600 euro voldoende voor game systeem ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:18
Mijn zoon speelt nu spellen op zijn PS4 en zou graag een pc willen om op te gamen ipv PS4 , budget is ongeveer 600 euro , is dat wel haalbaar om spellen fatsoenlijk op te spelen ? (beter dan de PS4 zou wel leuk zijn) het idee is om de pc aan te sluiten op zijn full hd tv/monitor dus een 4k beest is niet nodig , ik ben echt al tijden uit het bouwen van pc's en ben echt niet meer op de hoogte

Ik weet dus werkelijk niet waar ik beginnen moet en wat ik nodig zal hebben voor een goed werkend systeem , ik zie wel de BBG reviews: Desktop Best Buy Guide - Januari 2017 is dat goed genoeg of MOET ik echt (kunnen we beter) voor bv een i5 gaan ?

de vraag is dus echt niet een simpel , bouw een pc voor mij maar echt raad van jullie

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
schoolwerk en media zoals youtube netflix etc etc en vooral gamen denk aan GTA V , Overwatch , Minecraft , Call of Duty etc

Wat mag het systeem gaan kosten?
we gaan voor nu uit van ongeveer 600 euro maar als dat niet haalbaar is dan moeten we even verder kijken

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
alleen een tv die ook als monitor moet dienen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
alles om de doelen te halen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee eigenlijk niet

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
liefst niet te veel fan noise

Ga je overklokken?
gebeurt dat nog steeds ? :o

Wat verwacht je van ons?
Advies

[ Voor 15% gewijzigd door Cardwizard op 22-02-2017 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 20:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
had die er net tussen gezet inderdaad , of dat voldoende is weet ik echter niet ? jammer dat er geen test bij staat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een i5 is wel sterk aan te raden. Een hoop spellen werken niet geweldig op een Dual-Core, dus een Quad-Core is wel aan te raden.

Je kan met een wat beperkter budget altijd voor een iets goedkopere videokaart gaan en die later upgraden. Ik zou geen PC kopen zonder een Quad-Core CPU als je 600 gaat uitgeven.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 22-02-2017 22:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kser
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:46
600 is best krap. Je kunt wel een nieuw systeem kopen dat die spellen redelijk draait maar dan zul je al binnen een jaar of twee problemen hebben met eventuele nieuwe spellen.
Ik zou aanraden om iets door te sparen en een i5 te nemen met misschien 16gb ram en misschien ook een iets grotere HD. 275gb is ook best krap voor een systeem dat voor games is. Vergeet ook niet een Windows licentie, het hoeft niet veel te kosten, kijk in Pricewatch.

Als alternatief zou je 2e hands kunnen kijken naar een recentelijk i5 systeem (4xxx, 6xxx) of onderdelen. Er zijn heel wat mensen die hun oude systemen vervangen met een Kaby lake, en ook veel mensen die van hun 970 GTX upgraden naar een 10-series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
ik dacht al dat het krap zou worden , een i5 maakt het al een stuk duurder en inderdaad Windows moet daar ook nog bij

ram en hdd zijn altijd uit te breiden dus dat is niet zo'n punt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Treevium schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 23:09:
ik dacht al dat het krap zou worden , een i5 maakt het al een stuk duurder en inderdaad Windows moet daar ook nog bij

ram en hdd zijn altijd uit te breiden dus dat is niet zo'n punt
Wat ik even mis in het verhaal zijn de specifieke wensen.
Hij wil overstappen van een ps naar pc. Waarom? Wat zoekt hij in die game computer dat de Playstation hem momenteel niet kan bieden?

"Beter dan de PS 4 zou leuk zijn"
Wat zou je dan graag beter zien?

Als je ongeveer kunt specificeren wat de wensen zijn dan kunnen wij daar mogelijk een systeem omheen kleien.
Gaat het b.v. puur om de fps en is grafische opsmuk totaal irrelevant, dan zou een IGP wellicht volstaan b.v.

Is de wens, mooie graphics + hoog fps @ 1080p dan is een budget van 600 kantje boord. Zou misschien net kunnen als je concessies doet op b.v. ssd en behuizing. Zo niet, is 2e hands een optie om te overwegen. In dit budget erg mooie, relatief nieuwe systemen te vinden welke uitstekend presteren op 1080p

[ Voor 16% gewijzigd door Switchie op 22-02-2017 23:18 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Het moet er zeker niet slechter uit zien dan op een PS4 maar als ik soms zie hoe sommige nieuwe spellen draaien pfff , ik heb laatst bv even For Honor op een Xbox One gespeeld maar dat speelt totaal niet soepel , framerate kakt regelmatig in dus stabiel draaien is in mijn ogen niet onbelangrijk

Hij zit niet naast me anders had hij het mogen beantwoorden

Neem bv minecraft , dat heeft hij op de ps4 (minecraft loopt daar soepel op) en op zijn (slome) laptop (dat hakkelt en doet op dat ding) , toch speelt hij liever op die laptop , voordeel : toetsenbord en extra's , mods etc

