MAC adres aanpassen usb-c ethernet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 20:44
Ik heb 2 van die prachtige belkin usb-c ethernet adapters, maar wat mij opvalt is dat ik het mac adres van die krengen niet kan veranderen.
zowel het python script 'spoofmac' en ifconfig executeren wel, maar het mac address blijf ongewijzigd.

ik kan nu wel nog een adapter op aliexpress ofzo kopen, maar zal die dit wel toelaten?

Beste antwoord (via Daedalus op 23-02-2017 13:06)

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:48

CISSP! Drop your encryption keys!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Komt dat niet door die leipe driver die er perse tussen moet?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Er moet altijd een driver tussen. Het enige verschil is dat bij Apple veel apparatuur al gebruik maakt van de drivers die in macOS zitten. De Belkin USB-C ethernet adapter is daar een voorbeeld van. Net als in Windows kan het zijn dat niet alle devices het aanpassen van het MAC-adres ondersteunen. Het kan echter ook zijn dat je in macOS dit niet meer via ipconfig moet doen maar via andere tools zoals networksetup (dit is vergelijkbaar met CentOS, daar werken ze ook niet met ipconfig maar met ip).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:05

nelizmastr

Goed wies kapot

Belangrijke vraag: waarom zou je dit willen? Een MAC-adres is toegekend aan die specifieke hardware vanuit de fabriek. Spoofing is alleen zinvol als je wil gaan pentesten.

[ Voor 5% gewijzigd door nelizmastr op 22-02-2017 22:24 ]

I reject your reality and substitute my own

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Oh oeps, Belkin. Ik was even in de war met de Sitecom USB-C adapter. De driver daarvan is... wat brak.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:48

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 20:44
jip! dat was m.
updaten naar de driver van realcrap zelf en het werkt weer.
toppie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 07:50

xychix

FreeBSD Rules !

http://www.realtek.com.tw/DOWNLOADS/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=13&PFid=56&Level=5&Conn=4&DownTypeID=3&GetDown=false

dit is de driver die ik zojuist heb gebruikt om dit weer werkend te krijgen voor mijn USB-C belkin adapter voor aan mijn MacBook.

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Pagina: 1