Gezocht: Documenten/referentie database software

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:58
Beste mede-tweakers,

Ik ben op zoek naar software waarin ik documenten kwijt kan met daarbij comments. Zie het als een soort van Slack maar dan puur voor documentatie. Wij maken veel offertes waarin vaak een aantal verplichte zaken continu terug komen. Het zou fijn zijn als niet iedereen continu deze vragen zelf beantwoord maar een gewonnen offerte kan oproepen om de tekst daar uit te halen. Zoeken in de documenten (pdf,xlsx,pptx of .docx) is mooi meegenomen.

Nu is het lastig terug vinden in de documenten op de netwerkschijf en zijn we veel tijd kwijt om collega's na te vragen of een bepaald onderwerp al eens aan bod is gekomen. Gestart is met zaken in excel bij te houden maar dat is bijna niet te doen. Als we deze zaken gemakkelijker kunnen maken geeft het ons de mogelijkheid om meer te focussen op de andere onderwerpen!

Betaald of onbetaald is geen issue zolang er maar een trial periode mogelijk is.

Ben erg benieuwd of zo iets bestaat.

Groet, Robbert

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW

Alle reacties

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:33
Heb je Microsoft SharePoint overwogen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Of ieder ander DMS. Maar misschien zoek je wel een CMS om tekstblokken op te slaan. Of een CRM-systeem.

Over documentbeheer: Document managementsysteem voor thuis staat vandaag iets lager in de topiclijst en zoeken op bijv. 'documenten database' geeft allerhande tips waaronder inderdaad Sharepoint. Haal daar ook inspiratie uit op. Welke tools heb je bekeken, welke functies blijken nodig?
Let op: 'ieder' tool zal nog wel een inrichting nodig hebben voor jullie gebruik.
Bo0bz schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:37:
Betaald of onbetaald is geen issue zolang er maar een trial periode mogelijk is.
Ongeacht het aantal nullen in de prijs? Dat lijkt me stug.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:58
Thanks voor de tips! Ik duik even in Sharepoint aangezien dit onderdeel is van Office365. Daar hebben we al toegang tot.

[ Voor 15% gewijzigd door Bo0bz op 22-02-2017 11:10 ]

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

In dat geval wil je inderdaad zeker even naar Sharepoint kijken. Maar zoals ik al zei: wel even nadenken over de inrichting (en beheer).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)