misschien dat je gemiddeld 2-3 fps minder hebt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 12:52:
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen? ja ik reis veel.
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc. maakt niet uit.
Dus? 15" of 17"? :)

Als je een xxxxU processor neemt, scheelt i3/i5/i7 niet zo heel veel. Als je een xxxxHQ processor neemt wel.

Ik zou zeggen een Clevo. Daarmee haal je makkelijk een 1050 Ti 4GB, ook wel een 1060 denk ik.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:16:
[...]

Dus? 15" of 17"? :)

Als je een xxxxU processor neemt, scheelt i3/i5/i7 niet zo heel veel. Als je een xxxxHQ processor neemt wel.

Ik zou zeggen een Clevo. Daarmee haal je makkelijk een 1050 Ti 4GB, ook wel een 1060 denk ik.
Clevo zou ik niet doen. Mijn vrouw heeft er 1 gehad van BTO en die hield er spontaan na 3 jaar mee op. Daarop bleek dat het merkloze moederbord het had begeven. Tevens zijn die Barebones niet van hoogwaardig materiaal.

Ik zou voor Asus of MSI gaan:

pricewatch unsorted: Asus Gaming Notebook ROG Strix GL553VD-FY217T 15.6", i7 ...

pricewatch: MSI GT72 6QD-1005NL

pricewatch: MSI GP62M 7RD-014NL (Leopard)

Je kunt natuurlijk ook kiezen voor een GTX1060, maar dan moet je er rekening mee houden dat de accu snel leeg is. Deze kaart is namelijk niet uit te schakelen.

De MSI GT72 6QD-1005NL scoort enorm goed en is uitermate geschikt om mee te nemen. Hij is sterk gebouwd en bestaat uit aluminium.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2017 09:13 ]

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-11 17:07
of deze ASUS: pricewatch: Asus FX502VM-DM115T

Heeft de 1060 (3Gb) en een fatsoelijk formaat SSD en 16Gb RAM. Wel een TN scherm en geen IPS.

Verwijderd

Als je 100 euro extra kwijt kunt, een groot scherm wilt, goede accuduur, een 980m niet erg vindt (1060 prestaties, minder zuinig, maar gaat wel uit als deze niet nodig is) en 3.6kg (zwaar, maar prima in een rugzak) niet erg vindt deze: pricewatch: Medion Erazer X7843 (30020028, Qwerty)

Heeft ook een ssd, i7 6700hq, ips scherm en 16gb ddr4 sodimm RAM.

1100 dezelfde met 970m (1050 ti desktop prestaties of beter), en deze is iets lichter en heeft geen 240gb ssd en 1tb sshd, maar 1.5tb hdd en 256gb ssd: pricewatch: Medion Erazer X7841 (30020586, Qwerty)

8gb ram, licht, 15.6" ips, 8gb ram, iets grotere accu, 7300hq (quad-core 4 threads) en gtx1050, wat voor jou prima lijkt: pricewatch: HP Omen 15-ax281nd

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
De FX502VM-DM115t zoals bovenstaand is nu in de aanbieding met 10% korting voor 1169,=

En het goede nieuws is dat ie er nu ook met IPS is en een HDD SSD combinatie zodat je ook meer opslag hebt.

Ik zag em nog niet hier op tweakers staan maar vond em wel bij laptopshop.

https://www.laptopshop.nl...strix-fx502vm-fy361t.html

En nu ook in i7 variant.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2017 @ 18:01:
Als je 100 euro extra kwijt kunt, een groot scherm wilt, goede accuduur, een 980m niet erg vindt (1060 prestaties, minder zuinig, maar gaat wel uit als deze niet nodig is) en 3.6kg (zwaar, maar prima in een rugzak) niet erg vindt deze: pricewatch: Medion Erazer X7843 (30020028, Qwerty)

Heeft ook een ssd, i7 6700hq, ips scherm en 16gb ddr4 sodimm RAM.

1100 dezelfde met 970m (1050 ti desktop prestaties of beter), en deze is iets lichter en heeft geen 240gb ssd en 1tb sshd, maar 1.5tb hdd en 256gb ssd: pricewatch: Medion Erazer X7841 (30020586, Qwerty)

8gb ram, licht, 15.6" ips, 8gb ram, iets grotere accu, 7300hq (quad-core 4 threads) en gtx1050, wat voor jou prima lijkt: pricewatch: HP Omen 15-ax281nd
Met alle respect barbadruif, maar de Medion en HP Omen zijn niet echt geschikt om ergens mee naartoe te nemen. Dat heeft voornamelijk met het materiaal van de behuizing te maken.

