Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Parrot Carkit voor 2 telefoons

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-11 18:19
Mijn vraag
Ik heb een caliber rdd 710bt autoradio met carkit ondersteuning (bleutooth).
Nu is het probleem dat mijn vrouw en ik beide gebruik maken van de auto en dus iedere keer handmatig moeten verbinden omdat hij 1 telefoon tegelijk aan kan.

Ik zoek nu een carkit (van parrot of een ander merk) die 2 telefoons ondersteund.
Het liefste niet te duur (ik blijf een Nederlander).
Hij hoeft niet persé op mijn radio te kunnen (als dat wel kan is het alleen maar meegenomen).
De vraag is dan ook gelijk hoe het systeem omgaat met 2 telefoons.

Ik zie het zo voor me:
- Als telefoon 1 er is verbind hij met telefoon 1.
- Als telefoon 2 er is verbind hij met telefoon 2.

Maar wat gebeurt er als beide telefoons er zijn (we gaan immers ook wel eens samen weg)?
En wat gebeurt er als telefoon 1 "in gesprek" is en telefoon 2 krijgt een oproep?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Veel gezocht op dit forum en op google, ik vind alleen geen topics met dezelfde vraag :)
Wel lijkt deze het te kunnen maar ik weet dat niet zeker: https://www.parrot.com/nl...nikit-neo-2-hd#technicals

[ Voor 6% gewijzigd door knorde op 23-02-2017 11:47 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Beste antwoord (via knorde op 26-02-2017 11:50)

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-11 14:48
Parrot verbindt met één van de twee. Eerst de laatste die hij gezien heeft en als die buiten bereik is, pakt hij een andere gekoppelde telefoon. Dat doet mijn antieke Parrot al op die manier. Bij mijn autoradio (Skoda) kan ik wel twee telefoons tegelijk actief hebben, maar één is dan voor de carkit en de ander voor BT-Audio. Beiden tegelijk als carkit is vaak niet mogelijk en eigenlijk ook onwenselijk/onpraktisch.

Als we allebei in de auto zitten, dan kan je met de Parrot vrij makkelijk tussen de twee telefoons switchen in het menu. Dan is degene die rijdt in ieder geval handsfree.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Alle reacties

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11 16:48
Een Parrot mki9200 kan aan meerdere telefoons gekoppeld worden, alleen niet tegelijkertijd. Behalve dan dat ik niet te spreken ben over dit specifieke model, is dat dus een mogelijkheid ;)

Als je met beide telefoons in de auto zit, zal hij verbinden met de telefoon die het eerst gedetecteerd wordt. Dat zal met alle carkit systemen zo zijn denk ik.

[ Voor 30% gewijzigd door FastFred op 23-02-2017 12:06 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• Señor Sjon
Parrot verbindt met één van de twee. Eerst de laatste die hij gezien heeft en als die buiten bereik is, pakt hij een andere gekoppelde telefoon. Dat doet mijn antieke Parrot al op die manier. Bij mijn autoradio (Skoda) kan ik wel twee telefoons tegelijk actief hebben, maar één is dan voor de carkit en de ander voor BT-Audio. Beiden tegelijk als carkit is vaak niet mogelijk en eigenlijk ook onwenselijk/onpraktisch.

Als we allebei in de auto zitten, dan kan je met de Parrot vrij makkelijk tussen de twee telefoons switchen in het menu. Dan is degene die rijdt in ieder geval handsfree.

• knorde
Weten jullie of je bij de Parrot 3200 LS ook 2 telefoons kan koppelen?
Dat ze niet beiden tegelijk werken is geen probleem maar het is wel een probleem als je steeds handmatig moet configureren.
Als mijn vrouw de auto mee heeft moet haar telefoon verbinden en als ik de auto mee heb moet mijne verbinden.

De reden dat ik dit type vraag is dat ik dan geen gedoe heb met batterijen opladen (zoals degene in mijn startpost).

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 12:53
Zijn er geen carkits die meerdere toestellen tegelijk koppelen?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• knorde
Ik heb een parrot 3100 op het oog.
Volgens mij moet deze kunnen wat ik wil:

---

Kunnen er meerdere mobiele telefoon worden gekoppeld aan de Parrot CK3100 op hetzelfde moment?
In totaal kunnen er 5 mobiele telefoons in het geheugen van de Parrot CK3100 worden opgeslagen. Op het moment dat één van deze mobiele telefoons in de buurt van de carkit komen zal deze een verbinding tot stand brengen. Het is echter zo dat het laatst aangemelde toestel actief is en hiermee kunt u dus via de carkit bellen en gesprekken ontvangen.

