Televisie kopen voor gamen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:32
Beste tweakers,

Ik ben een leek op het gebied van televisies. Ik zoek een TV die geschikt is voor gamen, voornamelijk op de Xbox One.
Er wordt veel gesuggereerd dat Sony tv's beter geschrikt zijn voor gamen dan Samsung tv's, klopt dit?
Bij vrienden heb ik wel eens meegemaakt dat er bij hun TV's veel input lag aanwezig was, dat is iets wat ik dus niet wil!

Ik twijfel tussen de volgende televisie's:

- Samsung UE40J5100AW
- Sony KDL-40RD450

Budget is tot 400 euro. Volgens mij zijn deze twee TV's, goede apparaten om mee te gamen.

Is er iemand die enige kennis beschikt over deze modellen?
Een suggestie over een ander model, is ook zeer welkom.

Mvg,
Jordy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

hotymoty schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 21:25:
Er wordt veel gesuggereerd dat Sony tv's beter geschrikt zijn voor gamen dan Samsung tv's, klopt dit?
Ik zou zeggen, vraag om toelichting aan diegene die dit beweert/beweren. Wij kunnen onmogelijk andermans statements onderbouwen ;)
Bij vrienden heb ik wel eens meegemaakt dat er bij hun TV's veel input lag aanwezig was, dat is iets wat ik dus niet wil!
Begrijpelijk dat je dit niet wilt. Gelukkig zijn er online veel reviews te vinden waarin dit aspect naar voren komt.
Ik twijfel tussen de volgende televisie's:

- Samsung UE40J5100AW
- Sony KDL-40RD450

Budget is tot 400 euro. Volgens mij zijn deze twee TV's, goede apparaten om mee te gamen.
Waarom vind je dit? Als je dit kunt beredeneren hebben wij stof om op te reageren.
Is er iemand die enige kennis beschikt over deze modellen?
Wat zeggen de revieuws?
Een suggestie over een ander model, is ook zeer welkom.
Welke wensen heb je verder nog?
Resolutie/paneeltype/smartfuncties etc. ?
Als het je puur om het gamen gaat, waarom dan de keuze voor een tv ipv een (gaming)monitor?
Tv's zijn "per definitie" al minder geschikt voor louter het gamen. Wil niet zeggen dat er geen tv's zijn die er goed mee om kunnen gaan. Maar aangezien primaire doel van een tv elders ligt, betaal je bij een tv, ten opzichte van een (gaming)monitor, relatief veel geld voor andere irrelevante opties zoals b.v. Tuners, smart tv opties etc.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-10 23:27

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Ik vind Sony TV's verschrikkelijk om op te gamen, er is iets met de kleuren wat het moeilijk maakt om mensen te zien in bijvoorbeeld Battlefield 1 en Rainbow Six Siege. Samsung heeft dit iets minder. Phillips heeft dit totaal niet en ik het het idee dat het beeld/kleuren een stuk scherper zijn.

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:32
Switchie schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 21:34:
Ik zou zeggen, vraag om toelichting aan diegene die dit beweert/beweren. Wij kunnen onmogelijk andermans statements onderbouwen ;)
Ik doelde meer op het feit dat jullie dezelfde ervaringen delen met de mensen die het suggereerde.
Begrijpelijk dat je dit niet wilt. Gelukkig zijn er online veel reviews te vinden waarin dit aspect naar voren komt.
Ik heb weinig reviews gevonden die specifiek over dat onderwerp gaan. Meer standaardreviews over dat het beeld goed is en dat de prijs/kwaliteit verhouding goed ligt.
Waarom vind je dit? Als je dit kunt beredeneren hebben wij stof om op te reageren.
Dit is een aanname, maar die zijn gebaseerd op inhoudsloze recensies op bijvoorbeeld bol.com/coolblue sites. Niet echt representatief.
Heb ik al in de tweede vraag beantwoord.
Welke wensen heb je verder nog?
Resolutie/paneeltype/smartfuncties etc. ?
Als het je puur om het gamen gaat, waarom dan de keuze voor een tv ipv een (gaming)monitor?
Tv's zijn "per definitie" al minder geschikt voor louter het gamen. Wil niet zeggen dat er geen tv's zijn die er goed mee om kunnen gaan. Maar aangezien primaire doel van een tv elders ligt, betaal je bij een tv, ten opzichte van een (gaming)monitor, relatief veel geld voor andere irrelevante opties zoals b.v. Tuners, smart tv opties etc.
Gamen zal de grootste activiteit zijn, maar tv kijken doe ik ook in de late avonduurtjes.
Resolutie moet minimaal 1080p zijn. Verder vind ik het belangrijk dat de input lag zo laag mogelijk is. Verder heb ik weinig eisen.

Ik hoop dat ik nu wat duidelijker ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

hotymoty schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 23:19:
Ik doelde meer op het feit dat jullie dezelfde ervaringen delen met de mensen die het suggereerde.
Ik niet hoor. Meer een Samsung man maar dat is puur persoonlijk. Hoogstwaarschijnlijk heb ik andere wensen/eisen dan jij. Vandaar dat het ons zou helpen als je met "meetbare" eisen komt.
Ik heb weinig reviews gevonden die specifiek over dat onderwerp gaan. Meer standaardreviews over dat het beeld goed is en dat de prijs/kwaliteit verhouding goed ligt.
Beeld is imho een subjectieve factor. Uiteraard zijn zaken als kleurechtheid te meten maar dan is het alsnog de vraag of jou dit persoonlijk aanspreekt of dat je (veel te) hoog contrast mooier vindt.
Dit is een aanname, maar die zijn gebaseerd op inhoudsloze recensies op bijvoorbeeld bol.com/coolblue sites. Niet echt representatief.
In zoverre representatief dat deze reviews komen van de gemiddelde consument en niet van mierenneukerige Tweakers. Voor die gemiddelde consument kunnen de CB recensies wellicht waardevoller zijn dan onze kritieke blik op cijfertjes.
Probleem bij tv's is dat deze in essentie 2 dingen doet:
Beeld en geluid uitwerpen. Deze 2 zijn imho persoonlijk. Zeker bij gaming of muziek.

Dan heb je vervolgens het inputlag-aspect. Iets dat wel redelijk objectief te benaderen is. Deze info ga je inderdaad niet vinden op CB maar wellicht wel in recensies op Tweakers, hardware.info of tal van andere tech-sites.
Resolutie moet minimaal 1080p zijn.
Vanwaar de "minimaal" wens?
De non-s Xbox doet max 1080p (vaak op 30fps) en voor tv uitzendingen mag je al blij zijn als je 720p haalt.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:17

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies

TB > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1