Op verschillende momenten framedrops/ vertragingen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:57
Op verschillende momenten heb ik vertragingen. Als ik Netflix kijk een korte stottering. En hetzelfde eigenlijk bij video games. Dit heb ik bij zowel Minecraft als bij Overwatch. Bij Overwatch een ingame framerate programma gebruikt en de framerate dropte een paar keer van 70 stabiel naar 49-51. Dit op een resolutie van 1080P.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Systeem:
I7 3770K @ 4.1 gigahez
16 GIG DDR 3 ram
MSI GTX 980 (niet geocd')
Scythen mugen 3
Moederbord: Z77 voor oc'n
PSU: Be Quiet 7 700

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb bij Overwatch de graphix flink teruggeschroeft maar dat zorgt niet voor een verschil. Verder tja als hij af en toe al vertraagt bij Netflix, die afleveringen kijk ik op 720P... Minecraft is zonder mods oid, dus dat zou m'n systeem ook makkelijk moeten kunnen draaien.

Minecraft: ineens een drop naar 42 fps daarna snel naar 60.
Overwatch: in het potje van net van ongeveer 15 minuten geen drop, temp van video kaart komt niet boven de 64, vram usage niet boven de 1.2 gig video ram..

Ik weet eigenlijk niet zo goed welke stappen ik nu moet ondernemen. Wat zouden jullie doen? Als dit topic in het verkeerde subforum staat mijn excuses daarvoor dan hoop ik dat een mod hem wil verplaatsen.

Bij voorbaat dank!

[ Voor 11% gewijzigd door MetalSonic op 22-02-2017 23:17 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Netflix (zeker op 720p) vereist te verwaarlozen resources van je systeem. Als je hier al drops in krijgt zou ik haast denken aan een brakke internetverbinding.

Hoe ziet verder je systeemverbruik eruit tijdens b.v. een potje overwatch? Schiet de GPU b.v. naar 100% of de CPU naar een temp van 95c?
Ik weet eigenlijk niet zo goed welke stappen ik nu moet ondernemen.
Ons wat meer inkijk geven in je systeem. En dan onder andere de punten die ik hierboven benoem.
Overigens kan het ook geen kwaad om b.v. even de overige onderdelen zoals moederbord en voeding voor ons te benoemen (baat het niet, schaadt het niet)

Daarnaast is het systeem, gezien de onderdelen, al een tijdje oud. Waarschijnlijk dus ook al wat langer in je bezit.
Heb je genoemde problemen al sinds langere tijd of zijn deze spontaan de kop op gestoken?
Indien het laatste, kun je je toevallig herinneren of je onlangs updates (zowel hardware als software) hebt gedaan die de problemen eventueel zouden kunnen verklaren?

[ Voor 54% gewijzigd door Switchie op 22-02-2017 21:49 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Switchie schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 21:46:
Netflix (zeker op 720p) vereist te verwaarlozen resources van je systeem. Als je hier al drops in krijgt zou ik haast denken aan een brakke internetverbinding.

Hoe ziet verder je systeemverbruik eruit tijdens b.v. een potje overwatch? Schiet de GPU b.v. naar 100% of de CPU naar een temp van 95c?

[...]

Ons wat meer inkijk geven in je systeem. En dan onder andere de punten die ik hierboven benoem.
Overigens kan het ook geen kwaad om b.v. even de overige onderdelen zoals moederbord en voeding voor ons te benoemen (baat het niet, schaadt het niet)

Daarnaast is het systeem, gezien de onderdelen, al een tijdje oud. Waarschijnlijk dus ook al wat langer in je bezit.
Heb je genoemde problemen al sinds langere tijd of zijn deze spontaan de kop op gestoken?
Indien het laatste, kun je je toevallig herinneren of je onlangs updates (zowel hardware als software) hebt gedaan die de problemen eventueel zouden kunnen verklaren?
De problemen zijn onlangs de kop opgestoken. Ik heb er nu een paar weken last van. Ik zal de openingspost updaten met moederbord en voeding.