Tweedehands sta ik misschien wel voor open , maar dat zou wel "nieuw" zijn voor mij een tweedehands pc

[ Voor 8% gewijzigd door Cardwizard op 22-02-2017 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Treevium schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 23:22:
Het moet er zeker niet slechter uit zien dan op een PS4 maar als ik soms zie hoe sommige nieuwe spellen draaien pfff , ik heb laatst bv even For Honor op een Xbox One gespeeld maar dat speelt totaal niet soepel , framerate kakt regelmatig in dus stabiel draaien is in mijn ogen niet onbelangrijk

Hij zit niet naast me anders had hij het mogen beantwoorden

Neem bv minecraft , dat heeft hij op de ps4 (minecraft loopt daar soepel op) en op zijn (slome) laptop (dat hakkelt en doet op dat ding) , toch speelt hij liever op die laptop , voordeel : toetsenbord en extra's , mods etc

Tweedehands sta ik misschien wel voor open , maar dat zou wel "nieuw" zijn voor mij een tweedehands pc
Als je bij voorbeeld dit lijstje pakt, zie ik dat GTA 5 met 30fps draait op de x box.
Vanaf mijn mobiel is het even lastig puzzelen om een systeem samen te klikken. Durf wel te beweren dat je met jouw budget (op papier) betere resultaten kunt behalen op pc. Vraag is dan alleen hoe significant de verschillen gaan zijn en of dit voor jullie de investering rechtvaardigd.

Mochten er b.v. ook wensen zijn zoals: een machine waar je ook fatsoenlijk op kunt chatten of speelt je zoon toch liever met muis en toetsenbord. Dan is de overstap met bijbehorende investering al wat beter te rechtvaardigen

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
zijn laptop die toch aan vervanging toe is gaat het veld ook ruimen dus de pc neemt de plek in van laptop en PS4 , buiten games om gaat de pc dus ook voor school en dergelijke gebruikt worden , een pc gaat het hoe dan ook worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Treevium schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 23:57:
zijn laptop die toch aan vervanging toe is gaat het veld ook ruimen dus de pc neemt de plek in van laptop en PS4 , buiten games om gaat de pc dus ook voor school en dergelijke gebruikt worden , een pc gaat het hoe dan ook worden
Voor een beetje leuk gamen zou je b.v. kunnen kijken naar een amd 470 grafische kaart. Kom je grofgezegd (nogmaals, systemen samenstellen vanaf mobiel is verre van ideaal)

GPU - 200
CPU - 200
Moederbord - 70
Geheugen - 70
Ssd - 70
Voeding - 50
Behuizing - 40

Pak em beet dus zo'n 700 euro
Gros van de onderdelen is weinig op te bezuinigen behalve de bovenste 2. Ga je hier echter 100 vanaf halen dan ga je dit direct merken in de gameprestaties.

Ben je echter bereid om 2e hands te overwegen kun je voor die 600 euro een systeem vinden die qua specs nog net wat sneller is dan mijn hypothetische build.

Systeem van een jaar oud is door de recente innovaties behoorlijk in waarde gedaald terwijl deze qua prestaties amper onder hoeft te doen.
Een kwalitatieve voeding kan zo'n 7 jaar mee. Geheugen, processor en moederbord hebben relatief weinig te lijden en gaan de voeding overleven. Enige "pijnpunt" zou wellicht de grafische kaart kunnen zijn. Echter, zit hier uiteraard gewoon nog netjes garantie op bij een ouderdom van 1 jaar. Daarnaast heeft een gpu meestal de kortste economische levensduur als je een gamesysteem up-to-date wilt houden.

[ Voor 30% gewijzigd door Switchie op 23-02-2017 00:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wout123
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-08 16:53
Yes, gewoon lekker de tweedehands markt afgaan. De Tweakers V&A staat vol met alles wat mooi is.
Een GTX970 of zelfs 980 met een Haswell of zelfs Skylake i5 met een kleine SSD (240GB is echt voldoende voor een klein aantal games en Windows. Gooi er een schijf bij die je nog ergens heb rondslingeren en je bent voorzien)
600€ kan je behoorlijk wat mee, laat ik het zo zeggen. Probeer niet teveel te besparen op de voeding.

Ik las dat je van plan bent een TV als monitor te gebruiken, ik heb dit uit noodzaak ook een tijdje gedaan maar de lage pixeldichtheid en hoge responsietijd geeft je letterlijk hoofdpijn.

Kijk naar een goede monitor ernaast, het is uiteindelijk waar je naar zit te kijken.

In reactie op hierboven;

CPU: 100-160€ (tweedehands i5)
GPU: 150-240€ (RX480 of GTX970 2ehands)
SSD: 60€ (budget is prima)
Voeding: 50-60€
Geheugen (8GB voldoende):30-40€
Monitor: 120€

• wout123
  • Laatst online: 06-08 16:53
Dubbelpost

[ Voor 99% gewijzigd door wout123 op 23-02-2017 00:17 ]

• Mezzid
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-09 13:00
Hier heb ik even een snel voorbeeldje voor je gemaakt, houd wel in gedachten dat het voor mij alweer een paar jaar geleden is dat ik een systeem heb samengesteld in de pricewatch, ik heb niet naar DDR4 enzo gekeken, dus dit is wel een beetje outdated :)

Persoonlijk zou ik de processor, videokaart en SSD 2ehands kopen, scheelt echt een heleboel geld!

