Internet studentenhuis dmv ISRA punt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste medeforummers,

Ik woon sinds kort in een studentenhuis met een Tele2 abonnement, hier is in elke kamer een ISRA-punt aangebracht (type 2). De wifi wordt gedeeld, de router van het Tele2 abonnement staat dan ook bij mijn huisgenoot op zijn kamer (deze is aangesloten op zijn ISRA punt).

Echter is de ontvangst in mijn kamer niet heel goed, daarnaast heb ik een aantal apparaten (3 stuks) die direct via een UTP kabel met het internet verbonden moeten worden.

Nu is mijn vraag; wat is de beste oplossing om internet in mijn kamer te verzorgen (op een zo veilig, stabiel en snel mogelijke manier)?

Is het een optie om via het ISRA punt in mijn kamer een eigen modemrouter aan te brengen? Of is een gewone router al voldoende hiervoor?

Of is het gewoon handiger om een Range Extender in mijn kamer te hangen?

Ik hoor graag jullie expertise op dit gebied. :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Als je een eigen ISRA punt hebt, zou je daar gewoon een eigen internetabonnement op aan moeten kunnen vragen.

Maar weet je zeker dat het een ISRA punt betreft en niet gewoon een telefoonaansluiting? Dat laatste lijkt me veel waarschijnlijker. In dat geval ben je toch afhankelijk van de gezamelijke aansluiting. Misschien kun je een kabel trekken naar de router, om een switch aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:59
Wanneer iedereen zijn eigen ISRA aansluiting heeft kan je gewoon zelf een abonnement aanvragen bij een provider. Waarschijnlijk bedoel je een data aansluiting, deze is dan gekoppeld aan de router die in de andere kamers staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jordyz schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:03:
Wanneer iedereen zijn eigen ISRA aansluiting heeft kan je gewoon zelf een abonnement aanvragen bij een provider. Waarschijnlijk bedoel je een data aansluiting, deze is dan gekoppeld aan de router die in de andere kamers staat.
Ik heb het echt over een ISRA-punt, het oude(re) type zonder UTP aansluitingen.
In mijn kamer zit nu een ISRA aansluiting (zie de foto voor het desbetreffende type) met daaronder één 4 polige PTT wandcontactdoos.

Afbeeldingslocatie: https://www.xs4all.nl/upload/a7355f6f-561e-4a9a-9caf-83273554fa1c_image3539484942144583702.gif

Het zou voor mij ideaal zijn wanneer ik op hetzelfde abonnement als mijn huisgenoot zou kunnen werken (met het kostenplaatje in mijn achterhoofd; delen is immers goedkoper).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:39

job

Als je zijn abonnement wilt delen kan je het isra punt niet gebruiken.
Dan zal er een kabeltje naar hem toe moeten gaan. Aan jouw uiteinde een switch of accesspoint, aan zijn kant gaat de kabel in zijn modem/router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:59
Dan zal je inderdaad een kabel moeten trekken van de router/switch naar je kamer. De vraag of dat dit makkelijk te doen is mot je aan je huurbaas vragen. Die zal wel enig idee hebben of dat dit mogelijk is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03-2022
Ik heb ooit gewoon buiten via Het raam gedaan gedurende een paar jaar. Ging mooi tussen De kieren van de sluitrubbers. Gaat dat niet (had ik ook bij een van de draden) gewoon de losse aderen plat. Was gedurende 5 jaar een top oplossing ^^

Owner of http://scorpei.com/

Pagina: 1