Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
3 Jaar geleden heb ik een (alien17) bij dell gekocht met 4 jaar garantie, de eerste 2 keer kreeg ik de verkeerde en na 3 keer dacht ik eindelijk een goeie te hebben maar het tegendeel is bewezen.

Hij is 2 maal opgehaald en heel vaak komt er een monteur langs de volgende dingen zijn al vervangen.

– moederbord
– webcam ( 2maal )
– grafische kaart (2maal )
– Toetsenbord (2 maal )
– Onderkant
– Stroom plug in laptop
– beeldscherm

(wellicht meer)

Mijn laptop gebruik ik dagelijks, ik heb hem ook dagelijks nodig voor werk. Ik heb inmiddels heel veel vakantie opdagen voor monteurs als die überhaupt al opkomen dagen.

3 weken geleden is nog o.a. de grafische kaart vervangen maar deze kan na het dode blauwe scherm wat ik meerdere malen per dag krijg weer niet gevonden worden.

Ik wil geen laptop die de hele dag uitvalt zonder grafische kaart, ik ben inmiddels al 3 jaar bezig. Inmiddels waren er 4 swap verzoeken ingediend deze zijn afgewezen i.v.m. dat het na de reparatie meestal wel was gemaakt. Alleen na een paar uur gaat mijn laptop weer dood en kan die hem weer niet vinden.

Ik vind dit dus geen oplossing om weer een monteur langs te laten komen, GENOEG = GENOEG.

Ik heb al veel vakantie dagen opgenomen voor een monteur en ben ook heel veel uren wezen bellen / mailen tijdens mijn werk omdat jullie alleen dan bereikbaar zijn. (dit moet ik allemaal overwerken). En bij Dell kunnen ze mij niet eens een klein beetje tegelmoed komen.

Ruim 2 duizend euro betaald en dan zo’n service die regelmatig niks van zich laat horen / niet terug belt / geen bevestigingen via mail stuurt als daar om gevraagd wordt / monteur die meerdere malen niet langskomt etc. BELACHELIJK

Wat kan ik doen? Dell wilt hem weer ophalen om te testen maar dan ben ik hem straks weer bijna 2 maanden kwijt net als vorige keer en ik heb hem dagelijks nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:03

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Even ervanuitgaande dat je hem als particulier hebt gekocht:

Qua recht hebben is het zo dat je Dell wel de tijd moet geven om het euvel te herstellen. Willen zij iedere keer repareren, is dat hun goed recht. Dat moet wel kostenloos gebeuren, maar zo te lezen gebeurt dat ook. Dat jij elke keer vrij moet nemen is -cru gezegd- jouw probleem. Daarnaast moet dit binnen redelijke termijn en met zo min mogelijk last voor de klant gebeuren.

Maar wat dan precies 'redelijke termijnen' zijn, en wat 'zo min mogelijk last', is niet hard gedefinieerd en onderwerp van discussie. 2 maanden zou wat mij betreft onredelijk zijn, en dezelfde problemen na talloze reparaties ook. Maar als Dell je hierin niet tegemoet wil komen, zul je naar de rechter moeten stappen (je zou eerst nog een ingebrekestelling of klacht bij een klachtencommissie oid kunnen proberen).

Overigens, als je in loondienst bent en je hebt een laptop nodig voor je werk zou ik je baas eens aankijken. Je hebt als werknemer gewoon recht op het gereedschap dat je nodig hebt om je werk goed uit te voeren zou ik denken. Laat hem dus ook eens over een oplossing nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:03

Barrycade

Through the...

Ja als je een apparaat zo frequent gebruik als jij lijkt te doen is het ook logisch als er zaken kapot gaan en vervangen dienen te worden.

Maar het blijft zuur dat je wel heel veel trammelant te pakken hebt.

Dus zou een nette opsomming maken van alle reparaties en wat er nu weer aan de hand is en of Dell wat voor je kan betekenen in het vervangen van dit apparaat.

Maar verwacht geen wonderen, je hebt 3 jaar gebruik kunnen maken van een apparaat dat al royaal over de helft is qua afschrijving. Dus aan jou af te wegen of je niet beter naar een andere leverancier kan stappen of dat je een recente Dell wil aanschaffen.

Zou dan wel kijken of je niet beter af bent met een exemplaar dat zulk intensief gebruik beter aankan. Want Dell heeft die zeker maar dat zijn geen Gamelaptops maar dan moet je meer richting de Latitude lijn of Workstations lijn denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexussJR
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01:02
Hallo Stefan,

Ik heb een jaar of 2 geleden ook redelijk veel problemen gehad met de klantenservice van Dell en de monteurs die zij inhuren.

Ik had toen problemen met een Alienware Aurora, vaak gebeld, verbinding verbrak, niet terug gebeld, geen bevestigingen van afspraken, monteurs die op kwamen dagen met de verkeerde onderdelen en ga zo maar verder. Heb toen zelf een dag vrij moeten nemen.

Heb toen 2 keer een monteur thuis gehad die de eerste keer niet goed gerepareerd had en de tweede keer het verkeerde onderdeel bij zich had. Na meerdere telefoontjes is mij toen verteld dat als ze na 3x repareren het probleem nog steeds niet op konden lossen ik in aanmerking zou komen voor een nieuw systeem.

Je kan dus nog even navraag doen of er veranderingen in de regeling zijn. Maak een duidelijk overzicht van de problemen, telefoontjes, reparaties en alles wat nog meer van belang is en stuur een mailtje naar de klantenservice. Via social media een poging wagen kan ook geen kwaad, vaak wordt het dan allemaal meteen opgelost omdat negatieve reclame niet gewenst is.

Succes met je probleem en ik hoop dat het snel opgelost wordt!