Wat gebeurt er als je met twee mobiele telefoons in de auto zit welke beide in het geheugen van de Parrot CK3100 voorkomen?
De carkit maakt verbinding met het laatst aangemelde toestel. Met dit toestel kunt u dus bellen en gebeld worden. Bluetooth is als een onzichtbare kabelverbinding en kan één verbinding tegelijk in stand houden. Wilt u gesprekken ontvangen van twee gekoppelde gsm toestellen dient u gebruik te maken van een Multipoint carkit

---

Nu is alleen nog de vraag of hij automatisch op telefoon 1 of telefoon 2 gaat (bij 1 telefoon in de buurt) of dat je daarvoor nog handmatig iets moet doen.
Ik vraag dat gezien de tekst "Het is echter zo dat het laatst aangemelde toestel actief is en hiermee kunt u dus via de carkit bellen en gesprekken ontvangen".

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:08
Volgens mij koppelt mijn 9200i wel met twee telefoons gelijk. Iig zie ik twee sim kaart tekentjes bovenin als ik zowel mijn privé als werk telefoon mee heb. Weet alleen niet hoe en wat met twee belletjes en welke hij pakt als je gaat bellen.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• knorde
Het is de parrot 3100 geworden.
Hij doet wat ik wil, als mijn vrouw de auto mee heeft pakt hij haar telefoon, als ik hem mee heb pakt hij mijne.
Als we beide in de auto zitten pakt hij de laatste waarmee hij verbinding heeft gehad.

Het was vanmorgen even een paar uur prutsen om alles mooi in te bouwen en weg te werken maar het is klaar!

Het enige wat nog mooi zou zijn is dat je van telefoon kan wisselen (handmatig) zodat als je beide in de auto zit de bestuurder handsfree kan.
Dit is niet het meest noodzakelijke maar volgens mij kan je niet switchen zover ik nu kan zien.

Verder wel erg tevreden, werkt super zo!
Señor Sjon schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 12:34:
Welke parrot heb jij en waar kun je dit doen in het menu?

[ Voor 48% gewijzigd door knorde op 26-02-2017 11:51 ]

• Señor Sjon
Ook de 3100 en dat kan ergens in het bt menu en dan gekoppelde apparaten. De andere telefoon kiezen en hij gaat over. Na een paar keer kan je het blind vinden.

Achteraf had ik wel liever de 9200 gehad. Dan kon ik ook SD kaartjes en USB sticks gebruiken. Overigens wel bijzonder dat deze carkits erg lang op de markt zijn met nauwelijks opvolging.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-11 18:43
Enige nadeel van de 3x00 serie is dat als je een Smartwatch hebt de verbinding constant wegvalt. Zelfs zo erg dat de carkits vastlopen. Voor de CK3100 is de firmware update naar v5.0 wellicht nog een oplossing maar de 3200LS is echt een drama.

Mijn RNS315 waar een Parrot CK5000 (dacht ik) chip in zit (die een stuk nieuwer is) kent dat probleem gelukkig niet :) Volgens mij heeft de MKi9100/9200 hier ook geen last meer van.

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

knorde schreef op zondag 26 februari 2017 @ 11:46:
Het is de parrot 3100 geworden.
Hij doet wat ik wil, als mijn vrouw de auto mee heeft pakt hij haar telefoon, als ik hem mee heb pakt hij mijne.
Als we beide in de auto zitten pakt hij de laatste waarmee hij verbinding heeft gehad.

Het was vanmorgen even een paar uur prutsen om alles mooi in te bouwen en weg te werken maar het is klaar!

Het enige wat nog mooi zou zijn is dat je van telefoon kan wisselen (handmatig) zodat als je beide in de auto zit de bestuurder handsfree kan.
Dit is niet het meest noodzakelijke maar volgens mij kan je niet switchen zover ik nu kan zien.

Verder wel erg tevreden, werkt super zo!

[...]

Welke parrot heb jij en waar kun je dit doen in het menu?
Als de bijrijder BT op z'n telefoon uitzet krijgt daarna toch de bestuurder de verbinding?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:21
Señor Sjon schreef op zondag 26 februari 2017 @ 13:53:
Ook de 3100 en dat kan ergens in het bt menu en dan gekoppelde apparaten. De andere telefoon kiezen en hij gaat over. Na een paar keer kan je het blind vinden.