Een GTX 970 (ik vind zelf Nvidia fijner, moet je zelf weten natuurlijk!) is op V&A voor €200 te krijgen.
De processor die ik heb gekozen is ook voor €120 te krijgen. Een SSD & HDD kan je ook vast wel vinden, dan past het allemaal heus wel in het budget.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,99€ 179,99
1ASRock H81M-HDS€ 52,26€ 52,26
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 51,-€ 51,-
1BitFenix Neos Zwart/Zwart€ 34,95€ 34,95
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 58,08€ 58,08
1Cooler Master GM G550M€ 64,-€ 64,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 96,95€ 96,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 537,23

537 + 200 (GPU) - 50 (CPU 2ehands aanschaffen) en je zit al rond de 680 euro, zie trouwens ook regelmatig op V&A Windows 7 licenties voorbij komen voor €15 ;) Tweedehands kom je echt een heel eind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

wout123 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 00:16:
Ik las dat je van plan bent een TV als monitor te gebruiken, ik heb dit uit noodzaak ook een tijdje gedaan maar de lage pixeldichtheid en hoge responsietijd geeft je letterlijk hoofdpijn.
Valide punt inderdaad. Net als jij ook tijdelijk met een dergelijke set-up gewerkt in mijn studietijd. Gamen was prima te doen maar fanatiek bezig met Excel e.d. is iets dat ik mijn ergste vijand nog niet gun.

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-09 11:22
Ik zal ook voor tweedehands gaan als je de beste bang for the Buck wilt hebben. Anders gaat het het echt niet worden de nieuwste games op full hd. Zie minstens 4 systemen in de vraag en aanbod die voor de prijs en minder aangeboden worden die perfect aan je wensen voldoen. De rest van het geld kan je investeren in een goed (mechanisch) keyboard en een game muis.

Ja er kan iets kapotgaan maar zoals switchie al aangaf gaan de meeste dingen echt een stuk langer mee als je in eerste instantie denkt. En in het ergste geval vervang je 1 of 2 onderdelen de komende jaren.

En over tvs als monitor.. ik moest er ook nooit aan denken totdat ik genoodzaakt was op een oude samsung hd ready tv te spelen,en het heeft me echt verbaasd hoe goed dat scherm was Met kleuren en scherpte en ben al 10 jaar ips schermen gewend. Dus denk echt dat het per tv verschilt.

[ Voor 5% gewijzigd door Bartosy op 23-02-2017 00:47 ]

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Mits de TS over zou willen gaan op tweedehands, dan heb ik nog een interessant systeem in de aanbieding welke precies zal doen wat je wil (en nog niet op V&A staat).. :P <- geen zelfpromotie :'(

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,99€ 179,99
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 0,-€ 0,-
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 51,-€ 51,-
1Fractal Design Define S€ 69,95€ 69,95
1Scythe Mugen 4€ 39,65€ 39,65
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 80,95€ 80,95
1XFX 550W Pro€ 0,-€ 0,-
1Crucial BX100 250GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 421,54

Ben je daar echter op tegen: Je zou ook als CPU de pricewatch: Intel Pentium G4560 Boxed kunnen nemen. Is een dual-core welke prima werkt met 1080p 60fps @ ultra , maar door hyperthreading fungeert-ie eigenlijk als quad core. Mocht je dan later ondervinden dat hij meer moeite ermee krijgt, dan kun je hem alsnog verkopen (met hooguit 20 euro verlies) en upgraden naar een i5.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Jaja.... En wij van WC eend... :P

Los daarvan natuurlijk een waardevolle post. Jouw build zal TS namelijk (significant) meer prestaties geven dan een nieuwbouw a 600.
De gpu is wellicht niet de allernieuwste maar heeft desondanks, anno 2017 nog meer dan genoeg spierballen voor een deftig potje GTA

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Switchie schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 01:23:
[...]

Jaja.... En wij van WC eend... :P

Los daarvan natuurlijk een waardevolle post. Jouw build zal TS namelijk (significant) meer prestaties geven dan een nieuwbouw a 600.
De gpu is wellicht niet de allernieuwste maar heeft desondanks, anno 2017 nog meer dan genoeg spierballen voor een deftig potje GTA
Ik was er emotioneel gezien nog niet klaar voor om de build te verkopen, maar soms moet je ook eens wat goeds doen voor een ander..:*)

Mee eens. De build kan nog lang vooruit; GTA V is praktisch maxed out te spelen op 1080p, zoals bijna alle andere spellen. Mocht de TS het iets vinden.. ;)

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
Wel wat over het budget en zonder SSD, maar kan zeker even mee!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 184,95€ 184,95
1MSI H110M ECO€ 53,95€ 53,95
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 4G€ 219,90€ 219,90
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 50,95€ 50,95
1Inter-Tech GM-C10€ 24,91€ 24,91
1Cryorig H7€ 35,99€ 35,99
1Crucial CT8G4DFS824A€ 56,25€ 56,25
1Corsair CX450M€ 55,-€ 55,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 681,90

i5 kan misschien vervangen worden door een i3, alleen of GTA 5 dan nog lekker draait is een 2e vraag.

