Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 18:11
Ik heb sinds kort een nieuwe mechanische ventilatie-unit in huis, de R-Vent Pablo (schijnt een redelijk veelgebruikt type te zijn). In tegenstelling tot mijn oude unit wordt deze draadloos bediend. Dat biedt wellicht mogelijkheden om dit met behulp van domotica aan te sturen (leuk!). Probleem is echter dat de enige informatie die over de bedieningsschakelaar te vinden is, niet vermeld welke techniek/protocol er gebruikt wordt voor de draadloze aansturing. Er wordt slechts gesproken over een "PRC bedieningsschakelaar", maar dat zegt mij verder niets.
Heeft iemand hier ervaring mee toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45
Als je hulp wilt, dan zul je wel wat meer informatie moeten verstrekken ;)
Mooiste zou zijn als je de bedieningsschakelaar open kunt maken en foto's van de printplaat kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Haha, ja dat is een optie, maar ik hoop er stiekem op dat iemand dit al eerder heeft uitgezocht, zeker gezin het feit dat dit zo'n veelgebruikte unit is. Openmaken kan altijd nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:09

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Afbeeldingslocatie: http://www.ihb.nl/export/sites/ihb/images/Productnieuws_Rvent-Pablo-PRCNews.gif

Ligt het aan mij of kijk ik nu naar een Itho Ecofan? :z

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45
Lijkt mij inderdaad gewoon een Itho met een ander plakkertje erop :D
In dat geval zou je eens in DIY: Itho ventilatie aansturen via 868Mhz transmitter kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Awesome, dank jullie wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 10:38

Skef

Ik scheer.me

@Jorizzz Als je voor een simpeler oplossing wilt gaan waarbij je geen 868Mhz transmitter nodig hebt maar een simpele klik-aan-klik-uit schakelaar op 433Mhz, check dan hier eens: http://www.fam-oldenburge...angestuurd-door-domoticz/

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 07:09
Met succes zojuist toegepast bij de Itho Eco Fan icm met kaku acm-3500-3. Eigenlijk heb je ook geen 3e schakelaar nodig. Stand 1 verbind ik rechtsreeks zonder tussenschakelaar zodat de ventilatie altijd minimal op stand 1 staat. Out1 gebruik ik dus niet. Schakel ik out2 dan gaat hij naar stand 2. En schakel ik out3 (ongeacht of out2 ook staat ingeschakeld) dan gaat hij naar stand 3. Hiervoor heb ik de oorspronkelijke kabels perilex en eurostekker snoer gebruikt.
Ik had alleen 1 kroonsteentje nodig en een kort stukje blauw en bruine draad (van het snoer afgehaald). De bij de ventilatie geleverde RF wandzender werkt gewoon. De ventilatie houd de laatste schakeling aan. Ik heb nu een kaku timer ingesteld. out2 aan om 8, uit om 22. Out3 aan om 17.15, uit om 18u. Handmatig al getest. Voor de timer komende dagen nog even afwachten.
Pagina: 1