Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stenterwan
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10-09 09:05
Hallo daar,

Recent heb ik een R9 290 van een vriend overgenomen, en sinds dien heb ik wanneer ik een spel speel screen flickering wanneer de temperatuur rond de 60 graden komt. Ik heb 3 schermen naast elkaar staan, en allemaal hebben ze hetzelfde op ongeveer de zelfde lijn. (Middelste scherm HDMI, linker en rechter DVI)

Wanneer ik mijn pc opstart heeft mijn linker en middelste scherm het moederbord scherm, en mijn rechterscherm niets. Wanneer ik het windows scherm krijg te zien, is het linkerscherm zonder signaal, terwijl het middelste en rechtse scherm het prima doen. Wanneer ik dan de dvi kabel iets aandruk of omhoog druk ontvangt het linkerscherm weer signaal.

Een video voor visualisatie: YouTube: Screen flickering r9 290

PC:
i7 2600
Asus p8p67
R9 290
Cooler master 650w semi-modular
8GB Ram
Windows 10

Edit:
Wanneer ik maar 1 scherm heb aangesloten komt er ook scherm flickering, nu al rond de 52 graden.
Zelfs na het uninstallen van de drivers met DDU en het opnieuw installeren van de drivers via AMD site krijg ik screen flickering bij het gamen.
Edit2: Ander RAM geprobeert, nog steeds screen flickering.

Heb je een vraag die nodig is om dit op te lossen? Ik zal zo snel mogelijk antwoorden.

Alvast bedankt voor elk advies

Sten

[ Voor 18% gewijzigd door Stenterwan op 23-02-2017 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Doet-ie dit ook met een andere videokaart? Doet-ie het ook met 1 scherm aangesloten? Drivers al geherinstalleerd? (Eerst cleanen met DDU, dan nieuwste van AMD installeren)

Bovenal willen we ook graag alle relevante software en hardware weten waar het hier om gaat. Je hele PC (alle onderdelen, typenummers etc.) en de beeldschermen ook.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stenterwan
nelizmastr schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 22:22:
Doet-ie dit ook met een andere videokaart? Doet-ie het ook met 1 scherm aangesloten? Drivers al geherinstalleerd? (Eerst cleanen met DDU, dan nieuwste van AMD installeren)

Bovenal willen we ook graag alle relevante software en hardware weten waar het hier om gaat. Je hele PC (alle onderdelen, typenummers etc.) en de beeldschermen ook.
Dit ga ik morgen proberen, met de vorige videokaart (R9 390) gebeurde dit niet, ookal kwam die rond de 80 graden. Met 1 scherm zal ik morgen proberen. Wanneer dit niet werkt ga ik de drivers inderdaad uninstalleren en de nieuwste van AMD installeren.

De rest van mijn PC:
i7 2600
Asus p8p67
R9 290
Cooler master 650w semi-modular
8GB Ram
Windows 10

Misschien handig om te weten, Ram geheugen is tegelijkertijd vervangen met de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:51

nelizmastr

Goed wies kapot

In dat geval ook zeker even memtest draaien.

I reject your reality and substitute my own

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:22

MsG

Forumzwerver

Wat als je het scherm na dit geflikker uit doet en weer aan? Heb je het dan nog steeds? Ik krijg rare lijnen op AMD videokaarten met mijn 245B scherm, totdat ik 1 keer het beeldscherm uit en aan heb gedaan. Als het niet dit is lijkt het wel een beetje op artifacts.

Volgens mij is het trouwens wel gebruikelijk dat je vóór het laden van Windows maar 2 schermen kunt aansturen, dit heb ik ook nog op mijn 3 monitor setup, waarvan 1 via Displayport zit aangesloten.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Stenterwan
MsG schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 02:39:
Wat als je het scherm na dit geflikker uit doet en weer aan? Heb je het dan nog steeds? Ik krijg rare lijnen op AMD videokaarten met mijn 245B scherm, totdat ik 1 keer het beeldscherm uit en aan heb gedaan. Als het niet dit is lijkt het wel een beetje op artifacts.

Volgens mij is het trouwens wel gebruikelijk dat je vóór het laden van Windows maar 2 schermen kunt aansturen, dit heb ik ook nog op mijn 3 monitor setup, waarvan 1 via Displayport zit aangesloten.
Scherm aan en uitzetten werkt niet, ik ga het nu met 1 monitor proberen, de HDMI monitor.
Met 1 monitor krijg ik ook screen flickers. Geen idee wat het kan zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Stenterwan op 23-02-2017 12:26 ]

Pagina: 1