Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pachmo
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:17
Na wat weekjes wachten heb ik vandaag mijn Xiaomi Redmi Pro binnen gekregen.

Na eerste gebruik de boel ingesteld, Telefoon had al een multi languages firmware dus van de ene kant was ik happy.

Maar na kaspersky geinstaleerd te hebben kreeg ik na scannen vlot de meldingen:

Afbeeldingslocatie: https://i146.photobucket.com/albums/r272/woaghalz/2017-02-22%2018.09.47_zpsmrmynpku.jpg

En.

Afbeeldingslocatie: https://i146.photobucket.com/albums/r272/woaghalz/2017-02-22%2018.10.32_zpswrhmihmv.jpg

Nu ben ik er niet gerust onder en wil eigenlijk de eu rom instaleren, echter hier loop ik vast want krijg het niet voor elkaar.

Wat heb ik allemaal al gedaan:

Heb de TWRP_omega gedownload en de xiaomi.eu_multi_HM2XTDPro_7.2.16_v8-5.1, deze heb ik gewoon op de pc staan.

Nu zet ik de telefoon in fastboot, maar daar vliegt ie al vrij snel uit, waardoor hij normaal gaat opstarten?

Ik heb links en rechts diverse topics doorgenomen maar kom er niet echt uit.

Wie o wie kan me verder helpen.

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Misschien een firmware van de leverancier ipv van Xiaomi, bij de Redmi 3 komt dit ook veel voor. Er is hier een heel topic over het unlocken van Xiaomi bootloaders, ik denk dat die nu nog gelocked is.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pachmo
Hoi Marzman,

Telefoon komt bij banggood weg, ik zal de komende dagen nog eens meer verdiepen in het unlocken, ik heb inmiddels wel een unlock aangevraagd maar nog niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pachmo
Zo de unlock permissie is gegeven en heb hem ook succesvol geunlockd, echter nu wil ik hem opnieuw opstarten/booten maar de telefoon vertikt dit.
Hij start deels op, MI logo komt te voorschijn op scherm en na een tijdje verschijnt onderin powerd by android en daar blijft het bij.

Ik heb van alles geprobeerd maar kom niet verder, wat doe ik fout of wat vergeet ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

pachmo schreef op zondag 26 februari 2017 @ 18:20:
Zo de unlock permissie is gegeven en heb hem ook succesvol geunlockd, echter nu wil ik hem opnieuw opstarten/booten maar de telefoon vertikt dit.
Hij start deels op, MI logo komt te voorschijn op scherm en na een tijdje verschijnt onderin powerd by android en daar blijft het bij.

Ik heb van alles geprobeerd maar kom niet verder, wat doe ik fout of wat vergeet ik?
Je hebt een bootloop te pakken. Ik zou als ik jou was even het Xiaomi bootloader unlock topic doorlezen. Je kan in ieder geval in fastboot booten en vanuit daar bijvoorbeeld een andere ROM flashen via de sp flash tools. Dezelfde procedures gelden voor alle andere Xiaomi telefoons met een MediaTek processor.

Nu je de unlock rechten hebt kan je uiteraard ook via fastboot (zoek wel ff de juiste drivers) een recovery flashen en de xiaomi.eu ROM flashen ipv bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
Welke chinastore blijft gewoon van die telefoons af? Gearbest en Banggood iig niet. M'n redmi van geekbuying.com was wel schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pachmo
Nadat het niet wou, alles uitgezet en even wat anders in de schuur gedaan.
na een kleine 30 min weer terug in huis en alles weer opgestart, miflash aan en tel in fastboot, daarna chin rom er opgezet en een tijdje later kwam er na een herstart weer beeld op de telefoon.
Er staat nu wel een china op maar ben al lang blij dat hij het weer doet.

Nu in alle rust even verder kijken hoe de eu er op moet en in welke volgorde met welke programma's

Kan ik nu ongeacht de versie die op de telefoon staat elke redmi pro eu erop zetten of moet ik nog ergens na kijken/letten.
Nou,

Kom er op dit moment even niet meer uit, krijg het op de een of andere manier niet voor elkaar.

Wat allemaal gedaan.

Pc met W10:
Met sp flash de scatter opnieuw geladen (Succesvol)
Met Miflash getracht dev rom in te laden via fastboot (succesvol) echter was zeer snel klaar???
Via adb fastboot een recovery geprobeerd te laden, geeft hier aan dat de file? te groot is.
nogmaals via een ander miflash dev rom geladen, geeft aan succesvol maar telefoon start daarna nog niet op.

Ik weet op dit moment echt niet meer wat ik fout doe of wat er mis gaat.

Wie helpt me verder.

[ Voor 33% gewijzigd door pachmo op 28-02-2017 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pachmo
Topic kan op slot.

Na veel problemen en tegenslagen zelf doorzetten en proberen en mede dankzij de tips en hulp van " bottom line " alles werkend gekregen.
Pagina: 1