Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cschmidt77
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-08 11:26
Ik zoek een?
Een grafische kaart die full HD kan gamen. Ik doe voornamelijk oudere spelletjes zo 3-5 jaar oud of ouder. Ik wacht altijd totdat ze in steam betaalbaar zijn (10-20 euro en dan gold/alle dlc edition enz.) Maar de settings moeten wel minimaal medium en liefts high/ultra zijn in full HD. Maar zou fijn zijn als ik spelletjes van nu over drie jaar op deze kaart kan spelen. Wel op iets lagere settings qua resolutie. Ik ben voorlopig absoluut niet geïnteresseerd in 4k gamen.

Wat is je budget?
Liefst zo laag mogelijk maar denk nu dat een kaart rond de 165 euro aan mijn eisen voldoet.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik denk dat de nvidia 1050ti (4GB) kan doen wat ik wil. De ati radeon 470 is beter maar heeft geen lowpower editie en kaart moet kort zijn wegens gebruik aan ruimte.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb een HP midi tower waardoor er maar een 300w voeding in zit en kan geen lange kaarten in plaatsen omdat CPU koeling in de weg zit. De pc heeft een I5 uit 3xxx serie, 20GB ram, 256 SSD, 500GB HDD, DVD speler (gebruik ik nooit). Met een 24 inch 1900 x 1200 monitor.

----------
Mijn vragen:
  1. Moet ik rekening houden met aankoop met freesync of g sync. Mijn monitor ondersteunt het niet maar misschien dat ik die wel vervang.
  2. Hoor ik geinteresserd te zijn in 100hz, 144hz gamen?
  3. De radeon rx 470 kan beter (huidige) tripple A games in full HD weergeven. Is het misschien toch mogelijk een 470 (als deze kort is) te plaatsen in mijn computers? Heb 300w voeding
  4. Op dit moment heeft de MSI GeForce GTX 1050 TI 4G OC bij reviews de opmerking dat de fans nooit uitgaan. Is dit heel hinderlijk? Bij welke gaan fans wel uit?
  5. Er was onlangs een bericht dat Pallit met een passief gekoelde versie van de 1050ti zou komen maar deze heeft wel een lagere klok. Maakt dit veel uit, vooral als je denkt dat ik er minstens 3 jaar mee wil doen. Hoeveel maakt de kloksnelheid uit?
  6. Ik kan nog even wachten met mijn aankoop, komt er binnenkort iets leuks uit voor de 150 euro klasse met laag stroomverbruik?
  7. Gaan de prijzen van de 1050ti binnenkort nog zakken? Binnen een maand of twee. Heeft het zin om te wachten op dat?
  8. Ondersteunen alle moderne grafische kaarten van 100+ euro hardware decoding van mpeg,h264 en h265?
  9. Hoe is de 2d acceleratie? Voor desktop gebruik: video weergave, youtube, browsen, word document scrollen en dat soort dingen.
  10. Geinig lijkt mij, maar niet vereist: Om games te streamen naar mijn android tv box.
  11. Geinig is ook: Mogelijkheid voor miracast, TV ondersteunt het nu maar grafische kaart niet. Niet echt nodig omdat ik chromecast heb.
Bedankt voor het doornemen van mijn bericht en je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor merk voeding heb je er nu in zitten? En ik denk niet dat een 1050ti gaat zakken eerlijk gezegd.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2017 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cschmidt77
Gewoon de standaard HP voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk om toch veilig te zijn en de problemen te vermijden. Dat je naar een nieuwe voeding moet kijken als je budget het toelaat. En dan zou je kijken naar een 450W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cschmidt77
Ik heb dat vorig jaar gedaan en helaas maakt HP hun towers en voedingen zo dat alleen hun brand er in kan, door vorm voeding en custom mobo.

Ik heb het even opgezocht en de voeding is 320w.

Waarom denk jij dat hij de kaart niet trekt? Hij is namelijk 75w. 320w - 75w = 245 W over voor CPU/Mobo en andere dingen. CPU is ongeveer 75w. Dit is plenty toch?