Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Noctua NH-D15S lijkt scheef te staan?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ralse
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20-04-2017
Ik heb een systeem door alternate laten samenstellen.
Mijn IT collega's wilde hem per se ook van binnen zien.
Bij het openmaken merkten we op dat de fan er scheef op staat ogenschijnlijk.
Zou dit normaal kunnen zijn?

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2ldy3cy.jpg

Kan me haast niet voorstellen dat ze het bij alternate slecht zouden monteren.
Alles is overigens prima weggewerkt met colson bandjes en de beschikbare cable management.
Collega's zeiden dat het wel normaal kan zijn, het leek goed op de cpu te zitten.
Hij staat op een MSI H270 GAMING M3 mobo met een Intel Core i5-7600 CPU in een be quiet! SILENT BASE 600 Windowrdbk ATX case al denk ik niet dat deze zaken een invloed hebben.

Alle reacties

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:14

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Op de vele foto's die ik online kan vinden staat deze nergens scheef. Hoe ziet het van de andere kant eruit, dus 90° tegen de klok in gezien? Zit er iets van ruimte tussen koeler en CPU? Het zou iig niet zo moeten staan.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Ralse
Ik zie ook nergens dat hij scheef zou kunnen staan.
Hij blijkt wel goed vast te zitten op het moederbord, krijg hem zelf niet zomaar verder gevezen.
Het lijkt wel alsof die heatspreader dingen verbogen zijn geweest (wat volgens mij de werking niet stoort).
Kan me haast niet voorstellen dat ze zoiets zouden afleveren.
Zijkant zoals gevraagd:
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/9qeo8n.jpg

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En dan net zo de hoek hebben waarbij we de voet niet zien. ;) Ik vermoed ook wat je zegt, dat de heatpipes wat gedraaid/gebogen zijn.

• Ralse
Ja sorry, ik heb een foto van de voet maar daar ben je nix wijzer uit zelfs met flits.
Ik heb geprobeerd te kijken met zo'n usb otg android endoscope camera ding maar alles leek me goed geinstalleerd te zijn.
Nou ja, ik heb ze gemailed, als ze de installateur te pakken krijgen en hij weet nog wat hij geflikt heeft ben ik gerust - of heb ik garantie.

Bedankt in ieder geval voor de aandacht : )
En ik laat nog weten wat de uitkomst is.
Dan is er tenminste geweten of een NH-D15S ook werkt met gebogen heatpipes : )

Zo heb ik eens een Antec watercooler helemaal moeten aanpassen omdat hij zogenaamd compatibel was met moederbord maar in praktijk dus niet (customer support antwoorde uiteindelijk niet meer).
De schroeven gingen niet dus...heb ik hem vastgeplakt aan het moederbord met secondelijm, zo heeft hij 5j gedraaid tot en met de verhuis.
Hij werkt nog steeds prima, al moet ik hem nu plat op zijn zij leggen omdat hij anders geen goed contact meer maakt en dus binnen enkele seconden overhit.
De fans had ik ook moeten bijslijpen omdat het ram in de weg zat, een paar milimeter maar.

Verwijderd

Wie weet heeft Alternate de koeler retour gehad van een klant en vrolijk in jouw systeem gemonteerd. Het zal prima werken maar het hoort niet en je hebt ook nog eens een behuizing met raam dus het ziet er niet uit. Reclameren bij Alternate dat ze ervoor moeten zorgen dat er een rechte koeler op komt te staan. Helaas is de aftersales van Alternate verre van de beste waar je mee te maken kan krijgen.

• Ralse
Ik dacht ook aan een retour item, doch snap ik niet hoe dit zo gebogen kan zijn geweest.
Het is stevig materiaal, dan moet er al iemand op hebben getrapt ofzo.
Er zit inderdaad een raam in maar dat doe ik eigenlijk enkel om eventuele probs op te sporen of om te kijken of ik hem moet uitkuisen.
Hij komt namelijk aan die kant tegen een bureaukast te staan.

Ik heb voorlopig een andere ervaring met de communicatie van alternate (België)

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:19

rdejongjr

Gnome

Ding heeft waarschijnlijk iets staan wapperen tijdens vervoer. Niet heel gek met dat gewicht aan een paar dunne heatpipes.

Blij dat het ding geen sluiting maakt met de videokaart.

