Vraag

• cgerrits
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16-04 20:16
Hallo medetweakers,

Sinds een paar maanden zijn wij hier thuis overgestapt naar vodafone thuis en daarom is analoog tv kijken niet meer mogelijk. Dus die oude tv van 12 jaar heb ik niks meer aan :P .
Nou ben ik opzoek naar een smartTV zodat ik via de wifi een beetje kan netflixen enzovoort. Maar ik wil ook android apps kunnen installeren, bijvoorbeeld popcorn time of de tv anywhere app van vodafone.

Probleem is dat er veel verschillende besturing systemen zijn voor smartTV's en ik heb geen idee welke android apps ondersteunen. Ik zie dat er smartTV's zijn met android OS (dus dat zal wel goed zijn) maar ik zou wat meer opties willen hebben.

Zouden jullie deze noob kunnen inlichten?

Ik heb trouwens ergens een keer gelezen dat een google chromecast je tv basicly omtovert tot een smartTV. Klopt dit? Zo ja, hoe werkt et precies (met wifi en apps etc.).

PS: Voor mensen die suggesties willen doen. Ik ben op zoek naar full hd, max 40 inch (heb nu 32 inch, is groot zat opzich)

Alle reacties

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:48

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Chromecast is wel leuk, maar dat streamen werkt dan met behulp van je smartphone/tablet die je als afstandbediening gebruikt, met de juiste apps's. Het Chrome-cast streamen vereist een goede WiFi-verbinding, en zit verder ingebakken in de YouTube app, de Tweakers videospeler (!), NPO (uitzendinggemist), Vevo en nog wat video-app's.

Misschien is dit wel leuk om te lezen:
http://www.t3.com/news/smart-tv-os-compared

Ikzelf heb op mijn slaapkamer Samsung Tizen, en dat bevalt mij prima. Beneden in de huiskamer draait er WebOS op onze LG. De mogelijkheid aan app's is niet echt heel groot, maar de basis-app's zoals Youtube, Netflix, Telegraaf, Buienradar en Nu.nl kan je wel vinden.

Als je alle Android app's zou willen proberen op je smart-televisie (Android OS) vraag ik me af of het wel een belevenis is. Een televisie is groter dan een smartphone of tablet, is niet touch screen, en de bediening is toch net wat anders en omslachtiger.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

cgerrits schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 00:20:
Sinds een paar maanden zijn wij hier thuis overgestapt naar vodafone thuis en daarom is analoog tv kijken niet meer mogelijk. Dus die oude tv van 12 jaar heb ik niks meer aan :P .
Hdmi naar scart zou nog een optie kunnen zijn
Nou ben ik opzoek naar een smartTV zodat ik via de wifi een beetje kan netflixen enzovoort.
Zijn goedkopere oplossingen voor waaronder de Chromecast die je hieronder al noemt.
Maar ik wil ook android apps kunnen installeren, bijvoorbeeld popcorn time of de tv anywhere app van vodafone.
Gratis tip van mij. Koop nooit een tv om zijn besturingssysteem. In praktijk worden deze max 2 jaar fatsoenlijk onderhouden en daarna zit je met een verouderd os. Voor een paar tientjes heb je een los kastje dat je na die paar jaar zonder al te veel pijn kunt vervangen voor een nieuw modelletje.
Probleem is dat er veel verschillende besturing systemen zijn voor smartTV's en ik heb geen idee welke android apps ondersteunen.
Staat in bijna alle gevallen duidelijk vermeldt of het os op Android gebaseerd is. Echter zoals ik hierboven al schets zou ik mij hier niet al te blind op staren.
Ik zie dat er smartTV's zijn met android OS (dus dat zal wel goed zijn) maar ik zou wat meer opties willen hebben.
Zoals....?
Zouden jullie deze noob kunnen inlichten?
We kunnen wel antwoord geven op vragen. Inlichten zoals een "mediamarkt verkooppraatje" ga je hier niet vinden;)
Ik heb trouwens ergens een keer gelezen dat een google chromecast je tv basicly omtovert tot een smartTV. Klopt dit? Zo ja, hoe werkt et precies (met wifi en apps etc.).
Stick gaat in een hdmi poort en wordt gevoed via usb. Vervolgens kun je vanaf een mobiel, tablet what so ever materiaal zoals YouTube naar de Chromecast sturen.
PS: Voor mensen die suggesties willen doen. Ik ben op zoek naar full hd, max 40 inch (heb nu 32 inch, is groot zat opzich)
Zoals gezegd werken we niet bij de MM en gaan je dus geen tv'tje aansmeren. Mocht jij echter duidelijk je wensen schetsen en een tv modelletje waarvan jij denkt dat deze hieraan voldoet, zijn we uiteraard meer dan bereid hier feedback op te geven.

[ Voor 0% gewijzigd door FeaR op 23-02-2017 06:28 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:17

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies TB > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-10 09:13
TV's met Android (Philips & Sony) draaien dan wel android apps, maar dat zijn niet dezelfde apps als je op een smartphone of tablet kan draaien. Ontwikkelaars moeten effectief een licht aangepaste versie maken van hun app, zodat die ook op android tv kan draaien. Het app-aanbod ligt dus ook veel lager dan voor smartphone's en tablets. https://play.google.com/s..._androidtv_apps_all?hl=en