Vraag

• Steffannnn
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Gisteravond heb ik een Intel Pentium G4560 besteld voor mijn NAS met ECC-geheugen. Een upgrade van een G4400 naar een G4560. Kort na het bestellen kwam ik er achter dat er beweert wordt dat deze CPU helemaal geen ECC ondersteund. Dit wordt onder andere vermeld in het commentaar onder een artikel hier op tweakers: nieuws: Intel voegt hyperthreading toe aan Kaby Lake Pentium-processors .
Echter de Intel productpagina (https://ark.intel.com/pro...r-G4560-3M-Cache-3_50-GHz) geeft aan dat de G4560 WEL ECC ondersteunt.

Is er iemand met ervaring met deze CPU en ECC-geheugen of is de informatie van Intel incorrect?

Alle reacties

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
De informatie van Intel is doorgaans correct, en op Google kom ik diverse topics tegen die bevestigen dat deze CPU ECC-geheugen ondersteund.

Heb je tevens een MB die het ECC-geheugen aan kan?

• Steffannnn
  • Niet online
Doorgaans correct ;). Ik ben ook berichten van Intel tegengekomen dat ze weleens een foutje maken op een productpagina.
Ik heb ook gegoogled en ben niet direct berichten tegengekomen dat het ondersteund wordt. Alleen maar berichten, van begin januari, dat het niet ondersteund wordt.
Mijn moederbord, de X11SSL-F van Supermicro ondersteunt ECC. Supermicro geeft aan dat de G4560 ondersteunt wordt na een bios upgdate. Dus ik verwacht daar geen problemen.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Steffannnn schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:15:
Doorgaans correct ;). Ik ben ook berichten van Intel tegengekomen dat ze weleens een foutje maken op een productpagina.
Ik heb ook gegoogled en ben niet direct berichten tegengekomen dat het ondersteund wordt. Alleen maar berichten, van begin januari, dat het niet ondersteund wordt.
Mijn moederbord, de X11SSL-F van Supermicro ondersteunt ECC. Supermicro geeft aan dat de G4560 ondersteunt wordt na een bios upgdate. Dus ik verwacht daar geen problemen.
Als je voorzichtig bent kan je het altijd testen of je setup werkt natuurlijk. ;)

Heb je deze al gelezen: https://www.reddit.com/r/...in_the_low_end_the_g4560/

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je mag er wel vanuit gaan dat de Intel ARK klopt. Het feit dat iemand op internet weleens een foutje heeft ontdenkt erin zegt natuurlijk helemaal niks.

Aangezien je de boel al besteld hebt: gewoon even afwachten en je merkt snel genoeg of het werkt en anders wet KOA.

• Steffannnn
  • Niet online
Ben er nog niet helemaal zeker van, maar we gaan het zien.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:08

nelizmastr

Goed wies kapot

Sowieso hebben de meeste CPU's weinig problemen met unbuffered ECC, uitgezonderd Core i5 en i7. Registered is een ander verhaal.

[ Voor 12% gewijzigd door nelizmastr op 23-02-2017 12:50 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steffannnn
  • Niet online
Laat ik nu net wel registered ECC geheugen hebben.

Anyway. BIOS geüpgrade, CPU geïnstalleerd en dat deel werkt weer zoals het hoort.

Toch bedankt allen.
Pagina: 1