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiEPVRiEZERRRRR
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-03 09:49
SwooX schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:27:
i5 kan misschien vervangen worden door een i3, alleen of GTA 5 dan nog lekker draait is een 2e vraag.
GTA V haalt 60fps op 1080p met een i3-6100 en een RX 470 4G.

Volgens kanalen op youtube haal je met een Pentium G4560 vergelijkbare prestaties in huis en zou je eventueel op zoiets uitkomen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 59,-€ 59,-
1Gigabyte GA-B250M-D2V€ 71,75€ 71,75
1MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G€ 214,40€ 214,40
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 91,95€ 91,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 583,30

• Cardwizard
top reacties allemaal , kan ik zeker wat mee

ga er vanavond eens beter voor zitten en eens bedenken of ik voor nieuw ga of een tweedehandsje , daar ben ik nog niet over uit

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:59
Zelf heb ik de basis van mijn systeem nieuw gekocht. Wel heb ik er een tweedehands videokaart in gestopt. Scheelt echt behoorlijk veel geld en zo krijg je meer bang voor bucks. Wat mij betreft dus zeker een aanrader als budget een struikelblok is.

Kijk hier gewoon even rond op de V&A, er zijn nog zat videokaarten met garantie te vinden en van een tweaker die goed wordt beoordeeld.

Daarnaast zou ik toch echt voor een i5 gaan. Een i3 biedt gewoonweg niet voldoende voor fatsoenlijk gamen. Je noemt namelijk ook minecraft en mods, juist deze dingen zijn echte CPU slurpers. Het is wat mij betreft beter om dan nu iets meer (lees: 100 a 150 euro) meer uit te geven, dan over 2 jaar weer iets nieuws te moeten bouwen en nu al tegen gebreken aan te lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
600 euro is ook niet het absolute maximale wat ik uit kan geven maar een richtlijn , als ik de pc zelf zou gaan gebruiken dan werd het waarschijnlijk een flink stuk duurder :+

Het moet inderdaad wel even mee kunnen dus om nou meteen "achter" te lopen lijkt me niet verstandig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
ben er nog niet helemaal uit om voor tweedehands te gaan of nieuw , de nieuwe budget game pc in de BBG is ook wel aardig ? kijk ik dan weer naar gebruikte denk ik toch dat die behoorlijk sneller gaan zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbowlessgoat
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-08-2024
Hangt er natuurlijk heel erg van af wat de 2e handse precies voor specs heeft en wat voor prijskaartje eraan hangt. Natuurlijk kan ik wel zeggen dat het een behoorlijk leuke game machine is voor < €600. Nu weet ik bijvoorbeeld niet hoe For Honor erop draait, waar jij al een vergelijking met xbox voor maakte, maar de gemiddelde game zal daar erg goed op draaien.
Zoals hierboven al eerder genoemd is de pentium die gebruikt wordt een goede budget vervanger voor een betere processor. Mocht je ooit beter willen, zou je in de toekomst relatief simpel nog de CPU, de GPU, en RAM los van elkaar kunnen vervangen om er meer uit te halen. Zo kun je het upgraden een meerjarenplan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiEPVRiEZERRRRR schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:00:
[...]

GTA V haalt 60fps op 1080p met een i3-6100 en een RX 470 4G.

Volgens kanalen op youtube haal je met een Pentium G4560 vergelijkbare prestaties in huis en zou je eventueel op zoiets uitkomen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 59,-€ 59,-
1Gigabyte GA-B250M-D2V€ 71,75€ 71,75
1MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G€ 214,40€ 214,40
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 91,95€ 91,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 583,30
Dit is de beste setup voor jou bedrag. Beter krijg je en vindt je niet voor dit budget. En de processor is een beest inclusief de videokaart. Later kan je nog altijd upgrade. Heb zelf benchmarks gezien van een gelijkere systeem en die waren heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Dit is inderdaad nagenoeg dezelfde setup als de BBG van vandaag ,

als ik dat vergelijk met bv dit systeem : V&A aangeboden: Magnifieke Game PC (i7 2600K, GTX 680, 250GB SSD)

zit daar echt een wereld van verschil in ? ... waarschijnlijk wel , lastig allemaal .... weet direct weer waarom ik naar een console ben overgestapt haha

