Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:14
Ik zoek een?
Full HD (1920x1080) IP buitencamera met nachtzicht.

Wat is je budget?
Ik mik op zo'n 200€ max, met wat rek als het echt een aan te raden model is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De oprit en voordeur te monitoren.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik kom uit bij merken als Eminent (EM6350), Ezviz (C3S) of Foscam (FI9900EP) bij Coolblue en dan nog enkele naamloze modellen bij andere verkopers van bewakingscamera's. Hikvision is blijkbaar ook een gekende maker, maar hun modellen gaan snel boven budget. Behalve de Hikvision DS-2CD2020F-I
Nestcam en Netatmo vind ik maar niets, vrij duur en dan ook nog verplicht een abonnement te nemen.

Welke vragen heb je hier nog over?

Ik heb geen ervaring met camerabewaking in het algemeen, het is de eerste camera die ik aan het huis hang en stel me dan ook wat vragen over aansluiting;

Hoe zit het met de dikte van de kabelbomen aan zo'n camera? Ik kan wel een gat boren in de muur, maar wil ook geen 'halve muur' slopen om de kabels binnen te krijgen. Hoe kleiner ik het gat kan houden, hoe beter.

Welke merken bieden een goede app-ondersteuning/ontwikkeling, want gebruik op smartphone/ipad is wel noodzakelijk.

Zijn er zones instelbaar, zodat ik bijvoorbeeld duidelijk de oprit kan afbakenen en daarvan melding krijg binnen die zone?

Wat is het dataverbruik van zo'n camera? Ik zit op een abonnement met 150gb/maand limiet.

Zijn er toestellen die een upload naar bijvoorbeeld Onedrive ondersteunen?

Graag ervaringen en aanbevelingen...

[ Voor 8% gewijzigd door Drwho1 op 22-02-2017 16:21 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik heb vorig jaar ook voor de eerste keer ip-camera's gehangen; 1 bij de voordeur/oprit en 1 in de achtertuin. Heb na lang wikken en wegen gekozen voor de Hikvision DS-2CD2132F-I, die ik voor een mooie prijs heb kunnen krijgen. Volgens mij zijn ze momenteel uit het assortiment want ze staan niet meer op de site van Hikvision, er zijn nu minder aanbieders en de prijs ligt nu een stuk hoger. Wat me wel op is gevallen c.q. tegen gevallen is de werking in het donker. De geclaimde afstand wordt bij lange na niet gehaald. Dit is iets om rekening mee te houden. Hang de camera dus niet te ver van het belangrijkste punt af.
Drwho1 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:40:
Hoe zit het met de dikte van de kabelbomen aan zo'n camera? Ik kan wel een gat boren in de muur, maar wil ook geen 'halve muur' slopen om de kabels binnen te krijgen. Hoe kleiner ik het gat kan houden, hoe beter.
Valt best wel mee. De kabelboom heb ik in de ophangbeugel zitten (daar is voldoende ruimte voor) en naar binnen toe heb ik alleen een netwerkkabel lopen omdat ik ze ook via POE van voeding voorzie. Eén klein gat voor een netwerkkabel is dan voldoende.
Welke merken bieden een goede app-ondersteuning/ontwikkeling, want gebruik op smartphone/ipad is wel noodzakelijk.
De Hikvision camera's beschikken volgens mij wel over een app maar deze gebruik ik niet. Heb de camera's gekoppeld aan een Synology en maak daarop gebruik van hun Surveillance Station, inclusief bijbehorende apps. Werkt voor mijn gebruik in ieder geval prima.
Zijn er zones instelbaar, zodat ik bijvoorbeeld duidelijk de oprit kan afbakenen en daarvan melding krijg binnen die zone?
Kan er geen algemeen antwoord op geven maar in Surveillance Station kan dit wel.
Wat is het dataverbruik van zo'n camera? Ik zit op een abonnement met 150gb/maand limiet.
Geen idee maar zal natuurlijk afhankelijk zijn van de gekozen kwaliteit van de opnames en hoeveel fps je wil opnemen.

• Drwho1
S1NN3D schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 07:35:
Ik heb vorig jaar ook voor de eerste keer ip-camera's gehangen; 1 bij de voordeur/oprit en 1 in de achtertuin. Heb na lang wikken en wegen gekozen voor de Hikvision DS-2CD2132F-I, die ik voor een mooie prijs heb kunnen krijgen. Volgens mij zijn ze momenteel uit het assortiment want ze staan niet meer op de site van Hikvision, er zijn nu minder aanbieders en de prijs ligt nu een stuk hoger. Wat me wel op is gevallen c.q. tegen gevallen is de werking in het donker. De geclaimde afstand wordt bij lange na niet gehaald. Dit is iets om rekening mee te houden. Hang de camera dus niet te ver van het belangrijkste punt af.
Ik heb een voorkeur voor een bullet model, al zijn de domes dan ook weer discreter....
[...]

