Hyper Threading en Simultaneous multithreading

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
In de pricewatch gaat het altijd over Hyper Threading, maar dit is de marketingsnaam van Intel voor Simultaneous multithreading. AMD heeft nu ook Simultaneous multithreading in hun nieuwste Ryzen CPU's, maar noemt het gewoon zoals het heet Simultaneous multithreading afkorting SMT.

Wikipedia: Simultaneous multithreading

Dus zou de filter in de pricewatch genaamd Hyper Threading (HT) kunnen worden veranderd naar Simultaneous multithreading (SMT)?

@Glaanie

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:53

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

-The_Mask- schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 00:24:
In de pricewatch gaat het altijd over Hyper Threading, maar dit is de marketingsnaam van Intel voor Simultaneous multithreading. AMD heeft nu ook Simultaneous multithreading in hun nieuwste Ryzen CPU's, maar noemt het gewoon zoals het heet Simultaneous multithreading afkorting SMT.

Wikipedia: Simultaneous multithreading

Dus zou de filter in de pricewatch genaamd Hyper Threading (HT) kunnen worden veranderd naar Simultaneous multithreading (SMT)?

@Glaanie
Oh wauw. Ik ben heel bang dat de naam Hyper Threading zo is ingeburgerd dat niemand weet waar we het over hebben als we daar Simultaneous multithreading van maken. Ik ga dit doorgeven aan onze lokale chef processors, je hoort nog van ons.

• -The_Mask-
  • Niet online
Glaanie schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 08:57:
[...]

Oh wauw. Ik ben heel bang dat de naam Hyper Threading zo is ingeburgerd dat niemand weet waar we het over hebben als we daar Simultaneous multithreading van maken. Ik ga dit doorgeven aan onze lokale chef processors, je hoort nog van ons.
Daar is toch de Afbeeldingslocatie: https://tweakimg.net/g/hidpi/icons/info-icon.png voor. :)

AMD Nieuwsdiscussie

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:49

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Daarmee wordt het filter niet herkenbaarder...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• -The_Mask-
  • Niet online
Dirk schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 12:51:
Daarmee wordt het filter niet herkenbaarder...
Door het verkeerd te blijven noemen wordt het helemaal onduidelijk. Zal dan wel even duren om iedereen de juiste naam te leren, maar iedereen het verkeerd gaan leren door het ook bij AMD Hyper Threading te noemen maakt het alleen maar minder duidelijk.

Zelfde overigens bij de geheugenfrequentie op Tweakers, doordat het op veel plaatsen verkeerd staat schept het veel onduidelijkheden. Veel programma's geven namelijk wel de juiste waarde, zoals bijvoorbeeld CPU-z of GPU-z, als Tweakers dan vervolgens MHz en MT/s verward schept dat alleen maar onduidelijkheid.

Dat ook veel anderen het verkeerd neer zetten is geen reden om hetzelfde te doen. Uiteindelijk wil toch iedereen de juiste benaming weten. Uiteindelijk heeft iedereen volgens mij liever de waarheid dan iets wat niet klopt.

AMD Nieuwsdiscussie