[ Voor 80% gewijzigd door Cardwizard op 01-03-2017 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Queen
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-07 09:38
Treevium schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:10:

als ik dat vergelijk met bv dit systeem : V&A aangeboden: Magnifieke Game PC (i7 2600K, GTX 680, 250GB SSD)

zit daar echt een wereld van verschil in ? ... waarschijnlijk wel , lastig allemaal .... weet direct weer waarom ik naar een console ben overgestapt haha
Ik had (nou ja heb hem nog maar doe er niets mee) een ps4 en nu een gamepc ... een verademing, ik zou liever iets meer uitgeven, zo rond de 800 euro, dan heb je wel aardig wat, je haalt het er allemaal uit qua kosten, want je betaalt echt niets voor de games. Altijd aanbiedingen op Steam of HumbleBundle (of zelfs gratis games maar goed dat is niet legaal natuurlijk)

Ik zou wel even uitkijken op wat voor tv je hem aansluit? Want inputlag is verschrikkelijk met veel toestellen. Ik heb er nu 1 met 35ms input lag, en daar kan ik geen vechtspellen mee spelen en shooters doe ik liever ook niet. En ja chroma 4:4:4 is echt wel gewenst ook als je schoolwerk erop gaat doen.

Hier handig lijstje voor je: http://www.rtings.com/tv/tests/inputs/input-lag Rond de 20ms kan nog wel voor shooters, vind ik teminste, maar veel anderen denken er anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-09 11:43
Treevium schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:10:

Zwakkere grafische kaart met te weinig geheugen voor moderne games. Wel een iets snellere processor, maar ook dat valt tegen. Verder geef je hier vrij veel uit (qua nieuwprijs iig) aan een behuizing en processorkoeler, die je allebei niet echt nodig hebt. Dan heb je nog problemen met een oude gebruikte voeding en HDD waar de verwachte levensduur dus lager is. Ik zou er in ieder geval zeker geen 600 euro voor neerleggen, nieuw ben je dan beter af. Als het nou 450 euro was zou ik er een keer over gaan nadenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
denk dat ik "gewoon" onderdelen ga bestellen en voor het BBG systeem van maart ga , of wat hierboven vermeld is , vraag me alleen af of ik de G4560 niet meteen beter kan vervangen voor een betere of is dan het verschil weer verwaarloosbaar

lijkt me een leuk systeem om mee te beginnen in ieder geval voor mijn zoon , moet hem ook niet meteen te hard verwennen >:)

[ Voor 21% gewijzigd door Cardwizard op 01-03-2017 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-09 11:43
Normaal ben ik niet zo van filmpjes, maar hier is helaas geen geschreven versie van. YouTube: Best Budget Gaming Combo: G4560 + RX 470 = Console Killer Laat duidelijk het verschil tussen i5 en G4560 zien, in samenwerking met de RX470.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
top filmpje !

ik ben er uit : ik ga voor G4560 + RX 470 .... prima resultaten en een mooie basis om mee te beginnen lijkt me , bedankt allemaal , wordt echt zeer gewaardeerd dit ! _/-\o_

en besteld !

[ Voor 4% gewijzigd door Cardwizard op 01-03-2017 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
ik lees nu dat er misschien een bios update nodig is voor het moederbord ? ik heb de MSI H110M ECO en de Pentium G4560 besteld , op de site staat dat de CPU ondersteund wordt maar niet met welke bios

iemand enig idee of ik hiermee in de problemen kom ? als de cpu niet ondersteund wordt dan krijg ik geen beeld en kan ik de bios niet updaten toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finntasy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-09 19:09
Bij welke site heb je besteld? Het lijkt me beter dat je de bestelling annuleerd en dan bij Afuture apart besteld.
Als je het moederbord bij Afuture besteld kan je bij de aantekeningen zetten dat je graag wilt dat ze een BIOS update doen en dan doen ze dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
kan het moederbord nog wel wijzigen , anders annuleren (bij coolblue besteld sorry)

heb geen idee welke wel direct gaat werken

[ Voor 42% gewijzigd door Cardwizard op 01-03-2017 21:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finntasy
Nou krijg ik nog steeds geen antwoord welke winkel het is, wat erg helpt voor mijn antwoord.
Dus.... welke winkel heb je het bij besteld?

Edit: bij Coolblue zou ik het zeker annuleren, dan kan je gewoon voor 5€ minder bij Afuture kopen en dan bij de aantekeningen zetten dat je graag een BIOS update wilt, doen ze gewoon gratis voor je. Anders kijk je bij coolblue alweer naar 80€ voor het moederbord met Kaby Lake ondersteuning.

[ Voor 51% gewijzigd door Finntasy op 01-03-2017 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extraxyz
  • Laatst online: 12-09 14:59
Treevium schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:17:
ik lees nu dat er misschien een bios update nodig is voor het moederbord ? ik heb de MSI H110M ECO en de Pentium G4560 besteld , op de site staat dat de CPU ondersteund wordt maar niet met welke bios

iemand enig idee of ik hiermee in de problemen kom ? als de cpu niet ondersteund wordt dan krijg ik geen beeld en kan ik de bios niet updaten toch ?
Je hebt een Skylake CPU nodig om de BIOS van dat moederbord te kunnen updaten. Ik kan me voorstellen dat je die niet zomaar toevallig ergens nog hebt liggen, en verwacht niet dat Coolblue dat wel voor je doet.