Hier een review betreffende de Omen: YouTube: HP OMEN 15 2017 Laptop Review & Benchmarks (i5 7300HQ / GTX 1050)

Voor €1200,00 zou ik toch echt kiezen voor een A-Merk game laptop zoals MSI of Asus... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2017 00:56 ]

Verwijderd

MSI is verre van een A-merk imo

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2017 08:26 ]

Verwijderd

Waaruit of waardoor concludeer je dat Thomas en met welk type MSI heb jij ervaring?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2017 12:05 ]

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:44
Verwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 11:53:
[...]
Waaruit of waardoor concludeer je dat Thomas?
Wellicht om dezelfde bevoordeelde redenen waarom Hp omen geen A-merk zou zijn ;)

Verwijderd

Wouter Lucassen schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:05:
[...]

Wellicht om dezelfde bevoordeelde redenen waarom Hp omen geen A-merk zou zijn ;)
Hallo Wouter, de HP Omen is geen A-merk omdat het opgebouwd is vanuit een gammele behuizing. Ook het scherm laat te wensen over, zoals ook in de review aangegeven wordt.

HP maakt op zich prima laptops, maar op het gebied van de Omen game-laptop kunnen zij (nog) niet aanhaken bij Asus of MSI. Dit geldt overigens ook voor de Dell Alienware en Acer Predator. MSI richt zich volledig op game laptops, daar waar Asus, Hp, Dell en Acer ook veel 'gewone' laptops verkopen voor eenvoudige zaken of laptops m.b.t. zakelijk gebruik.

De MSI en ROG zijn wereldwijd de meest verkochte game laptops, en op basis daarvan mag je dan wel concluderen dat deze 2 merken onder het A-segment vallen. ;)

• WouterL
Verwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:13:
[...]
Hallo Wouter, de HP Omen is geen A-merk omdat het opgebouwd is vanuit een gammele behuizing. Ook het scherm laat te wensen over, zoals ook in de review aangegeven wordt.

HP maakt op zich prima laptops, maar op het gebied van de Omen game-laptop kunnen zij (nog) niet aanhaken bij Asus of MSI. Dit geldt overigens ook voor de Dell Alienware en Acer Predator. MSI richt zich volledig op game laptops, daar waar Asus, Hp, Dell en Acer ook veel 'gewone' laptops verkopen voor eenvoudige zaken of laptops m.b.t. zakelijk gebruik.

De MSI en ROG zijn wereldwijd de meest verkochte game laptops, en op basis daarvan mag je dan wel concluderen dat deze 2 merken onder het A-segment vallen. ;)
Ey dat is grappig! En dat terwijl een van de top notebook review sites de omen prijst om zijn bouwkwaliteit ;) http://www.notebookcheck....book-Review.134844.0.html (de eerste weliswaar) Maar jij zal het wel beter weten ;) overigens zijn er genoeg Msi laptops te vinden met een gammele build en ook genoeg Hps. Maar om met een drogreden als Msi maakt jaren game laptops dus zullen ze wel betere laptops maken is natuurlijk onzin..(heb overigens zelf alleen maar MSI laptops gehad; daar zaten goede en minder goede exemplaren tussen.) en ja, zelfs medion kan kwalitatief uitstekende laptops maken. Staar je niet blind op merken maar lees eerlijke en onafhankelijke reviews. Overigens worden Alienware laptops meestal geprezen om de uitstekende bouwkwaliteit en prestaties (met een prijs) waardoor het gevoel dat je zo maar wat roept helemaal versterkt wordt. Ik denk als menig man zou mogen kiezen voor een Msi of een alienware de keuze snel gemaakt is (als geld geen rol speelt).

[ Voor 26% gewijzigd door WouterL op 01-03-2017 12:47 ]

Verwijderd

Wouter Lucassen schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:36:
[...]

Ey dat is grappig! En dat terwijl een van de top notebook review sites de omen prijst om zijn bouwkwaliteit ;) http://www.notebookcheck....book-Review.134844.0.html (de eerste weliswaar) Maar jij zal het wel beter weten ;) overigens zijn er genoeg Msi laptops te vinden met een gammele build en ook genoeg Hps. Maar om met een drogreden als Msi maakt jaren game laptops dus zullen ze wel betere laptops maken is natuurlijk onzin..(heb overigens zelf alleen maar MSI laptops gehad; daar zaten goede en minder goede exemplaren tussen.) en ja, zelfs medion kan kwalitatief uitstekende laptops maken. Staar je niet blind op merken maar lees eerlijke en onafhankelijke reviews. Overigens worden Alienware laptops meestal geprezen om de uitstekende bouwkwaliteit en prestaties (met een prijs) waardoor het gevoel dat je zo maar wat roept helemaal versterkt wordt. Ik denk als menig man zou mogen kiezen voor een Msi of een alienware de keuze snel gemaakt is (als geld geen rol speelt).
Beste Wouter, de review is afkomstig uit 2015. Mijn review daarentegen uit 2017. Daarin wordt ook aangegeven dat HP bewust heeft gekozen voor een plastic behuizing om te besparen op gewicht en aankoopprijs.

