Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickvdlinde
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 28-11-2020
Ik heb sinds een maand last ervan dat mijn Samsung Galaxy S7 snel leeg is. Als ik naar de batterij instellingen ga zie ik dat:

- Android OS
- Android-systeem
- Mediaserver

Erg veel gebruiken. Ik zit op dit moment op 80% en de bovengenoemde verbruiken daarvan 40%. Ik wil hier erg graag van af. Ik heb op aanraden van Samsung al een hard reset gedaan maar dat heeft geen invloed gehad. Nu zeggen ze dat ik hem voor reparatie op moet laten sturen maar dat zie ik niet zo zitten.

Wat kan ik het beste doen?

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
*knip*. Nee dus.

[ Voor 97% gewijzigd door rens-br op 22-02-2017 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:10

Zeror

Ik Henk 'm!

*knip*.

Maar @ TS:
Hoe lang heb je de telefoon al? Gebruikt je hem intensief (games en veel apps) of licht (af en toe een belletje, whatsapp, email)?
Op welke momenten laad je je telefoon op? Is dit regelmatig of onregelmatig?

[ Voor 28% gewijzigd door rens-br op 22-02-2017 15:18 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-01 08:10
Het is een bekend fenomeen. Alleen bij de eerste firmware versie was dit er niet. In principe zijn de percentages maar weinig naar beneden te krijgen. Er is een batterij topic in het forum waar hetzelfde probleem wordt besproken.

Er zijn mensen die zeggen dat de telefoon daadwerkelijk sneller leeg gaat en mensen die zeggen dat dit niet zo is en dat alles gewoon onder de noemer android systeem en android OS valt. Zo zou synchronisatie van apps op de achtergrond allemaal onder android os ./'system vallen en niet per app apart. Dus dan krijg je al snel deze verdeling.

Er is niets aan te doen (behalve terug gaan naar de eerste firmware). De vraag is dus: doe ik minder lang met mijn batterij, zo ja wat kan ik daar aan doen? Ik disable apps met "EZ disable", zet bepaalde instellingen uit. Je kan meer lezen in het batterij topic voor dergelijke tips :) .

[ Voor 0% gewijzigd door quarintus op 22-02-2017 15:09 . Reden: Aanhef weg, beetje een gewoonte ]