Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe PC tot 1000€

Pagina: 1
Acties:

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-08 16:05
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn nieuwe systeem gaat vooral veel games draaien, af en toe een video bewerken Vegas Pro (geen professioneel gebruik) en voor de normale internetzaken gebruiken. Windows 10 gaat er op worden geinstalleerd.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb ongeveer een €1000,- max in mijn hoofd, minder is natuurlijk altijd mooi en vandaar dit topic ook.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen al mijn SSD's, 1x een Kingston 120GB voor Windows, 1x een Crucial MX200(?) 240GB en een oude Samsung Evo 750 van 250GB. Omdat ik nog aan het twijfelen ben of ik wel een nieuw systeem moet kopen of mijn huidige moet repareren ben ik nog niet zeker of ik mijn MSI GTX970 mee wil nemen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nouja, minimaal een i5 lijkt mij wel van toepassing. Ik heb vaag iets gelezen over de nieuwe, aankomende Ryzen CPU's maar kon mij niet echt veel wijzer maken na het lezen van diverse artikelen. Ook wil ik minimaal 16GB ram (gebruik ik nu ook, wil niet minder) Een 1tb hdd zal ook fijn zijn om videos & documenten op te slaan. Geen speciale dingen zoals ssd's in raid zetten etc..

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ben eigenlijk een echte Intel & Nvidia fanboy maar sta wel open voor AMD na het lezen van wat artikelen en topics op verschillende fora, daarom ook dit topic om nog meer informatie te verschaffen met betrekking tot AMD. Ook heb ik een zwak voor MSI :P

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een kleine kast, makkelijk mee te nemen heb wel diverse kasten gezien van Fractal Design (mooi uiterlijk) en zijn ook nog eens goed geisoleert qua geluid.. lichtjes? nee hoeft niet.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 216,-€ 216,-
1MSI B250I GAMING PRO AC€ 114,70€ 114,70
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G€ 243,95€ 243,95
1Fractal Design Define Nano S Zwart Window€ 69,50€ 69,50
1Corsair Hydro H55€ 72,08€ 72,08
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 119,-€ 119,-
1Corsair CX450M€ 55,-€ 55,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 890,23

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten of bovenstaande built goed is, of er meer uit te halen is voor dat bedrag en of het het waard is om te wachten tot Ryzen. Ook ben ik niet zeker over dit moederbord? is dit wel een juiste keuze?

• FalkoFisker
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-06 15:30
Ryzen is dichtbij, dus als je de tijd hebt zou ik nog even wachten. Er is een kans dat de Intel CPUs in prijs omlaag gaan.

En is waterkoeling wel nodig? Enigste voordeel zouden de looks zijn. Volgens mij kan de Cooler Master Hyper 212 Evo of de Scythe Mugen 4 het ook wel doen.

• GreenT
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:51
Wat is je huidige build? Ik zie een stel SSD's een GTX 970 en 16gb ram. Welke cpu gebruik je nu?
Je gaat er kwa grafische performance niet bijzonder veel op vooruit.

Verder wel een solide build. Moet je per se wifi op je mobo hebben? Nee, kan daar ook nog wel wat tientjes van af en kan je voor een i5 7600 gaan.

Don't force or hold back anything that is meant to come natural

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:47
Je geheugen staat op 3000Mhz geklokt, terwijl je max 2400Mhz gaat halen. Pak dan pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16. bijvoorbeeld. Scheelt weer 2 euro. }:O

Waarom waterkoeling en niet lucht?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• FalkoFisker
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-06 15:30
Nat-Water schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 16:24:
Je geheugen staat op 3000Mhz geklokt, terwijl je max 2400Mhz gaat halen. Pak dan pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16. bijvoorbeeld. Scheelt weer 2 euro. }:O
Als je voor 2 euro meer 600MHz meer krijgt, kun je die van 3000MHz beter pakken. Mocht je later je CPU upgraden naar 1 die wel 3000MHz ondersteund, dan kun je er wel gebruik van maken. En 2 euro besparen is zowat niks op dit budget. Dit is mijn insteek, je moet het zelf natuurlijk beslissen.

