Sansui Six reciever - wie kent dit oude beestje.

Pagina: 1
Acties:

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Topicstarter
Vorige week heeft voor de 3e maal in een half jaar tijd mijn Pioneer reciever de geest gegeven :(
Om niet weer een versterker te moeten lenen (de vorige 2 keer een oud beestje wat voor pc geluid wordt gebruikt), ben ik op zoek gegaan naar een tijdelijke vervanger.

Die heb ik nu gevonden en dat nog wel bij de 2ehands winkel.
Het gaat om een Sansui Six reciever die naar ik vermoed wel de nodige jaren oud is.

Wat ik van dit ding weet:
Aansluitmogelijkheden:
Tape 2x
Phono 2x
Aux 1x
Speakers 3x (per paar)
Noise reduction module 1x
4 channel adaptor 1x (Quadrofonie?)
Losse bruggen tussen voor en eind versterker.

Verder vermoed ik dat de speakers A en B/C door aparte circuits worden gevoed (in ieder geval zijn ze apart gezekerd).

Wie weet er toevallig meer over dit apparaat, te gebruiken impendanties, vermogen etc.

b.v.d.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

Als het ding echt oud is: jaren 70 dan kan hij best wel eens heel leuk klinken.
Als het jaren 80 of 90 is dan is het drie keer nix.
Ooit de ongelukkige bezitter geweest van een Sansui versterker met ingebouwde D/A convertor omdat ik me had laten vertellen dat het "een goeie" was. Met andere woorden een ding gekocht voor 2500 piek wat klonk alsof het 500 had gekost. Tsja, laten we het maar op jong en naief houden.
Geen idee of Sansui ook Quadrafonische versterkers heeft gebouwd. Als het inderdaad zo is, dan heb je een jaren 70 versterker te pakken en dus waarschijnlijk een leuk ding.

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Topicstarter
Qua vermogen/vervorming klinkt hij in ieder geval beter als mijn normale versterker.
Wat minder 'scherp' en erg weinig ruis, denk dat ik hem blijf gebruiken en die andere alleen voor DVD ga gebruiken.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -