Desktop Icons Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelRijk
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13-06 14:44
(jarig!)
Hoi medetweakers,

Op mijn desktop heb ik icoontjes, deze staan alleen heel ver van de rand af.
Ik krijg ze niet verder opgeschoven, ik heb dit probleem op mijn laptop, maar sinds vandaag ook op mijn PC. Op mijn laptop heb ik "raster" uitgezet, maar dit vind ik niet echt een oplossing.
Vandaag zijn mijn icoontjes op mijn desktop ineens verschoven na een restart, weet iemand wat ik kan doen om ze weer netjes tegen de rand te krijgen?

Zoals je ziet zijn links de icoontjes netjes tegen de rand aan, rechts zit er een flinke ruimte tussen, op mijn laptop is het zelfs zo erg dat er bijna een heel icoontje tussen past. :(

De screenshot is van mijn PC
http://imgur.com/a/INMbW
Thanks alvast! :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Toevallig wat veranderd (software- of hardwarematig) wat dit zou kunnen verklaren?
Andere resolutie/monitor of (driver)update van de grafische kaart bij voorbeeld?

Kan verder weinig vinden over het probleem. 2 'gelijkwaardige' cases schetsen;
- Origin die rechterdeel van scherm onbruikbaar maakt (zie toevallig wel origin bij jou geinstalleerd staan)
- "textsize" op 125% of 150% kan problemen geven

Ps. Feit dat je probleem op zowel pc als laptop hebt sluit voor mij stukje hardware uit. Zal dus waarschijnlijk softwarematig iets fout gaan.
Er vanuitgaande dat beide devices (compleet) andere hardware huisvesten zou je stukje drivers misschien ook al weg kunnen denken als mogelijke dader.
Blijft imho; een programma'tje of (windows)instelling als logische dader over. Zou het dus in eerste instantie in die hoek zoeken :)
Mbt, de spontane problemen op jouw pc dus des te relevanter of je toevallig onlangs een aanpassing hebt gedaan vlak alvorens dit probleem zich voordeet.
Lees over een reboot; toevallig een update/installatie gedaan dat een reboot benodigde?

[ Voor 37% gewijzigd door Switchie op 22-02-2017 20:57 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10:49
Probeer eens met linker Ctrl-toets ingedrukt houden en dan scrollen met de muis. Typisch iets wat men per ongeluk kan doen. Hierdoor wordt de rastergrootte en icoongrootte aangepast. Wellicht heeft dat ook invloed op de kantlijn.
Anders moeten we even googlen op een registerinstelling hiervoor, zoals:
https://www.infopackets.c...s-10-desktop-icon-spacing

[ Voor 19% gewijzigd door TanteBeth op 22-02-2017 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 28-09 00:03
Had zelf het zelfde en had het m.b.v. het volgende artikel gefixt: https://www.tenforums.com...-change-windows-10-a.html Ook duidelijk uitgelegt d.m.v wat plaatjes.

[ Voor 12% gewijzigd door CCJJVV op 22-02-2017 23:33 ]