Ik heb hier een oude 2950 die al een paar jaar probleemloos draait.
Nu ging er laatst een van de schijven hemelen, die overigens echt stuk was, want toen ik 'm eruit trok zei ie RATATATATATATAAAAAAAAaaaaa.....
Er zaten 4 15k disks in van 2TB, maar omdat het niet zo'n belangrijke machine is zijn er geen spare drives aanwezig.
Gezien ze nog wel redelijk aan de prijs zijn maar besloten om met de overgebleven disks gewoon een nieuwe RAID te maken.
Dus booten, ctrl + r, clear foreign config, disks erin en ik zie de 3 disks in het lijstje staan met status Ready of iets dergelijks.
Nieuwe virtual drive aangemaakt in RAID5 en toen start init.
Die was effe zoet, dus de volgende dag gekeken en het proces was gestopt met 1 drive op failed.
Hmmm, ok, kan, maar wil 'm toch nog een keer proberen.
Om maar eens helemaal opnieuw te beginnen de disks in andere sloten gestopt (geen idee of dat uitmaakt) en in andere volgorde.
Disk1: Ready
Disk2: Foreign
Disk3: Foreign
Dus weer clear foreign config gedaan en dan staat er vrijwel meteen
Disk2: Failed
Disk3: Failed
Als ik naar de foreign view navigeer, blijft de oude config zichtbaar.
Zijn die 2 disks nu ook echt rijp voor de prullenbak of doe ik iets helemaal verkeerd?
Dat zou betekenen dat 3 van de 4 disks in 2 dagen tijd gesneuveld zijn.
Nu ging er laatst een van de schijven hemelen, die overigens echt stuk was, want toen ik 'm eruit trok zei ie RATATATATATATAAAAAAAAaaaaa.....
Er zaten 4 15k disks in van 2TB, maar omdat het niet zo'n belangrijke machine is zijn er geen spare drives aanwezig.
Gezien ze nog wel redelijk aan de prijs zijn maar besloten om met de overgebleven disks gewoon een nieuwe RAID te maken.
Dus booten, ctrl + r, clear foreign config, disks erin en ik zie de 3 disks in het lijstje staan met status Ready of iets dergelijks.
Nieuwe virtual drive aangemaakt in RAID5 en toen start init.
Die was effe zoet, dus de volgende dag gekeken en het proces was gestopt met 1 drive op failed.
Hmmm, ok, kan, maar wil 'm toch nog een keer proberen.
Om maar eens helemaal opnieuw te beginnen de disks in andere sloten gestopt (geen idee of dat uitmaakt) en in andere volgorde.
Disk2: Foreign
Disk3: Foreign
Dus weer clear foreign config gedaan en dan staat er vrijwel meteen
Disk2: Failed
Disk3: Failed
Als ik naar de foreign view navigeer, blijft de oude config zichtbaar.
Zijn die 2 disks nu ook echt rijp voor de prullenbak of doe ik iets helemaal verkeerd?
Dat zou betekenen dat 3 van de 4 disks in 2 dagen tijd gesneuveld zijn.
Lekker op de bank