Receiver voor Magnat Needle 5.1 set nodig

Pagina: 1
Acties:

• sheetka
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-09 18:07
Ik hier een Magnat Needle Alu 5000X1 set liggen, alleen zoek ik hier nu een receiver voor.
Ben compleet nieuw in audio installaties, vandaar de vraag naar hulp. Mocht het allemaal niet veel soeps zijn dan verkoop ik hem.

Wat zijn eisen die ik moet stellen aan mijn receiver? Zie ik nog iets over het hoofd wat problemen kan veroorzaken met bijv. betrekking tot aansluiting?

Zijn dit bijv. opties? :

https://www.homecinemacen...r-3069-rx-v381-zwart.html

https://www.homecinemacen...-481-musiccast-zwart.html

Hier nog een link naar een foto van de specs aangezien ze erg moeilijk te vinden zijn op het internet

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:17

FeaR

In GoT we trust

De specs heb je niet veel aan. Magnat is niet duidelijk dan wel eerlijk (net als wel meer Duitse merken) met het opgeven van de specificaties, die mag je veelal met een korrel zou nemen. Gros van de Magnat speakers halen bijvoorbeeld volgens de specs de 20 Hz. Aangezien er niet bij staat hoe dit gemeten is zegt het weinig. Maar op specificaties koop je geen receiver, een receiver koop je op functies. Dus waarom ben je je keuze gekomen? Waar heb je op gelet? Wat is het budget? Et cetera. De eisen die je moet stellen kunnen wij niet voor je beslissen, jij weet wat je er op aan wilt sluiten en welke ingangen dan wel uitgangen de receiver dan moet hebben.

Verder schopje naar CEA aangezien het een aankoopadvies is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• sheetka
De set heb ik gekregen van een familielid die hem niet gebruikt, ik heb hier niet specifiek naar gezocht.

Mooi meegenomen dacht ik, heb ik alleen een receiver nodig. Het is voor een klein appartement in de toekomst voor een student. Eisen zijn er dus niet echt behalve een klein budget. Voor de rest ben ik al blij als hij het gewoon doet.

Dat de receiver bluetooth ondersteunt zou wel top zijn, vandaar de twee voorbeelden met goedkoopste receivers die bluetooth ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:06

DjVe

Hatsaflats!

Elke (simpele) receiver zal voldoen. Let er wel even op of dat model genoeg HDMI poorten heeft voor al je bronnen en dat het model een vorm van automatische speakerslibraries heeft (met een extern meegeleverd microfoontje). De RXV481 heeft dat bijvoorbeeld wel aan boord, terwijl de RXV381 dat weer mist.

Streaming zaken zal ik niet teveel waarde aan hechten, gezien je dat ook extern voor een paar euro kan opvangen (Chromecast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheetka
DjVe schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 07:54:
Elke (simpele) receiver zal voldoen. Let er wel even op of dat model genoeg HDMI poorten heeft voor al je bronnen en dat het model een vorm van automatische speakerslibraries heeft (met een extern meegeleverd microfoontje). De RXV481 heeft dat bijvoorbeeld wel aan boord, terwijl de RXV381 dat weer mist.

Streaming zaken zal ik niet teveel waarde aan hechten, gezien je dat ook extern voor een paar euro kan opvangen (Chromecast)
Super dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:51

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

En gelukt? Zag dat corrrect deze set ook nog steeds aan bied icm recente modellen receivers.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheetka
martinvdm schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 08:03:
En gelukt? Zag dat corrrect deze set ook nog steeds aan bied icm recente modellen receivers.
Idd en volgens mij ook de enige aanbieder hiervan.
En nee heb er nog niet een kunnen vinden. Heb al wel een chromecast aangeschaft zoals hierboven voorgesteld en dat bevalt prima. Scheelt me weer een smart tv en kostbare receiver.

Het is ook voor een studenten appartement dus zal wel een goedkope worden.

[ Voor 8% gewijzigd door sheetka op 07-03-2017 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheetka
Misschien dat iemand me hiermee kan helpen.

Heb inmiddels een receiver aangeschaft en kijk nu voor luidsprekerkabels.

Wie weet welke dikte en wat voor kwaliteit ik het beste kan nemen?

Receiver: pricewatch: Onkyo TX-SR444 Zwart
Pagina: 1