sisa schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 12:17:
De brief is gericht aan mijn vader, aangezien ik thuis woon staat natuurlijk alles op zijn naam. Ook is het onduidelijk wat er gedownload is of hoe. Er zijn ook 4 laptops, 3 telefoons en 2 tablets aangesloten op ons netwerk.
Ik heb de brief even over getikt aangezien ik niet thuis ben om te scannen.
"Mijn adres + kenmerken"
Let op! Voorkom een boete
Geachte..
Er is geconstateerd dat er vanaf uw up-adres illegaal is gedownload.
Vanaf 2016 is filmdistributeur DutchFilmWorks begonnen met het beboeten van mensen die illegaal een fil downloaden. Tussen 2004 en 2014 was in Nederland nog de thuiskopieregeling van kracht, waarmee het illegaal downloaden gedoogd werd. Echter in 2014 werd deze regeling door het Europees Hof van tafel geveegd en sindsdien is het downloaden van films illegaal.
De boete per gedownloade film bedraagt €150.00.
U kunt dit echter nog voorkomen door binnen acht dagen na dagtekening een bedrag van €52,74 over te maken op onderstaande rekeningnummer.
Indien uw betaling niet binnen de gestelde termijn is verricht, komt deze schikking te vervallen en zullen wij de vordering ter incasso overdragen. U betaald dan de verschuldigde boete van €150.00 per film vermeerderd met €40.00 (excl, BTW) aan incassokosten, dit conform de wet Incassokosten, en geldende wettelijke rente.
Na ontvangt van deze brief gaat de betalingstermijn van acht dagen in. Indien u het hier niet mee eens bent, dient u alsnog de schikking van
€52.75
te betalen. Vervolgens kun u een bezwaarschrift naar bovenstaande adres sturen om een boete te verkomen en zullen wij uw bezwar in behandeling nemen.
Vriendelijke groet,
...