Toon posts:

mx 400 vs normale mx met overklokken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand me vertellen of je een mx400 verder kunt opvoeren dan de "normale" mx? Ze hebben net nl. bij mn leverancier een prettig foutje gemaakt door mijn normale V7100/T door een mx400-versie hiervan te leveren, dit omdat mn kaart af en toe groen beeld produceerde.

Maar zit er een groot verschil in overklokbaarheid van deze twee? Op allebei zit 6,0ns geheugen, op mn oude huyundai en nu samsung.

ps. kom niet aan met utfs, ik heb 4 pagina's gespit met mx400 topics!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zal niks tot weinig uitmaken, alleen de de core draait standaard hoger. Het is hetzelfde design dus in principe ook dezelfde maxspecs. De kwaliteit van het gebruikte geheugen is de kritieke factor.

Verwijderd

Topicstarter
het lijkt me dat nvidia toch wel iets aan het design van de chip heeft verandert of op zijn minste het productieproces heeft aangepast. Anders hadden ze de gforce2mx wel meteen naar de 200mhz geklokt. Mijn mx400 blijft trouwens wel koeler dan mn normale mx, op dezelfde snelheid dan. nu kan k mn handen gewoon op de heatsink houden. was maar testje, hangt nu weer een blue orb op.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op dinsdag 03 juli 2001 15:43 schreef neographikal het volgende:
het lijkt me dat nvidia toch wel iets aan het design van de chip heeft verandert of op zijn minste het productieproces heeft aangepast. Anders hadden ze de gforce2mx wel meteen naar de 200mhz geklokt
Da's marketing... ;)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Een MX moet wel voor low budget blijven. Daarom zal Nvidia niet klakkeloos MX'en uitbrengen op de maximaal haalbare corespeed. Het kan best zo zijn, dat de eerste MX'en expres op 175 Mhz naar buiten worden gebracht, om niet teveel in de GTS regionen te komen. Prijs en marktpolitiek spelen dus naast het technische verhaal ook een rol.

Verwijderd

De 400 versie (ik heb de 7100 Pro Edition) is dezelfde als de normal's enkel hebben ze nu de freq's aangepast zodat het aanbod de markt beter dekt.
de 200 is dus lager ingezet en blaast net zo hard als de 400 die weer iets hoger freqt naast de normal's [JUST A MATTER OF FOOLING HTE CROWD] De 400 draait dus op een hogere freq maar een die wel statibiel is gebleken bij uitvoerig testen..
De 200 is beperkt in klokking door er minder capabel geheugen op te plakken, anders zouden wij van een 200 een 400 maken voor de prijs van een 200

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu ff een testje gedaan, met mn mx400. De oude mx kreeg ik, zelfs met deze extreme koeling niet over de 210mhz heen. Nu zet ik hem zonder ook maar enige vorm van artifacts met een blue orb zo ff op 220 mhz.

Ik zal zo eens gaan kijken hoever of ik echt kan gaan komen!!

en ehm....de 200versie is niet dezelfde als de "normale" gforce2mx. Deze is nog een factor 2 trager!

Verwijderd

Topicstarter
ik zit nu al op de 240/206 zonder enige vorm van blinkende triangels of wat dan ook. hiermee is denk ik wel bewezen dat de mx400 toch echt stukken hoger te klokken is dan de normale mx?! dit overigens icm een blue orb en wat arctic silver II

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb mn max bereikt: 247mhz voor de core en 206 voor het geheugen.

als ik het geheugen op 210 zet dan krijg ik zelfs artifacts in windows. Zet ik de core op 250 dan krijg k redelijk zware artifacts bij de demo van de heli in 3dmark 2000.(hoger gaat powerstrip trouwens niet :) ) Maar op de bovenstaande snelheden loopt de kaart als een zonnetje. Ik ga em zo ff een uur 3dmark in een loop laten draaien en kijken wat tie dan doet.

Toch geen slechte score voor mn blue-orbje!!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Core overclocken heeft bijna geen zin, het draait om de mem.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Klop idd, ik hou een tabelletje bij van de core/memory speeds waarom ik mijn v7100 zet, en de 3dmark en artifacts erbij.
Heb nog geen artifact gezien, en volgens mij kannie nog flink wat hoger, wordt niet eens warm zover ik kan voelen. Zit wel een blauw orbje op...
Nu zit ik op het punt dat het opeens erg veel qua 3dmark2k en fps in quake gaat uitmaken. Klok rustig mhz voor mhz over :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Topicstarter
ehm core maakt dus wel degelijk uit: scheelt mij in 3dmark2000 500 punten(5200 naar bijna 5700) en in 2001 ca 300(van 2300 naar 2600).

systeem draait heerlijk zow :P

ow ja en blue orbje owned, maakt bijna geen lawaai, en al helemaal niet als je em op 7V zet!! my system is 8-)

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Valt best mee eigenlijk.....
mijn 7100 draait ook prima op 240 core
(dit met de standaard heatsink en een 486 fan @ 7volt )
alleen het geheugen wil niet hoger als 200 :(

Verwijderd

ik denk dat het verschil niet zo groot zal zijn tussen mx en mx400

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 03 juli 2001 17:31 schreef Emperor het volgende:
ik denk dat het verschil niet zo groot zal zijn tussen mx en mx400
wel dus scheelt redelijk wat, toch nog zo'n 10% als je em opvoert.
Pagina: 1