Mocht je jezelf er erg aan storen is het prima iets terug te drukken, vervoer blijft een hell voor hardware.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Ralse schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 22:38:
Ik dacht ook aan een retour item, doch snap ik niet hoe dit zo gebogen kan zijn geweest.
Het is stevig materiaal, dan moet er al iemand op hebben getrapt ofzo.
Hier verkijk je je een beetje op. Sowieso steekt het gevaarte ver uit waardoor je een hefboomwerking krijgt.
Er zit inderdaad een raam in maar dat doe ik eigenlijk enkel om eventuele probs op te sporen of om te kijken of ik hem moet uitkuisen.
Hij komt namelijk aan die kant tegen een bureaukast te staan.
99% van de mogelijke probs zijn onmogelijk op te lossen door door een raampje te gluren. Oprecht benieuwd hoe je dit voor je ziet.
Ik heb voorlopig een andere ervaring met de communicatie van alternate (België)
Verwacht zelf stiekem dat zij de verantwoordelijkheid bij de bezorgdienst neerleggen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Ralse
rdejongjr schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 01:17:
Mocht je jezelf er erg aan storen is het prima iets terug te drukken, vervoer blijft een hell voor hardware.
Ik kreeg ze niet teruggedrukt met middelmatige druk te zetten (wil natuurlijk niet dat het afbreekt op het moederbord), lijkt me sterk dat ze zouden buigen met gewoon wapperen.
Switchie schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 01:44:
99% van de mogelijke probs zijn onmogelijk op te lossen door door een raampje te gluren. Oprecht benieuwd hoe je dit voor je ziet.
Ik vrees dat ik vanuit ervaring naar die ene percent moet verwijzen dan.
Zo heb ik een aantal keer een probleem met een van de fans gespot, wat nergens in de logs te zien was.
Heb ook gezien dat er een hoop indicatieleds zijn voorzien, meer dan vroeger.
Met een goed oor (en zicht) kan je problemen lokaliseren zonder dat hij open moet en op zen kant moet liggen - waarmee je een andere situatie schept.

• Ralse
Alternate wilde eerst dat ik hem terugbracht maar das ni zo handig.
Had zelf aangeboden om hem eraf te halen wat ze toestonden.
Probleem lijkt me wel duidelijk zo:
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/12149rd.jpg

Heb nog wel serieus wat kracht moeten zetten om ze terug te buigen.
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/as5qd.jpg

Kan me echt niet voorstellen dat zen eigen gewicht dit verooraakt heeft tijdens transport.
Ik heb na dit gezien te hebben heel het toestel in de doos een half uur gedragen met wat geklungel en dat had er geen invloed op.

Ik kon ook zonder probleem een retourformulier invullen voor de krassen op het venster maar daar heb ik geen zin in.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Damn, dat is flink scheef en dat voor een heatsink dat toch wel redelijk stevig is. Ben toch benieuwd hoe dat heeft kunnen gebeuren. Wellicht zoals ACB2401 suggereert, dat het al een retour koeler was. Of een fabricagefout.

• Ralse
Alternate wilt hem nog steeds laten ophalen door DHL maar ik laat het zo - zolang er niets raar gebeurd met het toestel.
Ze geven geen uitleg over hoe het zou kunnen gebeurd zijn.

Mijn waterkoeler van weleer heb ik ook jaren laten draaien vastgeplakt met secondelijm, deze zal ook wel goed blijven werken.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:57
Ralse schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:44:
Alternate wilt hem nog steeds laten ophalen door DHL maar ik laat het zo - zolang er niets raar gebeurd met het toestel.
Ze geven geen uitleg over hoe het zou kunnen gebeurd zijn.

Mijn waterkoeler van weleer heb ik ook jaren laten draaien vastgeplakt met secondelijm, deze zal ook wel goed blijven werken.
dat ding heeft ook aan je mobo getrokken he.. Uiteraard is het prima als het werkt, maar er kunnen best onzichtbare schades zijn

• Ralse
418O2 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:45:
dat ding heeft ook aan je mobo getrokken he.. Uiteraard is het prima als het werkt, maar er kunnen best onzichtbare schades zijn
Das een goed gedacht maar alleszins geen zichtbare schade toen ik hem eraf haalde.
Heb ook achterkant van het moederbord bekeken (beide zijpanelen van case kunnen er makkelijk af).

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04:03
Persoonlijk zou ik hem terug naar alternate gestuurd hebben en een nieuwe gevraagd puur omdat hij zo is afgeleverd.
Pagina: 1