Apple TV dubbel in lijst Airplay

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik heb in huis twee Apple TV's. Beide zijn bekabeld aangesloten, waarmee wifi op de Apple TV uitgeschakeld zou moeten worden. Toch vinden al mijn Apple-apparaten het nodig (zie afbeelding) om in de lijst met Airplay-apparaten consequent één extra Apple TV als "Apple TV (2)" weer te geven. Als ik op de extra Apple TV druk, krijg ik de melding dat het draadloos signaal te zwak is en ik geen verbinding kan maken, wat ik ook helemaal niet wil natuurlijk. Het ip-adres etc. heb ik in de Apple TV's handmatig ingevoerd. Overigens biedt de dhcp-instelling geen oplossing. Netwerk uit/aan etc. helpt ook niet. Iemand een idee hoe ik de extra vermelding wegkrijg?

-edit- Waarom wil m'n plaatje nou niet? :|

Afbeeldingslocatie: http://www.imagebam.com/image/d5ce6f534157838

Normale link: http://www.imagebam.com/image/d5ce6f534157838

[ Voor 7% gewijzigd door MeesterBas op 22-02-2017 21:41 ]

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Je plaatje wil niet want het is geen directe link naar de afbeelding zelf ;)

Maar volgens mij kan je WiFi handmatig uitzetten en anders kan je toch je netwerk vergeten? Als hij dan na een herstart van de apparatuur nog steeds dubbel is moet je even de hostnames van je TV's gaan checken. Niet dat je beide AppleTV's de naam AppleTV hebt gegeven ofzo ;)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Weet je zeker dat Apple TV (2) je eigen is? Ik heb namelijk die van de buren er ook tussen staan. Heel irritant maar ja, je kunt dat bluetooth niet uitzetten.

De reden dat er Apple TV (2) staat is niet dat het er 2 zijn, er is ooit iets mis gegaan in iOS (volgens mij) waarmee Apple TV dacht dat er al een met een dergelijke naam was, en heeft zichzelf een (2) gegeven (zodat er geen conflict was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Niet online
nelizmastr schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 22:28:
Je plaatje wil niet want het is geen directe link naar de afbeelding zelf ;)

Maar volgens mij kan je WiFi handmatig uitzetten en anders kan je toch je netwerk vergeten? Als hij dan na een herstart van de apparatuur nog steeds dubbel is moet je even de hostnames van je TV's gaan checken. Niet dat je beide AppleTV's de naam AppleTV hebt gegeven ofzo ;)
Wifi is op de Apple TV niet handmatig uit te zetten. Door het aansluiten van de netwerkkabel is wifi als het goed is automatisch uitgeschakeld. De namen zijn verschillen, te weten: 'boven' en 'beneden'.
iAmRenzo schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:29:
Weet je zeker dat Apple TV (2) je eigen is? Ik heb namelijk die van de buren er ook tussen staan. Heel irritant maar ja, je kunt dat bluetooth niet uitzetten.

De reden dat er Apple TV (2) staat is niet dat het er 2 zijn, er is ooit iets mis gegaan in iOS (volgens mij) waarmee Apple TV dacht dat er al een met een dergelijke naam was, en heeft zichzelf een (2) gegeven (zodat er geen conflict was).
Ah, goede tip van de bluetooth. Geen moment aan gedacht. Ik heb bluetooth op mijn telefoon altijd aanstaan. Als de volgende keer Apple TV (2) weer verschijnt, zal ik bluetooth uitschakelen. Als de vermelding dan verdwijnt, weet ik genoeg.

Wel apart van die (2). Als ik de standaardvermelding 'Apple TV' als hostnaam selecteer in de Apple TV, zie ik de (2) niet verschijnen in de lijst met airplay.

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

MeesterBas schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:00:
Ah, goede tip van de bluetooth. Geen moment aan gedacht. Ik heb bluetooth op mijn telefoon altijd aanstaan. Als de volgende keer Apple TV (2) weer verschijnt, zal ik bluetooth uitschakelen. Als de vermelding dan verdwijnt, weet ik genoeg.

Wel apart van die (2). Als ik de standaardvermelding 'Apple TV' als hostnaam selecteer in de Apple TV, zie ik de (2) niet verschijnen in de lijst met airplay.
Het gaat om bluetooth in de Apple TV, niet op je telefoon. De bluetooth in de Apple TV is voor de remote maar ook voor iPhones die niet op je wifi zijn aangesloten. Via bluetooth wordt een ad-hoc wifi netwerk opgezet waarmee die iPhones toch kunnen airplayen. Het probleem is hiermee dus ook dat als je buren hebt met een Apple TV in bluetooth range, je die in je Airplay menu ziet staan.

Volgens mij is dat (2) probleem er alleen met Apple TV, derde generatie. Hier is er een topic over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Niet online
iAmRenzo schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:41:
[...]

Het gaat om bluetooth in de Apple TV, niet op je telefoon. De bluetooth in de Apple TV is voor de remote maar ook voor iPhones die niet op je wifi zijn aangesloten. Via bluetooth wordt een ad-hoc wifi netwerk opgezet waarmee die iPhones toch kunnen airplayen. Het probleem is hiermee dus ook dat als je buren hebt met een Apple TV in bluetooth range, je die in je Airplay menu ziet staan.

Volgens mij is dat (2) probleem er alleen met Apple TV, derde generatie. Hier is er een topic over.
Ah, dus bluetooth uitschakelen op je telefoon heeft geen nut begrijp ik.

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

MeesterBas schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:10:
Ah, dus bluetooth uitschakelen op je telefoon heeft geen nut begrijp ik.
Nee, op de Apple TV blijft dat immers gewoon aanstaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Niet online
iAmRenzo schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:59:
[...]

Nee, op de Apple TV blijft dat immers gewoon aanstaan...
Precies. Dus dat wordt de buren vragen...

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

MeesterBas schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:06:
Precies. Dus dat wordt de buren vragen...
Wat wil je die vragen dan?
Weet je al of het uberhaupt de Apple TV van je buren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 00:38
iAmRenzo schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:29:

Hoe kun jij de Apple TV van je buren zien dan? Je kan een Apple TV toch alleen zien als hij op hetzelfde netwerk zit?

@MeesterBas
Ik denk dat er een glitch zit in je Apple TV. Terugzetten naar fabrieksinstellingen zou kunnen helpen.

Ik heb laatst besloten om mijn Apple TV's allemaal via wifi te laten lopen. Is het bij jou per sé nodig om hem bedraad aan te sluiten?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Laatst online: 17:36
funk-e schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:16:
[...]

Hoe kun jij de Apple TV van je buren zien dan? Je kan een Apple TV toch alleen zien als hij op hetzelfde netwerk zit?

@MeesterBas
Ik denk dat er een glitch zit in je Apple TV. Terugzetten naar fabrieksinstellingen zou kunnen helpen.

Ik heb laatst besloten om mijn Apple TV's allemaal via wifi te laten lopen. Is het bij jou per sé nodig om hem bedraad aan te sluiten?
Bluetooth, bluetooth heeft hij het over.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

funk-e schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:16:
Nee, Apple TV's gebruiken bluetooth als broadcast om gebruikers die niet op je wifi zitten een adhoc netwerk aan te bieden.

Overigens weet ik nu niet helemaal meer wat het probleem van @MeesterBas is, want de reactie op vragen ontbreekt.
Pagina: 1