Ik geloof dat overwatch ook de temps etc kan laten zien ik zal dat eens aanzetten in de ingame overlay. De kast die ik gebruik is nu iets van een half jaar oud. Dus aan stof ligt het denk ik ook niet.

[ Voor 7% gewijzigd door MetalSonic op 22-02-2017 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
schopje :) ikheb 't probleem nog steeds, nu ook in minecraft drops naar 40 fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas.
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 31-12-2022
Als de hardware geen rare temperaturen/loads vertonen zou je wellicht kunnen proberen de videokaart drivers opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
iemand nog andere tips? 't is dus voor 90% van de tijd gewoon de max haalbare fps en dan ineens een 20 fps drop. Betekent dit dat ik mijn CPU moet vervangen? Btw ik luister ook vaak grote playlisten van Youtube/ muziek heeft dit nog invloed? zoja hoeveel. ... thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:22
Wat is de belasting van je cpu tijdens gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
NotSoSteady schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 23:02:
Wat is de belasting van je cpu tijdens gamen?
hoe kan ik dat 't beste checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik schop dit topic even naar SPV, maar als je serieus denkt dat het je videokaart is dan zou Videokaarten & Beeldschermen misschien een betere plek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:09

Nemesizz

Untouchable

Windows 10 en XBox Game DVR nog aanstaan toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Nemesizz schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:00:
Windows 10 en XBox Game DVR nog aanstaan toevallig?
Wil je deze toelichten? Ik gebruik Windows 10 maar wat heeft de Xbox Game DVD hiermee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-08 19:34
Als je "Windows 10 en XBox Game DVR" door google gooit dan zie je als eerste hit hoe je het uitzet daar word ook verteld wat het voor invloed kan hebben op je systeem.

Verder heeft je CPU een lichte OC wat geen probleem is maar dan verwacht ik toch wel een zekere ervaring op het gebied van temp's/load checken tijdens gamen en je iets uitvoeriger onderzoek heb gedaan voordat je hier komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
heeft game dvr slechte invloed op je prestaties ? met steam/uplay/origin/windows store ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
-Cn- schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:05:
Als je "Windows 10 en XBox Game DVR" door google gooit dan zie je als eerste hit hoe je het uitzet daar word ook verteld wat het voor invloed kan hebben op je systeem.

Verder heeft je CPU een lichte OC wat geen probleem is maar dan verwacht ik toch wel een zekere ervaring op het gebied van temp's/load checken tijdens gamen en je iets uitvoeriger onderzoek heb gedaan voordat je hier komt.
Ik heb geen Windows 10 xbox systeem aan. Ik heb het gegoogled en dat is het niet.

Ik heb inderdaad een lichte overclock maar wel icm een Scythen mugen 3 cpu koeler.

De framedrops zijn echt volledig willekeurig en hebben weinig te maken met wat er gebeurt op het scherm. Net ineens in het menu van Overwatch een drop van 70 naar 52 en dan vervolgens een potje met 0.0 lag op 70 fps. Ik begrijp hier weinig van.

Iedereen uiteraard bedankt voor de reacties so far. Temp van de video kaart kwam in de 5 vs 5 overwatch game btw niet boven de 60 graden net.

[ Voor 7% gewijzigd door MetalSonic op 07-03-2017 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Overwatch nu naar medium settings veranderd, mja Minecraft zonder mods op 1080P geeft nog steeds op willekeurige momenten framedrops. Ondertussen ook al een virus scan gedaan etc, een spyware scan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
schop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03:35
Als ik zolang met een probleem zit dat mij irriteert en niet te duiden is, dan ben ik wel eens geneigd om een kloon te maken van me OS enz , en dan eens windows opnieuw installeer, Het kan maar zo zijn dat je naar loop van tijd iets installeert wat dit veroorzaakt.