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-11 10:42
FalkoFisker schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:33:
[...]

Als je voor 2 euro meer 600MHz meer krijgt, kun je die van 3000MHz beter pakken. Mocht je later je CPU upgraden naar 1 die wel 3000MHz ondersteund, dan kun je er wel gebruik van maken. En 2 euro besparen is zowat niks op dit budget. Dit is mijn insteek, je moet het zelf natuurlijk beslissen.
het aantal Mhz staat los van je cpu. het heeft te maken met tot hoeveel Mhz je moederbord ondersteund. als het mobo tot max 2400Mhz ondersteund, heb je zelfs grote kans dat de pc niet eens boot, omdat zover terugklokken niet meer werkt. Hou je aan de specs van je moederbord en er kan niets mis gaan.

specs Mobo: https://www.msi.com/Mothe...ductSpecification-section
2 x DDR4 memory slots, support up to 32GB
- 7th Gen processors support DDR4 2400/ 2133 MHz*
- 6th Gen processors support DDR4 2133 MHz*
• Dual channel memory architecture

de i5/i7 7** serie ondersteund dus zowel 2133 als 2400 Mhz. Sneller geheugen wordt niet ondersteund.

• BBTM
Watercooling - Geen idee, wil eigenlijk geen grote lucht koeler meer zien, deze optie leek mij wel handig.
Wat is mijn huidige setup - i5 4670k, 16gb ram, gtx 970, stel ssd's + 1tb hdd

Nee, wifi op een moederbord is niet persé nodig, zal hem aanpassen naar een vergelijkend bordje.

Waarom ik wellicht een nieuw systeem wil? Kortweg omdat mijn huidige systeem kuren heeft (PC valt uit na windows vlag tijdens booting) en ik vrij veel heb geprobeerd om dit verhelpen. En ben niet echt een persoon die denkt, laat ik het oplossen of dergelijke trucjes maar eerder; werkt het niet? koop opnieuw.

zie ook: https://answers.microsoft...04-4939-b6c5-0cd1f77f6f29

[ Voor 40% gewijzigd door BBTM op 22-02-2017 18:54 ]

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:47
itzmxtch schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:52:
Watercooling - Geen idee, wil eigenlijk geen grote lucht koeler meer zien, deze optie leek mij wel handig.
Wat is mijn huidige setup - i5 4670k, 16gb ram, gtx 970, stel ssd's + 1tb hdd

Nee, wifi op een moederbord is niet persé nodig, zal hem aanpassen naar een vergelijkend bordje.

Waarom ik wellicht een nieuw systeem wil? Kortweg omdat mijn huidige systeem kuren heeft (PC valt uit na windows vlag tijdens booting) en ik vrij veel heb geprobeerd om dit verhelpen. En ben niet echt een persoon die denkt, laat ik het oplossen of dergelijke trucjes maar eerder; werkt het niet? koop opnieuw.

zie ook: https://answers.microsoft...04-4939-b6c5-0cd1f77f6f29
Ik ben persoonlijk meer voorstander van het probleem oplossen en bijvoorbeeld een weekje op vakantie gaan van dat geld ;)

Heb je bij je huidige build al Windows 10 er opnieuw op proberen te zetten? En je systeem zo kaal mogelijk (alleen 1 disk, ram en cpu) proberen te booten?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• BBTM
Nat-Water schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 19:35:
[...]

Ik ben persoonlijk meer voorstander van het probleem oplossen en bijvoorbeeld een weekje op vakantie gaan van dat geld ;)

Heb je bij je huidige build al Windows 10 er opnieuw op proberen te zetten? En je systeem zo kaal mogelijk (alleen 1 disk, ram en cpu) proberen te booten?
Ik heb Windows opnieuw er op gezet, vooruitgang is dat ik niet meer in safe mode hoef tot dus ver. En mijn systeem zo kaal mogelijk proberen te booten nog niet gedaan.
Pagina: 1