Valt best wel mee. De kabelboom heb ik in de ophangbeugel zitten (daar is voldoende ruimte voor) en naar binnen toe heb ik alleen een netwerkkabel lopen omdat ik ze ook via POE van voeding voorzie. Eén klein gat voor een netwerkkabel is dan voldoende.
Toch zie en lees ik over sommige modellen (Zoals bij de Foscam hier te zien) dat er teveel kabelboom aanzit. Dat is ook wel met geluid, dat hoeft niet voor mij.
Ik wil inderdaad enkel een UTP binnen brengen voor PoE, dan kan het bij een subtiel gaatje blijven.
[...]

De Hikvision camera's beschikken volgens mij wel over een app maar deze gebruik ik niet. Heb de camera's gekoppeld aan een Synology en maak daarop gebruik van hun Surveillance Station, inclusief bijbehorende apps. Werkt voor mijn gebruik in ieder geval prima.
Er zijn blijkbaar wel meerdere apps in omloop, niet merkgebonden. Daar zal ik nog wel wat in vinden...
[...]

Kan er geen algemeen antwoord op geven maar in Surveillance Station kan dit wel.

[...]

Geen idee maar zal natuurlijk afhankelijk zijn van de gekozen kwaliteit van de opnames en hoeveel fps je wil opnemen.
Ik ben ondertussen op IPcam-shop.nl een gesprek aangegaan met de klantendienst en daar hebben ze mij naar de Dahua Easy4ip IPC-HDBW1320EP doorverwezen. Dat gecombineerd met een bijpassende aluminium muurbeugel en een PoE injector maakt het wel een interessant geheel.
Als ik elders nog wat kijk naar een PoE injector, dan kan ik nog 10 euro lager.

Volgens medewerker heeft Dahua een betere beeldkwaliteit dan Hikvision en een beter app-ondersteuning naar hun ervaring...qua prijs zit dit absoluut goed voor het geheel.
Met die muurbeugel kan ik dan ook gewoon via een klein gaatje UTP naar buiten brengen en in de beugel wegstoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Knoop doorgehakt en besteld:

Dahua Easy4ip IPC-HDBW1320EP - 3 MP HD POE Dome Camera - 2.8mm lens
Dahua - DH-PFB203W - Muurbevestigingsbeugel
Vivotek PoE-injector (15.4W af) AP-FIC-010A-015

Technische fiche, uiterlijk, merkeigen muurbevestiging, positieve reviews hebben me overtuigd. Gesprekje met support was ook nuttig.

Totaal €246,70
Maandag levering.

Ik ben benieuwd... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webafast
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-02 13:31
Ik heb eerst gekeken voor Foscam camera's en vervolgens bvoor Hikvision echter na het lezen van diverse reviews ben ik uitgekomen op de Dahua IPC-HDW5231r

https://nl.aliexpress.com...=2114.13010608.0.0.JXipI6

Camera moet nog binnen komen.

De houder heb ik reeds binnen:

https://nl.aliexpress.com...=2114.13010608.0.0.qx5MRk

Ben benieuwd naar je ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-04 17:44
Ik heb zelf nu een PEB-400, zonder POE, is een Dome, maar ook een 4 MP. Die heb ik buiten hangen, ben er zeer over te spreken. Heb er 175 voor betaald toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Wat vinden jullie van de Dahua stellar dh-ipc-hfw4431m-i2?

https://nl.aliexpress.com...fe-4c03-ba57-55f6096ccba1

Het lijkt mij een erg mooie camera voor het geld.
Full HD, IR tot 40m, ONVIF, POE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-05 08:59
In het algemeen zijn 2MP sensors beter in het donker dan 4MP sensors (hogere lichtgevoeligheid door grotere sensor tov. pixelsdichtheid).

Bij Dahua zijn de starlight camera's beduidend beter in het donker (gevoeligere Sony Cmos sensors).

Dan kom ik bij Dahua uit op:
IPC-HFW4231E-S

Die 40M IR dat heeft niet zoveel waarde, met een 3.6mm lens herken je geen gezicht of nummerplaat verder dan 5m (en dan nog). Ofwel moet je kijken naar grotere lens (8mm, 12mm) of een varifocal.

Bullet is OK, wil je een andere vorm van raad ik Dome af, het gaf bij mij meer reflecties buiten, dan liever een turret.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinSauper
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-12-2020
knip, spam

[ Voor 96% gewijzigd door F_J_K op 18-11-2020 07:32 ]

Pagina: 1