Achteraf had ik wel liever de 9200 gehad. Dan kon ik ook SD kaartjes en USB sticks gebruiken. Overigens wel bijzonder dat deze carkits erg lang op de markt zijn met nauwelijks opvolging.
Even de rode/ophang knop ingedrukt houden en je wisselt ook van hoofdtoestel ;)

Het gebruik van SD kaartjes en USB om muziek af te spelen via de 9200 kan ik alleen maar afraden want dan wordt de eigen versterker van de carkit gebruikt en die is maar een paar watt sterk en klinkt ook ook erg vlak...

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-11 17:52
FastFred schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 12:05:
Een Parrot mki9200 kan aan meerdere telefoons gekoppeld worden, alleen niet tegelijkertijd. Behalve dan dat ik niet te spreken ben over dit specifieke model, is dat dus een mogelijkheid ;)

Als je met beide telefoons in de auto zit, zal hij verbinden met de telefoon die het eerst gedetecteerd wordt. Dat zal met alle carkit systemen zo zijn denk ik.
Dit is onjuist:
Ik heb zelf ook de mki9200. Deze kan 10 toestellen onthouden. En daarvan kunnen 2 toestellen tegelijkertijd gekoppeld zijn. Daarbij kan je 1 toestel instellen als voorkeurstoestel.
Als ik dus met mijn vriendin in de auto zit, zijn beide telefoons gekoppeld. De mijne is de voorkeurstelefoon (ik rijd dan meestal). Dat betekent dat wanneer ik probeer te bellen, hij standaard mijn telefoon (en adresboek) zal gebruiken voor de uitgaande oproep. Gaat 1 van de telefoons over, dan kan je die gewoon opnemen. Door (ik meen) de rode knop even ingedrukt te houden, kan je heel eenvoudig van toestel wisselen, mocht je toch met het niet-voorkeurstoestel willen bellen. Ben je in gesprek, en gaat het andere toestel over, dan kan die op dat moment niet via de carkit opgenomen worden.

Ik ben zelf erg te spreken over de mki9200. Geluidskwaliteit is prima, en de spraakbediening werkt buitengewoon goed.

iRacing Profiel

• FastFred
Ik zit altijd alleen in de auto, dus heb daar geen idee van. Weet alleen dat ik mijn oude telefoon ook nog steeds gekoppeld heb.

Muziek afspelen via de mki9200 (met SD-kaart of via bluetooth) levert een plat geluid op, lijkt de sub niet aan te willen sturen. Hij valt zo nu en dan geheel uit en start dan opnieuw op, wil dan geen verbinding meer met de telefoon leggen tot ik de auto een keer herstart of de bluetooth verbinding van mijn telefoon uit en weer inschakel. Stemgeluid als je door het menu bladert incl. het geluid van telefoongesprekken komt alleen uit de speaker rechtsachter, wat moeilijk irritant is. Ik heb de nodige onderdelen al in huis om de Parrot eruit te halen en te vervangen voor een Yatour YT-M06 die specifiek voor mijn radio en mijn auto gemaakt is.

Spraakbediening is inderdaad brilliant en werkt geweldig.

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 26-02-2017 17:51 ]

• MicGlou
FastFred schreef op zondag 26 februari 2017 @ 17:46:
Ik zit altijd alleen in de auto, dus heb daar geen idee van. Weet alleen dat ik mijn oude telefoon ook nog steeds gekoppeld heb.

Muziek afspelen via de mki9200 (met SD-kaart of via bluetooth) levert een plat geluid op, lijkt de sub niet aan te willen sturen. Hij valt zo nu en dan geheel uit en start dan opnieuw op, wil dan geen verbinding meer met de telefoon leggen tot ik de auto een keer herstart of de bluetooth verbinding van mijn telefoon uit en weer inschakel. Stemgeluid als je door het menu bladert incl. het geluid van telefoongesprekken komt alleen uit de speaker rechtsachter, wat moeilijk irritant is. Ik heb de nodige onderdelen al in huis om de Parrot eruit te halen en te vervangen voor een Yatour YT-M06 die specifiek voor mijn radio en mijn auto gemaakt is.

Spraakbediening is inderdaad brilliant en werkt geweldig.
De mki9200 gaat dan ook geheel niet over de versterker van de radio zelf en gezien een sub meestal apart van de ISO stekkers wordt aangestuurd heeft de carkit niet eens toegang tot de sub.

Wat betreft je klachten over het uitvallen... die herken ik niet, ik heb alleen zo af en toe dat de afstandsbediening het niet doet. Ook komt bij mij het geluid over alle speakers... ik zou daarom vermoeden dat het bij jou niet helemaal goed is aangesloten. Ik kan mij herinneren toen ik de carkit 4 jaar geleden liet inbouwen dat er iets aan de bedrading veranderd moest worden voor goede werking, misschien dat dit bij jou ook het geval is?