De beste opties zijn bestellen bij een webwinkel die wel de BIOS voor je update (Afuture doet het voor zover bekend is), of een nieuw B250/H270/Z270 moederbord kiezen die wel out-of-the-box met de CPU overweg kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:04

Trygve

Redacteur
Eventueel gebruik maken van Sharing is caring! Doorgeef Skylake CPU om het zelf te doen. Maar eerst de webshop vragen of ze de nieuwste BIOS kunnen flashen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
ik heb de MSI H110M uit de bestelling laten halen en er komt nu een MSI B250M Bazooka :o voor in de plaats , dat werkt wel ootb mag ik hopen (B250 chipset) die paar tientjes duurder schenk ik hem nog wel

voordeel : meer geheugensloten 4 ipv 2 , lampjes op het moederbord (hij vindt dat geweldig) en een extra USB poort ...

kom er alleen met geen mogelijkheid achter of de : GIGABYTE RADEON RX 470 G1 GAMING 4G gaat passen ... maar neem aan dat het geen probleem zal zijn

[ Voor 18% gewijzigd door Cardwizard op 01-03-2017 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbowlessgoat
De b250 chipset ondersteunt je kaby lake ootb.
Heb even snel voor je opgezocht, en inderdaad, de 470 past op je bazooka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
elbowlessgoat schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 23:53:
De b250 chipset ondersteunt je kaby lake ootb.
Heb even snel voor je opgezocht, en inderdaad, de 470 past op je bazooka
Top ! Waar heb je dat gevonden als ik vragen mag ? Ik kon het echt niet vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elbowlessgoat
wat betreft moederbord:
Veel het forum meegelezen. De 1x0 serie mobos zijn skylake, en hebben dus een bios update nodig. De 2x0 series zijn native kabu lake, dus geen bios update nodig.

Wat betreft aansluit gpu:
Kijk bij de pricewatch naar de interface (pcie 3.0 x16) en kijk naar de interfaces op je moederbord, en dan met name de pcie interfaces. Daar zie je dat deze een pcie 3.0 x16 slot heeft.

Overigens is pcie 3.0 x16 volgens mij de standaard gpu interface op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
De interface is ook niet wat ik bedoel , het gaat om de afmeting van de videokaart , "normaal" kan ik ergens wel vinden wat de maximale afmeting mag zijn maar nu dus niet , ach we gaan het over een paar uur wel meemaken

Kom er net ook achter dat hij gratis Windows 10 Education kan downloaden (inc productcode) , via school d:)b

[ Voor 20% gewijzigd door Cardwizard op 02-03-2017 00:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet deze pricewatch: MSI Radeon RX 480 Gaming X 4G voor 15 euro meer?

Oh, ik zie nu die prijzen van Coolblue! WTF? Bij Coolblue € 269,- vs € 228,60 bij Afuture. MSI Eco € 61,94 vs € 56,80. MSI B250M Bazooka € 94,90 vs € 83,40. WTF, da's 67% duurder dan die MSI Eco. 8)7

Voor dat prijsverschil had er nog wel een MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G voor € 243,95 in gezeten...

Ik snap echt niet dat mensen niet gewoon bij Afuture bestellen, dat scheelt zo veel geld en ze hebben ook een erg goede service, o.a. met die gratis Bios updates. Het is zo makkelijk om te zien met die wenslijstjes op Tweakers... Maar ja, Coolblue moet zijn omzet van 1,2 miljard (schatting voor 2017) toch ergens vandaan halen... ;)

Okee, ik hou op nu. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Snap je commentaar hoor MAAR ik had nog wat tegoed van CoolBlue en de RX 470 heb ik 190 voor betaald , valt allemaal wel mee dus

Heb ook onderdelen bij Afuture besteld en nog een shop , ik kijk ook altijd naar de goedkoopste maar moet wel eerlijk bekennen dat ik CoolBlue erg hoog waardeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbowlessgoat
Ah nu snap ik het. Maximale afmeting van gpu is voornamelijk afhankelijk van je kast, dus als je daar afmetingen van hebt dan kom je er wel.

Edit:
ik heb de afmetingen van de kast bekeken en hoe deze er van binnen uit ziet, ivm eventuele bays die in de weg kunnen zitten. Als ik dat vergelijk met de afmetingen van de kaart, moet dit passen volgens mij.

[ Voor 43% gewijzigd door elbowlessgoat op 02-03-2017 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
elbowlessgoat schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 07:25:
Ah nu snap ik het. Maximale afmeting van gpu is voornamelijk afhankelijk van je kast, dus als je daar afmetingen van hebt dan kom je er wel.

Edit:
ik heb de afmetingen van de kast bekeken en hoe deze er van binnen uit ziet, ivm eventuele bays die in de weg kunnen zitten. Als ik dat vergelijk met de afmetingen van de kaart, moet dit passen volgens mij.
Als jij weet welke kast ik heb dan vind ik dat heel knap >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elbowlessgoat
Sorry, ik ging even van de standaard BBG kast van maart uit ;)
Maar los daarvan, dat is de methode die ik heb gebruikt :) Hopelijk kun je zelf op die manier ook een goede inschatting maken.

