Ervaring Boxzed: Leugens en bedrog

Pagina: 1
Acties:
  • 562 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Tonio
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-12-2022
Hallo iedereen,

enkele dagen terug kreeg ik een pc van een vriend. Deze ging vorige keer zonder probleem, maar startte de dag van afgeven niet meer op. Geen bootsounds, geen beeld, niets... Dus contacteer ik de plaatselijke pc-zaak voor een onderzoekje te laten doen.

Verdict: "Moederbord kapot. Het betreft een oude standaard, dus de werkende stukken kunnen we niet overzetten op een nieuw moederbord. Maar momenteel hebben we een game pc in promo staan, en dit model lijkt ideaal om de jouwe te vervangen. €999.99 "
(Ze weten dat ik een oude pc wil redden omwille van het budget, en anders een budget-pc ging samenstellen voor een 600 euro. 8)7 )

Daags nadien koop ik 2ehands identiek hetzelfde moederbord. Vervolgens vraag ik of ze dit kunnen gebruiken om alles over te plaatsen, en of ze eventueel nog een cpu van die oude standaard hebben voor een upgrade.

Antwoord: "Het probleem is dat we die cpu niet zouden kunnen testen, gezien we geen moederborden van die standaard hebben liggen. Het overzetten van de stukken komt op €70 uit. (2 werkuren...)"

Meteen een slecht buikgevoel... Hoe hebben ze dan alle onderdelen getest en goedgekeurd? Ook dat advies niet verder ging dan de pc van €999 en het gratis opsturen van hun folder ging kwam niet aangenaam over.

Nuja, ik koop wat koelpasta bij hen en besluit thuis zelf aan de slag te gaan. Meteen zie ik dat de pc mooi is opgekuist. Vraag me niet waarom, maar ik besloot de pc aan te sluiten en op te starten. En... dat ging !
Die pc staat nu al uren te draaien, is afgesloten en heropgestart geweest, geupdate, en heeft twee games vlot gedraaid. (Minecraft en League of Legends, 2.8Ghz 4Gb ram dual core pc)

Nu weet ik niet hoe vaak dit voorkomt, maar dit is onaanvaardbaar. Gezien alle contact telefonisch verlopen is, heb ik nergens bewijs van. Kan ik iets anders doen dan het hier bij laten? (Geen rechtzaak, zware eissen, maar duidelijk signaal in de hoop dat ze dit niet blijven doen, of snel hun zaak mogen sluiten. Niet uit hebberigheid, maar uit correctheid.)

Los van wat wel of niet kan... Boxzed = >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:49
Ik begrijp je verhaal niet helemaal, maar samengevat: je brengt een kapotte pc naar een winkel, besluit vervolgens om deze niet te laten repareren, haalt 'm weer op en constateert dat de pc toch gerepareerd is? En dat vind je onaanvaardbaar? Ehm...

Of bedoel je met onaanvaardbaar dat de winkel beweert dat de pc niet te herstellen is en je vervolgens liever een nieuwe verkoopt, terwijl deze stiekum toch blijkbaar te herstellen was? Vergeet dan niet dat het voor een winkel erg lastig is om een pc die ze niet kennen te repareren. Tuurlijk kunnen ze onderdelen vervangen, maar ze hebben geen garantie dat er niet onderwater iets toch niet lekker werkt waardoor de eigenaar na een maand toch terug komt met een instabiele pc. En toon dan maar eens aan dat jij dat als reparateur niet gedaan hebt. Precies hetzelfde als je als hobbyist iemands pc fixt en hij heeft 'm na een paar week alweer gesloopt.

Maar het was netter geweest als ze inderdaad meteen gezegd hadden dat repareren mogelijk is maar zonder garanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie hier geen leugens of bedrog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Tonio
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-12-2022
Boxzed staat daar niet bij, het is een plaatselijke zaak. Of wil je dat ik mijn review daar plaats?
PhilipsFan schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 19:49:

Of bedoel je met onaanvaardbaar dat de winkel beweert dat de pc niet te herstellen is en je vervolgens liever een nieuwe verkoopt, terwijl deze stiekum toch blijkbaar te herstellen was?
...
Maar het was netter geweest als ze inderdaad meteen gezegd hadden dat repareren mogelijk is maar zonder garanties.
Dit... Hetgeen ze zeggen komt niet overeen met de waarheid. Vraag gerust de werkuren te betalen voor het maken van de pc als je hem maakt. Laat gerust weten dat hij niet te maken valt als dat zo is. Maar liegen dat hij niet te maken is in de hoop dat ik bij hen meer geld op doe is lelijk.

Dat hij gratis gemaakt is klaag ik niet over, maar dat hebben zij blijkbaar niet gedaan want dat moederbord was kapot toen zij er naar keken.
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 19:50:
Ik zie hier geen leugens of bedrog.
Dus als iemand je zegt dat je moederbord stuk is en niet te vervangen of te maken valt, en de intacte onderdelen ook geen nut meer hebben, in de hoop dat je het op de vuilbak laat kieperen en een nieuwe pc te kopen bij hem, voel jij je niet bedrogen als blijkt dat je pc eigenlijk perfect werkt?

Evengoed had ik 1000 euro armer geweest, zonder reden. En dat was dan toch wel gebeurd omdat er duidelijk gelogen is geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:59
Jouw schade is nu dus een vervangend moederbord van 70 euro dat je op basis van hun onderzoek hebt aangeschaft?

Wat waren de kosten die ze voor het onderzoek gerekend hebben?

Dat het allemaal wat vreemd overkomt kan ik inkomen, maar of je er opzet bij kunt bewijzen wordt een ander verhaal.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je eens wat specs zou noemen werd het misschien al wat duidelijker, maar meer dan 90% van alle dualcore PC's in de omloop kan je gewoon de afvalbak in knallen als het om gaming gaat, met uitzondering van bijvoorbeeld recente i3's of een Pentium G3285. Afhankelijk van de hardware is hun advies helemaal niet zo gek. Hooguit onjuist, maar dat hoeft helemaal niet bewust te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Zoals @ThinkPad ook al aangaf, is dit meer iets voor een shopreview. Staat de webshop er niet bij, kan je hem altijd zelf toevoegen via https://tweakers.net/ext/pricewatch.dsp?action=addShop.

Ik zet hier dan ook een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.