Het gaat nu even niet om wel of niet beter weten. Ik benoem feiten en onderbouw waarom de Asus en MSI onder het A-segment vallen.

De Alieware ziet er sexy uit en is inderdaad van goede bouwkwaliteit. Daar heb ik ook niets op aangemerkt. Ik merkte alleen op dat Alienware ventilatie problemen heeft waardoor de CPU en GPU hoge temperaturen bereiken en prestaties dus gaan schommelen.

Medion, oftewel Clevo (zelf samenstellen) maken op zich ook wel leuke laptops hoor, maar vallen daarmee niet onder het A-segment. Dat is ook niet erg, want er zijn altijd wel consumenten te vinden voor deze producten.

Ik ben overigens wel benieuwd naar de keuze die de TS denkt te gaan maken. ;)

• WouterL
Verwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:55:
[...]
Beste Wouter, de review is afkomstig uit 2015. Mijn review daarentegen uit 2017. Daarin wordt ook aangegeven dat HP bewust heeft gekozen voor een plastic behuizing om te besparen op gewicht en aankoopprijs.

Het gaat nu even niet om wel of niet beter weten. Ik benoem feiten en onderbouw waarom de Asus en MSI onder het A-segment vallen.

De Alieware ziet er sexy uit en is inderdaad van goede bouwkwaliteit. Daar heb ik ook niets op aangemerkt. Ik merkte alleen op dat Alienware ventilatie problemen heeft waardoor de CPU en GPU hoge temperaturen bereiken en prestaties dus gaan schommelen.

Medion, oftewel Clevo (zelf samenstellen) maken op zich ook wel leuke laptops hoor, maar vallen daarmee niet onder het A-segment. Dat is ook niet erg, want er zijn altijd wel consumenten te vinden voor deze producten.

Ik ben overigens wel benieuwd naar de keuze die de TS denkt te gaan maken. ;)
''feiten''
De hoeveelheid MSI's die last hebben/hadden van koelingsproblemen zijn talrijk. Wat jij zegt is noch op feiten berust noch op enig verstand van zaken helaas. |:( 8)7

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12:05
Verwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 00:03:
[...]
Met alle respect barbadruif, maar de Medion en HP Omen zijn niet echt geschikt om ergens mee naartoe te nemen. Dat heeft voornamelijk met het materiaal van de behuizing te maken.

Hier een review betreffende de Omen: YouTube: HP OMEN 15 2017 Laptop Review & Benchmarks (i5 7300HQ / GTX 1050)
In de review zegt hij echter 'it's quite a sturdy build with very little flex.' (minuut 01:45). Wat is er in jouw ogen mis met de behuizing? Hij geeft wel aan dat het vingervlekgevoelig is, maar dat heeft geen invloed op het meenemen.

Verwijderd

Goed toetsenbord en hoge refresh rate g-sync shermen, maar erg kleine accus, en om die reden alleen al ben ik het met je eens! Verder is bijv. de gl702vm van asus ook niet fantastisch wegens slechte kleuren van scherm en matige bouwkwaliteit. Echte a-merken die je kunt betalen (aorus bijv. is erg mooi, maar heel duur, en razer en alienware zijn ook aan de dure kant) zijn lastig te vinden en je moet dus altijd reviews lezen over een gamelaptop voor je je beslissing maakt.

Verwijderd

Wouter Lucassen schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:56:
[...]

''feiten''
De hoeveelheid MSI's die last hebben/hadden van koelingsproblemen zijn talrijk. Wat jij zegt is noch op feiten berust noch op enig verstand van zaken helaas. |:( 8)7
Beste Wouter, zou je recente reviews aan kunnen reiken waarin af te leiden valt welke MSI's serieuze koelingsproblemen hebben? Met het verleden, daar kan ik niets mee omdat dat niet relevant is. Jij kwam met een review betreffende de HP Omen die far out of date was (2015 8)7)

Is de essentie van Tweakers niet om mensen objectief en vooral eerlijk te helpen in het kiezen van een zo goed mogelijk product voor hetgeen zij uit kunnen/willen geven, en voor de doeleinden die zij aandragen?