Betreft je kast een midi tower, dan is deze waarschijnlijk 15-20 cm breed en 40+ cm diep. Dan zou dit wel moeten passen, aangezien een RX480 ongeveer 23 cm is.

I shall not make assumptions anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Ik durf niet te zeggen welke kast het is hoor ... te lelijk voor woorden :+

Laat ik het zo zeggen hij mag de pc niet aanzetten met de gordijnen open iets met hoerenkeet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
ja ik weet dat het goedkoper kan , maar heb toch liever nieuw spul met garantie , ook harde schijven heb ik het wel een beetje mee gehad , het is helemaal prima zo en als alles in elkaar zit en up and running is straks dan ben ik blij en de kleine man nog blijer en ga ik heerlijk rustig onderuit in de bank hangen achter mijn PS4 pro en een fijn glas drank :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door Cardwizard op 02-03-2017 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
Is er geen optie om de PS4 te verkopen en het geld in het budget te stoppen? Wellicht net de laatste paar euro's om betere componenten te krijgen.

EDIT: Lees nu net dat de PS4 van jezelf is. :9

[ Voor 16% gewijzigd door SwooX op 02-03-2017 10:16 ]

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
SwooX schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:15:
Is er geen optie om de PS4 te verkopen en het geld in het budget te stoppen? Wellicht net de laatste paar euro's om betere componenten te krijgen.
wel een optie maar gaat niet gebeuren , de PS4 is van mij en die gaat echt niet weg , ik zat vroeger altijd achter de pc en daar heb ik geen zin meer in , dus laat mij fijn met de PS4 .... de pc is voor mijn zoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piekevanbeekum
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-08 12:58
Treevium schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:11:
[...]

ja ik weet dat het goedkoper kan , maar heb toch liever nieuw spul met garantie , ook harde schijven heb ik het wel een beetje mee gehad , het is helemaal prima zo en als alles in elkaar zit en up and running is straks dan ben ik blij en de kleine man nog blijer en ga ik heerlijk rustig onderuit in de bank hangen achter mijn PS4 pro en een fijn glas drank :Y)
de gpu zou ik wel doen want die is en sneller en heeft 8gb vram en die andere 4gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
piekevanbeekum schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:20:
[...]

de gpu zou ik wel doen want die is en sneller en heeft 8gb vram en die andere 4gb
denk dat het verschil verwaarloosbaar zal zijn in combi met die cpu die ik nu heb , leuk om te beginnen zo en upgraden kan nu altijd nog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste je hebt de 4GB of de 8GB geheugen voor de 480. Zelf vindt ik de 4GB voldoende van de 480 na aantal benchmarks gezien te hebben vindt het ik niet waard om voor een 8GB te kiezen. Als TS graag een r9 470 wil hebben laat het erbij hij bepaalt in eerste instantie wat hij voor zijn zoon koopt en wat zijn budget is :). Veel plezier met de build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Nou alles is gelukt , meneertje is super blij !

leuk om na zo lange tijd weer eens te doen en erg fijn dat er zo veel hulp was .....

Bedankt voor raad en daad allen , blijft toch heerlijk dat Tweakers _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9nOU3333SjAwXfarvsHUTgxf/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YNGijP6E3UuniYUefdWCR1Pz/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dIwgPCV3xB9NLk06cEcqxmnA/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZH2zrfHvyKQdkdIIQ9ERgB40/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8ns1bxJ0uFlndYg9eGJ3wKJt/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8kqc4SE6aKC7kBg3VDeQ9V1h/medium.jpg

Meneer is superblij met zijn nieuwe pc lichtshow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiEPVRiEZERRRRR
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-03 09:49
Treevium schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 20:49:

Eensch :P

Maar desalniettemin zal hij hier veel plezier aan beleven. Gisteren toevallig even een half uurtje GTA V mogen spelen met de G4560 (wel icm met een GTX 1060, maar goed). Op 1080p is het absoluut geen bottleneck.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DiEPVRiEZERRRRR schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 22:54:
Treevium: Meneer is superblij met zijn nieuwe pc lichtshow

... Maar desalniettemin zal hij hier veel plezier aan beleven. ...
Hij is superblij maar ondanks dat zal hij er veel plezier aan beleven? Hahaha 8)7 ;)
Treevium schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 20:49:
Nou alles is gelukt , meneertje is super blij !
...
Toppie! :) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:57
Okay, het is dus combinatie Pentium G4560 en Radeon RX470 geworden.
Best bang for the buck!
(Wil je nog een stapje sneller, dan wordt het echt honderden euro duurder)

[ Voor 29% gewijzigd door zetje01 op 02-03-2017 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
DiEPVRiEZERRRRR schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 22:54:
Eensch :P

