Switchie schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 21:37:
Zou je b.v. eens kunnen toelichten waarom je deze conclusie trekt?
Loop je tegen problemen aan met je huidige systeem? Zo ja, hoe ziet deze setup er momenteel uit en waarop basseer je dat uitgerekend de videokaart de boosdoener is?
Een simpele bewerking op een 150mb raw filetje gaat eventueel ook lukken op mijn office pc'tje zonder dedicated grafische kaart. Laat staat dat ik daar een rauw beest als een 1080 voor 'nodig' heb
Ps2: Lees nu ineens het woord "video" in je titel. Denk dat het ook even goed is om dit verder uit te lichten. Dit doe je naar mijn weten namelijk niet in photoshop en lightroom.
Ik ben fulltime interieur fotograaf en maak alle fotos in HDR, het samenstellen in lightroom gaat anzich redelijk ok maar het kan nog beter en sneller, als de foto eenmaal samengesteld is en ik ga de foto bewerken slipt deze helemaal dicht qua snelheid en krijg ik regelmatig de melding lightroom reageert niet.
dit is zijn momenteel mijn systeemeigenschappen:
Asus Sabertooth Z87 / Socket 1150 / 4x DDR3 / HDMI / DisplayPort / SATA
6Gb RAID 0,1,5,10
Intel Core i7-4770k 3,5ghz lga1150 8mb cache tray haswell cpu
Corsair Vengeance 16GB DDR3-1600 / 2x8GB Kit
Samsung 840 Pro series 256GB SSD SATA3 (6GB/s) 2.5inch Basic (deze wil ik vervangen voor de Samsung SSD 960 1 TB)
Sapphire Dual-X R9 280 3GB,
naast het fotograferen moet ik regelmatig 4K Dronebeelden monteren middels Pinnacle Studio.