Ik heb mijn advies hierop gegeven, en minder goede adviezen aantoonbaar afgeraden. Dan kun je wel denigrerend gaan reageren, maar als jij de HP Omen serieus aan zou raden, dan ben je mijn inziens niet eerlijk omdat er betere game laptops verkrijgbaar zijn voor de €1200,00 die de TS maximaal uit kan geven.

Ik laat het hier verder bij in mijn discussie met jou, want ik heb niet het idee dat de TS hier veel wijzer van wordt.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2017 00:38 ]

Verwijderd

dosh schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 17:53:
[...]

In de review zegt hij echter 'it's quite a sturdy build with very little flex.' (minuut 01:45). Wat is er in jouw ogen mis met de behuizing? Hij geeft wel aan dat het vingervlekgevoelig is, maar dat heeft geen invloed op het meenemen.
Hallo dosh,

Ik raad in principe elke laptop af welke een kunststof behuizing heeft als de TS een bedrag wenst uit te geven van maximaal €1200,00, simpelweg omdat deze altijd fragiel zullen blijven tijdens vervoer. Als je daarnaast het hele filmpje bekijkt, dan zul je horen en zien dat er meer issues zijn betreffende de Omen. Zo schijnt het oppervlak aan de rechterzijde van het touchpad enorm warm te worden waardoor de pols van de reviewer zelfs begon te zweten, ook over het beeldscherm was hij niet te spreken. Gezien het budget van de TS is er niet veel keuze, maar dan zul je wel het beste proberen te adviseren, en daar valt de HP Omen mijn inziens niet onder.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2017 23:22 ]

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb de HP Omen 15 kort in bezit gehad en ik werd er niet vrolijk van. Met name het scherm is vrij belabberd, totaal niet helder met maximaal 200 nits. Daardoor worden de kleuren (die sowieso al niet geweldig zijn) nog minder levendig. Een beetje zon in de ruimte waar je zit, en je zult in een donkere game niets meer zien.

Daarnaast...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/A43zp02g.jpg

Bron: https://h30434.www3.hp.co...-user-damage/td-p/5936993

Big old nope. HP kan prachtlaptops maken die praktisch onverwoestbaar zijn (EliteBook), maar hun consumentenlijn is erg matig. En de 2016/2017 Omen zijn een zware teleurstelling na de 2015 Omen, die qua bouwkwaliteit wel echt goed was (maar ook een stuk duurder).

Mijn advies:
Spaar iets door en ga voor een Asus GL502VM met 1060 6GB graphics, super snel en een goede bouwkwaliteit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 17:11:
[...]
Clevo zou ik niet doen. Mijn vrouw heeft er 1 gehad van BTO en die hield er spontaan na 3 jaar mee op.
Uit welk jaar was die BTO? Ik schat dat een huidige Clevo er niet echt meer mee te vergelijken valt. Dell wordt ook in dezelfde rubriek als Clevo gemaakt. En elk moederbord kan helaas kapot gaan. Al had ik dan juist bij Clevo / BTO gehoopt dat dit nog na te bestellen was. Nou ja, je kan hem ook als barebone bestellen, dan heb je weer een nieuwe behuizing en een reserverscherm. Hoe langer ik erover nadenk, hoe liever ik zelf een Clevo zou hebben, haha. :)

HP ga ik zelf echt nooit doen. Dat lijkt me echt helemaal niets als ik de foto's met de scheuren en de verhalen over bouwkwaliteit en hitte lees.

Maarre, waar is de TS? We weten bijvoorbeeld nog altijd niet of hij 15" of 17" zoekt...

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 20:28:
[...]

Uit welk jaar was die BTO? Ik schat dat een huidige Clevo er niet echt meer mee te vergelijken valt. Dell wordt ook in dezelfde rubriek als Clevo gemaakt. En elk moederbord kan helaas kapot gaan. Al had ik dan juist bij Clevo / BTO gehoopt dat dit nog na te bestellen was. Nou ja, je kan hem ook als barebone bestellen, dan heb je weer een nieuwe behuizing en een reserverscherm. Hoe langer ik erover nadenk, hoe liever ik zelf een Clevo zou hebben, haha. :)

HP ga ik zelf echt nooit doen. Dat lijkt me echt helemaal niets als ik de foto's met de scheuren en de verhalen over bouwkwaliteit en hitte lees.

Maarre, waar is de TS? We weten bijvoorbeeld nog altijd niet of hij 15" of 17" zoekt...
De BTO was afkomstig uit 2013, en hield er dus in oktober 2016 spontaan mee op. Daarop na laten kijken in een computerwinkel, waar dus werd geconstateerd dat het moederbord 'dood' was.
Pagina: 1