Maar desalniettemin zal hij hier veel plezier aan beleven. Gisteren toevallig even een half uurtje GTA V mogen spelen met de G4560 (wel icm met een GTX 1060, maar goed). Op 1080p is het absoluut geen bottleneck.
Sinds ik GTA5 Redux heb gezien en ik een beetje klaar ben met de PS3/4 wil ik een HTPC/Game bakkie bij de tv neerzetten met een G4560 en een 1060 (3GB) er in en hoop dat dat dan een beetje loopt. Blijkbaar wel :)
(d.w.z. de normale versie, Redux snoept er nog iets van 15fps van af dus vanavond maar wéér reviews lezen)

Zoals hierboven ook al staat is een update (naar bijv. quadcore) meteen in verhouding enorm prijzig.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Brad Pitt schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 09:26:
[...]

Sinds ik GTA5 Redux heb gezien en ik een beetje klaar ben met de PS3/4 wil ik een HTPC/Game bakkie bij de tv neerzetten met een G4560 en een 1060 (3GB) er in en hoop dat dat dan een beetje loopt. Blijkbaar wel :)
(d.w.z. de normale versie, Redux snoept er nog iets van 15fps van af dus vanavond maar wéér reviews lezen)

Zoals hierboven ook al staat is een update (naar bijv. quadcore) meteen in verhouding enorm prijzig.
ik heb verder geen benchmarks of zo gedaan maar gisteren af en toe eens gekeken terwijl hij aan het gamen was , zag er netjes uit en loopt allemaal soepel (Minecraft , Ark , Resident Evil 7) GTA V is aan het installeren en zal straks weer eens kijken (alles op high en draait soepel en ziet er top uit) , al met al een heel leuk systeem zeker buiten het gamen om ook , ding is razendsnel (uiteraard draagt de SSD daar zeker aan bij)

Als ik GTA V vergelijk met de PS4 dan is het op de pc "strakker" , loopt soepeler (betere framerate) , geen opbouw van gebouwen en dergelijke en een veel grotere draw distance

Al met al precies wat ik voor ogen had :*)

[ Voor 11% gewijzigd door Cardwizard op 03-03-2017 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finntasy
Brad Pitt schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 09:26:
[...]

Heb zelf ook met Redux gespeeld, een van de redenen waarom ik nasat voor de PS3 en PS4 uiteindelijk toch GTA V ook voor de PC heb gekocht.
Ik lever met alle liefde wat FPS in, mijn 480 doet alsnog wel zo'n 45FPS en dat volstaat als je zo'n grafische upgrade krijgt.
G4560 lijkt me idd ook een mooie CPU, maar ik zou voor de GPU toch echt de pricewatch: MSI Radeon RX 480 Gaming X 4G kiezen aangezien deze betere performance heeft en die 1GB extra zo onderhand toch wel een aazienlijk verschil is, 3GB is gewoon te weinig nu en ook Nvidia weet dat, daarom heeft de 1050 ti daaronder gewoon 4GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Finntasy schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 21:45:
[...]

Heb zelf ook met Redux gespeeld, een van de redenen waarom ik nasat voor de PS3 en PS4 uiteindelijk toch GTA V ook voor de PC heb gekocht.
Ik lever met alle liefde wat FPS in, mijn 480 doet alsnog wel zo'n 45FPS en dat volstaat als je zo'n grafische upgrade krijgt.
G4560 lijkt me idd ook een mooie CPU, maar ik zou voor de GPU toch echt de pricewatch: MSI Radeon RX 480 Gaming X 4G kiezen aangezien deze betere performance heeft en die 1GB extra zo onderhand toch wel een aazienlijk verschil is, 3GB is gewoon te weinig nu en ook Nvidia weet dat, daarom heeft de 1050 ti daaronder gewoon 4GB.
Dus een G4560 zou dus niet bottlenecks met een R9 480? want ik dacht dat daarom 9/10 mensen een R9 470 met de pentium.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finntasy
Verwijderd schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 22:35:
[...]

Dus een G4560 zou dus niet bottlenecks met een R9 480? want ik dacht dat daarom 9/10 mensen een R9 470 met de pentium.
"bottlenecks" liggen aan wat voor hardware je er tegen aangooit, een G4560 zal voor bijna alle huidige games nog steeds 60FPS kunnen uitspuiten dus in principe zou je er ook een 1080ti bij kunnen stoppen en 60FPS spelen op 4k, maar als je 144hz wilt spelen op 1080p kan dat dan weer niet omdat een G4560 dat niet kan bijhouden, je moet dus naar een bottleneck kijken met wat jouw behoeften zijn, en als jouw behoeften zijn om 1080p 60fps te spelen op hoge settings dan zijn zowel de RX 470 als de RX 480 goede keuzes.

In Amerika is de RX 470 40$ goedkoper dus dan is deze betere bang voor de buck, dus wordt die daar vaak gekozen, maar in Nederland is een RX 480 maar 20€ duurder dan een RX 470 voor ~15% meer performance en is het hier dus betere Bang voor de buck.
Pagina: 1