PC start enkel op na voedingskabel 5 min uit te trekken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• zwammen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-09 13:25
Mijn vraag
Deze week nieuwe PC samengesteld.Tot dusver alles ok :)

Maar... Als ik 's morgens de PC wil aanleggen doet hij niets. Powerled licht niet op, fans spinnen niet, dood...
vreemd dacht ik de eerste keer, misschien zit iets niet goed vast. Alles nagekeken maar alles was OK. Stekker er terug in en eureka, hij deed het weer gewoon. Ik dacht dat het wel over ging zijn. Niet dus.
Ritueel herhaalt zich elke morgen. Als de PC 's nachts niet aan gestaan heeft, krijg ik er de volgende morgen geen leven in. Het enige wat helpt is de voedingskabel er 5 minuten uithalen, terug inpluggen en dan start hij terug op. Wat denken jullie? Kapotte voeding, moederbord??

Relevante software en hardware die ik gebruik
i7-7700
16Gb DDR 4 corsair
MSI H270 Gaming M3
Seasonic 520W voeding
Windows 10 Pro

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
kabels gecontroleerd binnenin
stekker 5 min uithalen helpt...

Beste antwoord (via zwammen op 24-02-2017 15:07)

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 09:27
Als eerst zou ik eens een andere voeding proberen.

Lijkt op een elco probleem

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• osmosis

• zwammen
osmosis schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:10:

Verklaart dat dan ook waarom de PC na 5minuten unpluggen wel weer opstart? Ben niet zo thuis in PSU dingen :) Ik vermoed dat je met elco de condensatoren bedoelt?

• osmosis
Ja bedoel daarmee condensatoren.

Of het het verklaard, geen idee. Maar dit soort vreemde problemen liggen vaak bij de PSU

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

yosh1 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:08:
Mijn vraag
Deze week nieuwe PC samengesteld.Tot dusver alles ok :)

Maar... Als ik 's morgens de PC wil aanleggen doet hij niets. Powerled licht niet op, fans spinnen niet, dood...
vreemd dacht ik de eerste keer, misschien zit iets niet goed vast. Alles nagekeken maar alles was OK. Stekker er terug in en eureka, hij deed het weer gewoon. Ik dacht dat het wel over ging zijn. Niet dus.
Ritueel herhaalt zich elke morgen. Als de PC 's nachts niet aan gestaan heeft, krijg ik er de volgende morgen geen leven in. Het enige wat helpt is de voedingskabel er 5 minuten uithalen, terug inpluggen en dan start hij terug op. Wat denken jullie? Kapotte voeding, moederbord??

Relevante software en hardware die ik gebruik
i7-7700
16Gb DDR 4 corsair
MSI H270 Gaming M3
Seasonic 520W voeding
Windows 10 Pro

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
kabels gecontroleerd binnenin
stekker 5 min uithalen helpt...
In de tijd dat ik nog op de support zat van Medion hadden alle PC's die bij de Aldi tussen de aardappelen lagen last van dit probleem. Computer aan, werkt.. Computer uit en weer aan.. deed het niet...
De oplossing was heel apart. Haal de stroom eraf, druk een aantal malen op de aan- & uitknop, je ziet de led knipperen, kabel terug erin, aanzetten en gaan.

Issue werd veroorzaakt door, wat ze daar noemden "reststroom". Vermoed dat de condensatoren onder spanning bleven staan. :).
De oplossing wat ze gaven was de pc aarden, zodat de stroom weg kan lopen. Er is nooit echt een concrete oplossing gekomen, maar ik zou het probleem in het moederbord zoeken :).
(let wel, er is in die 10 jaar natuurlijk veel verandert op PC gebied)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• zwammen
PC is sowieso geaard, dus reststroom zou me vreemd lijken...

Straks even een nieuwe voeding halen en wat testen. Indien dat het niet oplost, moederbord dan maar RMA sturen

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07:54
Ik weet niet of het in dit geval een probleem kan zijn, maar haal dan een moderne voeding die wel de c6 en c7 states van nieuwere Intel processoren ondersteunt (ervan uitgaande de je een M12II Evo had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwammen
Voeding omgeruild, probleem opgelost :)
Pagina: 1