Ik gooi me andere hdd's los en start dan wel even windows op, dan weet ik dat er geen boot op een andere schijf staat
En maak een kloon op een usb3 externe schijf, en instal windows en kijk met die game of het nog zo is, als het goed is dan weet ik dat het in je windows zit en niet je bord of ram iod.

Missc is dit iets om te proberen, maar het kan ook aan de game zelf liggen, heb je je daar al eens op gericht?

[ Voor 6% gewijzigd door Mel33 op 12-03-2017 13:29 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
mell33 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 13:27:
[...]

Als ik zolang met een probleem zit dat mij irriteert en niet te duiden is, dan ben ik wel eens geneigd om een kloon te maken van me OS enz , en dan eens windows opnieuw installeer, Het kan maar zo zijn dat je naar loop van tijd iets installeert wat dit veroorzaakt.

Ik gooi me andere hdd's los en start dan wel even windows op, dan weet ik dat er geen boot op een andere schijf staat
En maak een kloon op een usb3 externe schijf, en instal windows en kijk met die game of het nog zo is, als het goed is dan weet ik dat het in je windows zit en niet je bord of ram iod.

Missc is dit iets om te proberen, maar het kan ook aan de game zelf liggen, heb je je daar al eens op gericht?
Er gaan nu veel dingen door mijn hoofd. Een gedachte is om een totaal nieuw systeem te kopen maar dat is absurd voor de games die ik speel. Echt alleen Overwatch en Minecraft en nooit hoger dan 1080P.......

Windows opnieuw installeren is inderdaad een goede optie... Geen favoriet uiteraard maarja wellicht is mijn pc toch alweer dichtgeslibt met troep etc.

Bord: Hoe zou het aan mijn moederbord kunnen liggen? En wat zijn kenmerken van niet goed functionerend ram is dat dit? want Ram vervangen is niet zo duur. Een cpu vervangen is uiteraard wel een stuk prijziger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Probeer eerst windows maar opnieuw, bord en ram was ook meer om aan te duiden dat het dan niet in de hardware zit.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
mell33 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 13:51:
Probeer eerst windows maar opnieuw, bord en ram was ook meer om aan te duiden dat het dan niet in de hardware zit.
Geen andere tips?

Ik heb net weer 2 uur Minecraft gedaan,90% van de tijd 60 fps en dan ineens drops naar 40 of zelfs 30 fps :') gewoon in Minecraft. Een spel dat mijn computer makkelijk zou moeten kunnen draaien. Geen eens mods ofzo gebruikt, gewoon 1080P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
MetalSonic schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:01:
[...]

Geen andere tips?

Ik heb net weer 2 uur Minecraft gedaan,90% van de tijd 60 fps en dan ineens drops naar 40 of zelfs 30 fps :') gewoon in Minecraft. Een spel dat mijn computer makkelijk zou moeten kunnen draaien. Geen eens mods ofzo gebruikt, gewoon 1080P
haha dus je hebt geen van de tips opgevolgd, geen ram getest, geen schone windows en gekeken of het probleem in je drivers of hardware zit?
In die paar dagen heb je alleen maar het spel gespeeld en gekeken naar drops?
Weet je wat, breng hem maar langs ik kijk er wel naar voor een euro of 30.
Hulp is hier gratis maar dan moet je wel wat zelf doen, en anders help een computerboer zijn kas te spekken, beste man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-09 16:10

nexhil

BAM!

MetalSonic schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:01:
[...]

Geen andere tips?

Anders test je een paar dingen en geef je antwoord op de vragen hierboven. PROBEER HET IN IEDER GEVAL :> Wij hebben ook wel wat beters te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Ik heb taakbeheer en speedfan inmiddels gebruikt. CPU temps niet boven de 50 graden bij speedfan. In taakbeheer gezien dat er toegang is tot 16 gig ddr 3 ram en dat tijdens games mijn gebruik vaak niet boven de 6 gig aan ram komt.
Pagina: 1