• FastFred
Geen idee, ding is er door een vorige eigenaar in gezet. De Parrot zou aangesloten moeten zitten op de AUX ingang achterop de radio heb ik eens gelezen, dat schijnt in mijn specifieke geval problemen te geven.

De Yatour die ik heb liggen doet zich voor als cd-wisselaar, en mijn cd-wisselaar heeft dit probleem met geluidskwaliteit niet. Het enige dat ik dan mis is mijn cd-wisselaar want ik kan ze niet beide aangesloten hebben, maar ik ben het gezeul met cd's toch al zat

[ Voor 38% gewijzigd door FastFred op 26-02-2017 18:31 ]

• knorde
MicGlou schreef op zondag 26 februari 2017 @ 15:36:
[...]

Even de rode/ophang knop ingedrukt houden en je wisselt ook van hoofdtoestel ;)
Niet voor de 3100...

Via het menu trouwens wel al moet je dan wel een aantal stappen doen.

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:05

pinda powerrr

Slow down...

Ik vind het apart, dat het antwoord van Senior Sjon als beste antwoord wordt aangemerkt. De vraag is of er een carkit bestaat die twee telefoons tegelijk kan verbinden, het antwoord is idd de Parrot mki9200, zoals meerderen al zeggen.
Heb deze carkit al jaren en werkt perfect. Gebruik de aux-uit voor verbinding met mijn af-fabriek Bose systeem.

Toevallig vandaag nog gereden waar mijn telefoon verbonden was om mee te bellen en mijn dochter ook verbonden was om een leuke playlist van Spotify af te spelen.

Waiting on the world to change

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-11 17:52
FastFred schreef op zondag 26 februari 2017 @ 18:29:
Geen idee, ding is er door een vorige eigenaar in gezet. De Parrot zou aangesloten moeten zitten op de AUX ingang achterop de radio heb ik eens gelezen, dat schijnt in mijn specifieke geval problemen te geven.

De Yatour die ik heb liggen doet zich voor als cd-wisselaar, en mijn cd-wisselaar heeft dit probleem met geluidskwaliteit niet. Het enige dat ik dan mis is mijn cd-wisselaar want ik kan ze niet beide aangesloten hebben, maar ik ben het gezeul met cd's toch al zat
Je kan de mki9200 op 2 manieren aansluiten:
Op de telefooningang van een radio, of tussen de radio en de speakers. In dat laatste geval, gaat het geheel buiten de autoradio om. Ik heb destijds een speciale aanlsuitset voor mijn type auto gekocht en het zit daarmee op de 2e manier aangesloten.
Geeft inderdaad geen geweldig geluid bij muziek afspelen, is ook niet echt te verwachten uit een kastje ter grootte van een cassettebandje.

iRacing Profiel

• MicGlou
FastFred schreef op zondag 26 februari 2017 @ 18:29:
Onderbreekt de parrot radio en cd afspelen wanneer de telefoon afgaat?

• FastFred
MicGlou schreef op maandag 27 februari 2017 @ 08:06:
[...]

Onderbreekt de parrot radio en cd afspelen wanneer de telefoon afgaat?
Als ik gebeld wordt dan wordt radio of cd-wisselaar onderbroken, ja.

• MicGlou
FastFred schreef op maandag 27 februari 2017 @ 09:32:
[...]

Als ik gebeld wordt dan wordt radio of cd-wisselaar onderbroken, ja.
Dan zit de carkit niet op de AUX ;) Die automatische onderbreking werkt alleen als de carkit via de ISO stekkers is aangesloten... erin gesplitst of met een bij het model behorende ISO kabel.

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:05

pinda powerrr

Slow down...

MicGlou schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:00:
[...]

Dan zit de carkit niet op de AUX ;) Die automatische onderbreking werkt alleen als de carkit via de ISO stekkers is aangesloten... erin gesplitst of met een bij het model behorende ISO kabel.
Jahoor, dat kan wel ;)

Er zit een MUTE draad tussen, die kan je dus aansluiten op je radio, dan wordt dus ook je geluid gedempt.

Waiting on the world to change

• MicGlou
pinda powerrr schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:12:
[...]

Jahoor, dat kan wel ;)

Er zit een MUTE draad tussen, die kan je dus aansluiten op je radio, dan wordt dus ook je geluid gedempt.
Dat is waar... maar als het geluid puur via de AUX loopt moet je de radio daar wel op ingesteld hebben wil je wat kunnen horen :)
Pagina: 1